Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Радио Пловдив е очите и ушите на своята аудитория

Андон Балтаков - генерален директор на БНР
Снимка: БГНЕС

Радио Пловдив - една от основните медии в Централен-Южен район

Като една от основните медии в целия Централен-Южен регион определи Радио Пловдив генералният директор на БНР Андон Балтаков. В ефира на „Вход свободен“, където гостува наживо по повод празника за 65-годишния юбилей на Радио Пловдив, Балтаков призна, че изпитва изключително уважение към екипа му.

„Аз отделям изключително огромно внимание на регионалните радиостанции и конкретно на Радио Пловдив. Затова още март бях във вашето радио“- подчерта той. От обиколката му из регионалните станции, възобновена след временното прекъсване заради COVID-19, генералният директор продължава да е убеден: 

„Вие сте очите и ушите на хората и обществото. Вие знаете по-добре от всички какви са проблемите на областите, администрацията. И имайки предвид колко замираща е обективната журналистика, Радио Пловдив и останалите регионални радиостанции, може би, изпълняват функциите на 4-тата власт. И това е  много важно не само за мен – важно е за цялото общество“.

Мултиформатност и бъдеще на радиото като медия

Андон Балтаков подчерта мултиформатността на съвременното радио. И за да могат хората да продължават да вярват на нашите програми, очерта в какво вижда бъдещето им: Фокусиране върху проблематиката на региона, пряката връзка със слушателите и читателите в дигиталното пространство. И изграждане на допълнителна мрежа от сътрудници, за да знаем какво се случва по места“.

Въпреки все по-засилващата се конвергенция между различните медии в наши дни, според генералния директор на БНР, радиото ще остане медията, която, по думите му „предлага най-интимното, личностно взаимоотношение с аудиторията и слушателите си“. 

За да се приобщят към съдържанието му младите хора, които все по-рядко слушат радио на FM, обаче, той каза, че е важно да говорим все повече за „аудио“: „Съдържанието трябва да е достъпно за по-младите хора, те потребяват съдържанието по различен начин, и ние трябва да сме на тяхно разположение“.

Генералният директор на БНР е категоричен, че именно съдържанието ще съхрани и в бъдеще интимността във взаимоотношенията на радиото с аудиторията му, защото „съдържанието е нашето познаване на аудиторията и техните проблеми“: „Всеки може да си извади телефона и да направи запис, но не и по начина, по който го правим в БНР - да направим един прекрасен разказ“, сподели Андон Балтаков.  

Към слушателите и работещите в Радио Пловдив

Генералният директор на БНР покани слушателите на Радио Пловдив да влязат в уеб сайта на радиото и да участват с отговор на въпросите от социологическото проучване, което в момента се прави за националните и регионалните програми. 

А за 9-те месеца, откакто е на поста си, отчете, че все още не е довършил цялостната реформа. Предстои много работа по дигиталното присъствие, избирането на продуктов мениджър, присъствието на подкасти в спотифай или други звукови агрегатори. Като припомни и наслова на концепцията си, с която спечели директорския пост в БНР: „Стабилност. Новаторство. Растеж“, Андон Балтаков подчерта: „Първата година беше за стабилността. За втората се подготвяме сега. В третата вярвам, че БНР ще мине в период на растеж.“

Той честити 65-годишния юбилей на Радио Пловдив така: „ Искам да честитя на всички наши колеги, както на всички бивши колеги, които са създавали програмите на Радио Пловдив, защото без техния труд, ние не бихме били тук днес. А също бих искал да поздравя нашите слушатели затова, че са били верни през целия този период на Радио Пловдив“.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

И болници търсят помощ от фондация "Заедно за доброто"

В края на месец март разказахме за млад мъж от първомайското село Бяла река, който събира и след това дарява инвалидни колички и столове на хора с увреждания в нужда. 9 месеца по-късно той вече е учредил благотворителна фондация и в началото на следващата година възнамерява да открие склад, в който да се събират помощните средства, които..

обновено на 19.12.24 в 11:36

Успешни образователни практики в ПГ по дървообработване

В последната ни рубрика за успешните образователни практики ще Ви разкажем за Професионална гимназия по вътрешна архитектура и дървообработване „Христо Ботев“ в Пловдив. Учебното заведение участва в проект „Модернизиране на професионалното образование и обучение“. Той се изпълнява от Министерството на образованието и науката и се..

публикувано на 19.12.24 в 10:24

От "Добро сърце" - Пазарджик раздават над 2000 хляба

В събота и неделя в Пазарджик предстоят 2 големи кампании на сдружението "Добро сърце". В центъра на града, на „Тортата“, ще бъдат раздадени над 2000 хляба, разказа  Георги Янакиев от сдружение „Добро сърце“. "Кампанията "Никой не е по-голям от хляба" цели да покажем на хората, че не е лошо да се дарява. Кампания от хората за хората – да..

публикувано на 18.12.24 в 16:53

Иновациите са рискови, а бизнесът у нас не обича риска

Какво губи националната икономика, пренебрегвайки постиженията на българските учени? Защо бизнесът у нас не е иновативен и купува нови технологии от Запад, вместо български разработки?  Според проф. Калоян Петров, директор на Института по инженерна химия към БАН, това  невинаги е така, но в общия случай предприемачите предпочитат да купуват..

публикувано на 18.12.24 в 16:30

Зърнарите готови на масови протести още преди Нова година

Средства за инвитро процедури са насочени към земеделците – това е манипулация, която измества фокуса от важни теми в държавата, категорични са от Национална асоциация на зърнопроизводителите. Те са и в стачна готовност, заради липсващи средства в проектобюджета за догодина, които са ключови за стабилността на сектора. Става дума за два..

обновено на 18.12.24 в 15:54