Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Моделът на градския транспорт на Пловдив не е добър

В момента община Пловдив има много добър управленски капацитет. В същото време ЕС отпуска много голяма безвъзмездна помощ за развитие на транспорта в градовете. 

Това, според изпълнителния директор на "Бизнесът за Пловдив" Александър Стайков, са двата основни фактора, които са накарали сдружението да предложи създаване на общинско дружество, което да обслужва линиите от градския транспорт на Пловдив. София, Варна и Бургас получиха значително европейско финансиране за обновяване на своя градски транспорт, защото дружествата там са общински, аргументира се Стайков.

Пловдив не успя да се възползва в пълния обем от програмата "Регионално развитие" за транспорта в града, добави той.

Според "Бизнесът за Пловдив", преди да се реши създаването на общинско транспортно дружество, идеята трябва да залегне в общинския план за развитие на града.

Сегашният модел с дофинансирането на частните превозвачи, при положение, че те сами си определят цената на билетите-не е добър модел.Явно някъде нещо куца, каза Стайков.

Годишно 6-7 милиона лева се дават на автобусните превозвачи. В една нормална среда това е много повече от необходимото, смята изпълнителният директор на "Бизнесът за Пловдив.

Припомням, че от неправителствената организация предложиха обществената поръчка за 8-те линии да бъде прекратена, а договорите за тях да бъдат само временни до създаването на новото предприятие. „Иначе се създават условия за монопол от страна на един превозвач, постоянно извиване на ръцете на Община Пловдив и вдигане на компенсации към превозвачите в размер на милиони. В същото време услугата не е по-добра и се нанасят репутационни щети за града, защото градските автобусни услуги се ползват от всеки пловдивчанин или гост на града и този ключов въпрос е в непрекъснат обществен фокус“, посочиха от „Бизнесът за Пловдив“. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Румен Гечев

Проблемът за "Лукойл" е осигуряването на суров петрол

Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС.  Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..

публикувано на 14.11.25 в 16:33
Хачик Язъджиян и Никола Андреев

Стартира кампанията "Купи и Дари" в Пловдив

Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..

публикувано на 14.11.25 в 15:39

Ключови в туризма са рекламата, самобитността и партньорствата

Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма.  Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...

публикувано на 14.11.25 в 11:28

Пловдив е на по- бързата от двете писти в развитието на регионите

Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..

публикувано на 14.11.25 в 10:53

Образователната среда не е много дружелюбна към децата с диабет

770 000 души в България страдат от диабет, от тях около 2500 са деца. В Световния ден за борба с диабета разговаряме с Мариета Котова, която е председател на Националната асоциация на децата с диабет. Сред най- сериозните проблеми е това, че НЗОК не реимбурсира изцяло инсулиновите помпи, а цената от 400 лева на  месец е непосилна за много семейства...

публикувано на 14.11.25 в 10:29