В новия проект на Статута има няколко промени.
Паричната премия ще е в размер на 2 000 лв., вместо досегашните 1000 лв.
За първи път е включена възможност за удостояване със Специална награда „Пловдив” за изключителни постижения и цялостен принос в областта на изкуството и културата, която е в размер на 10 000 лв.
Въведена е за първи път нова категория „Съвременни перформативни и мултижанрови изкуства“.
Ново е и това, че наградените творци и творчески колективи и техните произведения ще се вписват в „Книга на Награда „Пловдив“ в областта на изкуството и културата“. Книгата ще се съхранява в специална витрина в отдел „Култура, археология и културно наследство“, достъпна за гражданите.
Редактирани и разширени са някои от категориите, които стават: Художествена литература и хуманитаристика; Художествен превод; Журналистика в сферата на културата; Архитектура и естетизация на градската среда; Музика и танцово изкуство; Театър; Изобразително изкуство; Аудио визуални изкуства, фотография и операторско майсторство; Опазване на културното наследство и съхраняване на паметта; Произведение на изкуството, предназначено за деца; Съвременни перформативни и мултижанрови изкуства.
Предложения до посочената дата бяха внесени от Асен Асенов, Веселина Александрова, Евгений Тодоров, проф. Никола Лаутлиев, проф. Георги Манолов, Александър Секулов, Пенка Калинкова и Емил Миразчиев.
Всички участници изразиха мнение, че награди „Пловдив” трябва да бъдат по- разпознаваеми сред широката общественост в града, поради което трябва да се работи в посока популяризирането им и по-сериозно представяне на носителите на приза в отделните категории всяка година.
Председателят на Дружеството на пловдивските писатели Атон Баев предложи самата церемония да се разчупи и да се отвори към хората, като излезе от традиционните театрални или концертни зали и да се състои в градска среда, край реката или в Епископската базилика например.
Предложението на Асен Асенов оценките на заслужилите творци и колективи да се правят от едно общо жури, в което да не влизат пловдивчани беше отхвърлено.
Предложено бе също музиката и танца да се извадят от обща категория и да се обособят в отделни.
Александър Секулов и Евгений Тодоров предложиха новият раздел „Съвременни перформативни и мултижанрови изкуства” да отпадне, но зам.-кметът Пламен Панов, а и мнозина в залата заявиха, че той трябва да присъства, тъй като така се разширява обхватът на творците, чийто усилия могат да бъдат признати.
Представителите на градските музеи и галерии отбелязаха, че са намерили своето място в наградите с разширяване на една от категориите и добавянето на „Съхраняване на паметта“ в нея. „Ние това правим, затова сме музей“, каза шефът на ГХГ Красимир Линков.
"Точно днес" с писателя Николай Терзийски говорим за най-новата му книга, която той нарече " Родиния ". Премиерата ще е на 14 май в София, а месец по-късно и на "Пловдив чете". "Родиния" е книга пътуване и книга завръщане. Илюзионно и едновременно с това действително пространство. Родиния – огромният суперконтинент, съществувал преди..
Изложба с издания на литературния историк и изследовател Стефан Памуков се открива днес в централната библиотека на Пловдивксия университет "Паисий Хилендарски" . Неговото литературно наследство включва близо 30 заглавия плюс многобройни публикации в периодичния печат. Още като студент Стефан Памуков започва да събира епистоларното наследство..
Цвета Марова открива днес изложбата "Асертивно" в галерия "Сигна". Това е нейната третата изложба в галерията. Свободолюбива, непредсказуема, експресивна... Такава е и живописта й. Образите, вплетени в нейните колоритни композиции, са с прелестен небесно-земен произход, изплуващи сякаш от дълбините на Вселената и водещи обратно към нея...
През 1902 година маестро Георги Атанасов създава Оркестърът на 21 Стрямски пехотен полк в Карлово, днес Оркестър на 61-ва Стрямска механизирана бригада. Негов диригент повече от 10 години е капитан Йордан Илиев, с когото разговаряме в празничния 6 май. Ние сме музиканти, но и военни, ходим на стрелби, имаме строева подговка, разказва капитан Илиев...
В началото на януари 1896 година една фотография е публикувана в най-големите вестници по света и за дни обикаля земното кълбо. Това е снимка на невидимото. Изображението представя изящна женска длан, но без плътта по нея – виждат се само костите и венчалния пръстен. Ръката принадлежи на Анна Берта Лудвиг, съпруга на немския учен Вилхелм Рьонтген. Той..