Десетки електрически скутери се появиха в Пловдив. През почивните дни някои дори успяха да се качат и да изминат срещу заплащане километър-два-три. А след това да ги оставят – там, където решат. Видяхме ги оставени с часове на най-необичайни места. А сега, след като вече изчезнаха също така неочаквано, както се появиха, си припомняме поговорката „Всяко чудо за три дни“. Какво обаче се случи, ще се повтори ли и какви са поуките?
Тротинетките за споделено ползване се появиха в града миналата събота. Оказа се, че това е тест за пловдивчани – дали ще ползват такава услуга срещу заплащане.
В града бяха пуснати 100 електрически тротинетки и се оказа, че за 48 часа те са използвани от над 2 000 души, а всеки от тях се е возил повече от един път. Това прави около 5 хиляди пътувания. Петко Анчев е представител на американската компания, която предоставя електрическите скутери в България.
В началото от компанията бяха изпратили единствено уведомително писмо до общинската администрация и това се оказа достатъчно основание за фалстарта на този нов начин за придвижване. От община Пловдив обаче заявиха, че фирмата няма необходимото разрешително, за да предоставя такъв тип услуга и я спряха. В началото на тази седмица е изпратено и предложение за подписване на меморандум за сътрудничество, който временно да определи какъв начин могат да се движат все по-често срещаните нови превозни средства. Среща между въпросната фирма и общинското ръковдство обаче все още не е осъществена.
Директорът на Пловдивския общински инспекторат Борислав Димов обясни, че заради струпаните на едно място в центъра 20-ина тротинентки е съставен констативен протокол за нарушение и ще бъде издаден акт с глоба за управителя на фирмата.
Случаят с тротинетките е показателен, за да покаже липсата на нормативна уредба за ползването им на местно ниво. Общината Пловдив заяви позиция по казуса - трябва да се изготви специален регламент за движението на тези превозни средства, а подготовката за създаването на такива разпоредби вече е започнала. Тепърва предстои да се регламентира как, къде и по каъв начин могат да се карат скутерите в Пловдив.
От Областната дирекция на МВР заявиха, че все още електрическите превозни средства, сред които са електрическите тротинетки се приемат по-скоро като атракция, макар водачите им са активни участници в движението. В статистиката за първите седем месеца на годината в Пловдивска област има само едно регистрирано произшествие с водач на електрическа тротинетка. Данните от август до момента ще бъдат предоставени на по-късен етап.
Движението на електрически тротинетки в страната е регламентирано в Закона за движението по пътищата.
В Световния ден на психичното здраве 10 октомври говорим открито за тревожността като ежедневие. И макар че 60 от всеки 100 българи имат психични проблеми, окуражаващо е, че бариерата на стигмата върху психичното здраве постепенно се вдига. Трамплинът бе COVID-кризата, след която бележат ръст депресиите, паническите разстройства, деменциите (и то..
Колко сериозна е кризата с публичните финанси? Възможно ли е отново да бъде прикрит рекордният бюджетен дефицит на страната ни? А рискът от дългова спирала? Предизвикателствата пред „Бюджет 2026“ – първата за България финансова рамка в евро коментира икономистът Димитър Чобанов от Института по икономики и политики в УНСС. Той посочи, че..
Събират средства за спешен ремонт на църквата „Свети Архангел Михаил“ в Дълго поле, която е на почти век. Покривът й от дълги години е компрометиран и има нужда от основен ремонт, за да се запазят стенописите и иконите. До момента са правени частични, козметични ремонти, обясни отец Янко. За целта са необходими 40 000 лева. Събрана е само..
Организацията за извънредните избори зда общински съветници в Пазарджик в неделя, 12 октомври, върви по график, каза за Радио Пловдив Стефан Димитров, председател на ОИК Пазарджик. Той съобщи, че има постъпили сигнали за нерегламентирано поставяне на агитационни материали и два сигнала за купуване на гласове, които са препратени към прокуратурата...
Липса на добиви заради сушата; източена вода от язовирите заради ВЕЦ-ове, които са собственост на политици и депутати; липса на пазари - това са само част от причините всички в сектора зърнопроизводство да сме пред фалит . Няма вода за напояване, тъй като през зимата, когато токът е скъп, водата се източва през частните ВЕЦ-ове,..