До седмица предложението ще бъде публикувано за публично обсъждане на сайта на Община Пловдив. Това съобщи ресорният заместник-кмет Илия Кирчев.
Линията е с гратисен период до 7 години, срокът за погасяване е до 25 години, а лихвата до 1%. Той подчерта, че кредитната линия е различна от заема с това, че сумата може да не се усвои цялата. Този финансов инструмент дава възможност парите да се отпускат поетапно в зависимост от готовността на проектите.
Идеята е да се използва при реализация на големите инфраструктурни проекти, каза в интервю а Радио Пловдив Илия Кирчев.
Сред тях са съфинансирането за Водния цикъл, което за 10 години, с промяната на цените вече е на стойност 18 милиона лева, изграждане на вътрешния ринг - връзка между кварталите, който ще облекчи тежкия трафик и тапите в града, връзката „Модър – Царевец“, както и новия мост над р. Марица.
Проектът за пробив под Централна гара също частично ще се финансира от тези пари в частта за отчуждаване на имоти и преместване на колекторната станция под гарата. парите ще се нужни и за новия бетонен мост, който ще се строи от НКЖИ, но общината ще трябва да направи подходите към него, добави още Кирчев.
Той поясни, че кредитната линия няма да утежни бюджета. Старите заеми, които още общината изплаща, съставляват малък процент от общинските приходи - около 5%. По думите му дори и да усвоим изцяло заема от 120 милиона лева, ще плащаме 1,2 милиона лихви годишно в продължение на 7 години, в рамките на гратисния период.
От 160 млн. лева прогнозирани бюджетни приходи, събрани са 130 млн. лева. Не можем дори да покриваме тещущите разходи на общината, за да се отделят по 30 милиона всяка година и за инфраструктура. Ако не направим тези инвестиции сега, ще натоварим бъдещите поколения, защото цените на самите проекти растат. Когато градът е заможен, изплащането на главницата по този заем ще е смешна сума.
Заместник - кметът даде пример с кризата от 30- те години в САЩ, когато се правят инвестиции точно защото парите са евтини и така се постига икономическото възстановяване на страната.
Предложението на банката ще бъде внесено в Общинския съвет заедно с проектобюджета за 2020 г. Едва след като бъде утвърдено предложението на Общината, може да се задейства процедура по кандидатстване, която ще отнеме от 6 до 8 месеца.
Пожарът в локомотива на влака, който избухна на гара Калофер, е тръгнал от пламнали кабели. Това предаде Nova, като се позова на разказа на машинистите. Към 18.30 вчера те забелязали, че от машинното отделение излиза гъст и задушлив дим. Успели да закарат композицията до гарата и започнали да гасят сами пламъците с пожарогасители. Веднага е бил..
Ограничено е движението по главен път II-86 в района между Чепеларе и Хвойна заради катастрофа, съобщиха от Областното пътно управление - Смолян. Трафикът се осъществява двупосочно в едната лента и се регулира от "Пътна полиция". Катастрофата е района на комплекс „Синия хан“ между две коли. Има леко пострадал, пътуващ в едната от тях. Според..
Ботев (Пловдив) остава без победа от началото на пролетния дял от първенството във футболната Първа лига. „Канарчетата“ завършиха наравно 1:1 при домакинството си Арда (Кърджали) в среща от 24-ия кръг на шампионата. Ивелин Попов даде аванс на тима на Душан Керкез с попадение още в третата минута, но в края на срещата Чинонсо Офор изравни от дузпа,..
Локомотив на пътнически влак се е запалил на гарата в Калофер снощи, съобщиха от противопожарната служба. Локомотивът на пътническия влак Бургас - София е пламнал по неясни засега причини. При инцидента няма загинали, пострадали са обаче двамата машинисти. Те са на 60 и 53 г., изяснява се състоянието им. Сигналът за инцидента е подаден в 18,25..
Съпредседателят на ПП „Продължаваме промяната“ Асен Василев и народният представител Стою Стоев пристигат на посещение в Пловдив. Тук те ще се срещнат с местната организация и ще обсъдят актуални теми и организационни въпроси. Очаква се да бъде представен новият председател на пловдивската структура на ПП Тодор Токов.