Институт „Рего“ проведе първото си социологическо изследване на политическите и електорални нагласи през месец октомври 2020 година. Беше измерено доверието към политическите партии и основните държавни институции.
Представените данни са от национално проучване, проведено сред 2000 пълнолетни български граждани в периода от 21.10.2020 г. до 27.10.2020 г. Подборът на респондентите е по квота въз основа на демографските признаци тип населено място, пол и възраст. Методът на регистрация на първичната информация е пряко стандартизирано интервю с помощта на таблети и хартиени анкети.
Ако парламентарните избори бяха днес за ГЕРБ биха гласували 27,1% от българските граждани, за БСП – 26,3%, за „Има такъв народ“ – 18,6 %, за ДПС – 8,3%, за Обединение „Демократична България“ – 7,6% и за „Изправи се. БГ“ – 3.9%.
Въз основа на цитираните резултати, показващи вота на твърдо решилите за коя политическа партия или коалиция ще гласуват, към днешна дата може да се прогнозира сигурното участие на следните пет политически субекта в следващия парламент – ГЕРБ, БСП, „Има такъв народ“, ДПС и Обединение „Демократична България“.
Прави впечатление твърде високия дял на нерешилите за коя партия или коалиция от партии ще гласуват (не е изключено част от тях да не упражнят правото си на глас) – 20,3%. Този висок процент предполага, че може да се стигне до съществени размествания в прогнозираните позиции. Трябва да се отбележи и сериозният дял на отказите от интервюиране, включително и страх от свободно изразяване на политическите нагласи сред анкетираните, подчерта социологът д-р Петрана Стайкова.
Тя цитира и свое проучване за моделите на електорално поведение, в което преобладава криминалният модел. "Това е вот, който е резултат на купуване на гласове или на икономически зависимости. Вероятно има и такива сред тези 20 на сто", подчерта тя и добави, че цената на гласа се увеличава.
Двете водещи интриги, които следват от данните са за първото и четвърто място. ГЕРБ и БСП практически са с изравнени позиции и социологически паритет. Сходна е ситуацията между ДПС и Демократична България, които си оспорват четвъртото място.
„Има такъв народ“ на Слави Трифонов среща сериозни симпатии, но все още е нов и непознат като политически проект, който се свързва единствено с лидера му и медийната му кариера. В този смисъл на партията липсва политическа легитимност.
Все още несъздаденият проект на Мая Манолова гравитира около 4 %, но е далеч от каквато и да е устойчива прогноза за сигурно попадане в следващия парламент. Обединените патриоти и Воля много трудно биха се доближили до изборната бариера.
Атака и „Републиканци за България“ на Цветан Цветанов остават под 1 %. Оттам насетне няма политически субекти, които да се определят като витални и да предизвикват съществено обществено внимание.
Данните показват отчетливо ниско доверие на българските граждани към мнозинството институции. Нито една не успява да събере повече от половината доверие на избирателите. Пълно и голямо доверие в съд, прокуратура, парламент, правителство и президент имат съответно едва 8,1%, 9,7%, 9,8%, 15% и 31.1% от изследваните лица.
Петрана Стайкова прогнозира, че предсрочни парламентарни избори у нас няма да има.

Богата музикална и танцова програма ще бъде представена по време на събитието " Добрият пример ". Благотворителната инициатива за набиране на средства се организира от командерия "Улпия" за техния 19-ти рожден ден. Предстои ни една фантастична вечер на 19 ноември, в която всичко е подчинено на благородна кауза , казва Красимир Джамбазов..
Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС. Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..
Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..
Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма. Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...
Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..