В предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив той съобщи, че обсъденият в Общинската комисия по безопасност на движението вчера обхват на зоната изглежда голям, но тепърва ще се подложи на обществено обсъждане и едва след него зелената зона ще се гласува от местния парламент.
Първата стъпка за улесняване на трафика и паркирането е вече въведеното еднопосочно движение, обясни Чонов. По думите му, то дава положителни резултати.
Зелените зони са следващата стъпка. В тях „срещу символични суми за живущите ще осигурим паркирането им“, каза заместник кметът и посочи, че ще се представи за обсъждане годишна цена от 60 лева.
„Хората мисля, че ще бъдат доволни. 60 лв. на година, което е 5 лева на месец мисля, че е съвсем разумно, за да имаш осигурено паркомясто“, коментира той, подчертавайки, че така е в целия свят и няма как в Пловдив това плащане да се избегне.
Идеята е още Синята зона да остане 2 лева в супер центъра на час, а в Зелената за същия период да се спира срещу левче.
Това е, за „да имаме по-добър въздух и среда за живеене“, мотивира се Чонов.
Зелената зона в пълния си обем трябва да се въведе до три, четири години.
От нея обаче ще са изключени междублоквите пространства. Те са в приоритетите на районните кметове, които заедно с гражданите ще решават дали да създават в тях паркоместа или не.
По въпроса с винетките до близките на Пловдив населени места, докъдето се планира да се разшири транспортната схема на градските линии, Тодор Чонов очаква държавата да реши на централно ниво. По думите му, има искания за увеличаване на тези линии.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...