Девет месеца по-късно, процентите в разпределяне на конспиративни теории се променя с незначителни стойности, но обединяващия фактор в първото истинско предизвикателство на нашето време, е нетърпимостта към ограниченията. Правилото за простосмъртните казва, че оценяваме каквото и да е, едва тогава, когато го загубим. На мен ми се струва, че това правило има едно недоизказано уточнение – че губим това, което сме неспособни да оценим, това за което сме недорасли. Замислям се за свободите, и за демокрацията...
Кръстин Настев е диригент на Варненската опера от сезон 2018/2019, където дирижира постановки на оперите Норма, Трубадур, Севилският Бръснар, Травиата, Княз Игор, Уестсайдска история, Бал с маски и др. а от 2020 г. и диригент в „Оркестър и хор на Регион Мадрид“.
Дебютира в Софийската опера през 2016 год. с операта „Селска Чест“ от Маскани, дирижира Софийската филхармония и Националния Филхармоничен Хор през 2018 год. и осъществява записи с оркестъра на Българското Националното Радио.
Удостоен е със специалната награда от конкурса за диригенти EuropaCantatв Санкт Петербург през 2013 г., с трета награда от Баховия конкурс за пианисти в Пловдив през 2000 г.; финалист на диригентския конкурс в Болоня през 2007г.
Кръстин Настев взима участия в майсторски класове дирижиране при Бруно Апреа (Леон, Испания), Джанлуиджи Джелмети (Сиена, Италия), Донато Рендзети (Тераса-Барселона,Испания), Луц Кьолер (Берлин,Германия), Георги Димитров (Пловдив,България), Фрийдер Берниус (Везон-ла-роман,Франция). Посещава майсторските класове на Райна Кабаиванска, Дарина Такова, Монсерат Кабайе, Раул Хименес, Калуди Калудов, Рамон Варгас и др.
Дирижира Пловдивската опера, Плевенската филхармония, Шуменския симфоничен оркестър, Симфоничните оркестрите на Анталия, Бурса и Ескишехир (Турция), хорът на Анкарското радио, Нидерландския симфоничен оркестър в Еншеде, Младежкия оркестър на Малага (Испания), Симфониета Берлин и др.
Възпитаник на Музикалните академии в София, Барселона и Базел, Кръстин Настев развива и педагогическа дейност. Първоначално като преподавател в Консерваторията към Университета „Акдениз“ в Анталия – Турция, по-късно в музикалните училища на Барселона и Франкфурт. Заедно с големия български хоров диригент Крикор Четинян през 2015 г. основава и ръководи в Пловдив Майсторски класове за диригенти.
През 2019-а година Митко Новков издаде великолепната си книга "Изядената ябълка", книга, събрала 101 управителски истории. Шест години по-късно, сиреч днес, с автора се връщаме към тези занимателни и мъдри разсъждения. Защо? Ами защото Управителят е вечен, както е вечно времето и човешкия род. Но променя ли се? Слушайте, интересно е.
Авторски концерт с музиката на Христо Йоцов представят в Дома на културата “Борис Христов” в събота. Той е съвместен с Плевенската филхармония и е под диригентрсвото на брат му Борислав Йоцов. В програмата са включени три произведения, които са премиера за пловдивската публика. Това са “Скорпион” – пиеса за кларинет и струнен оркестър,..
Изложба поп арт фигуратив „Сами заедно 1999–2009“ на Цветана Янева-Гумеля ще бъде открита тази вечер в сутеренната зала на експозиция „Мексиканско изкуство“ към Градската художествена галерия. Ще бъдат показани 30 нейни живописни платна, създавани през различни години, но обединени от общо концептуално послание. Те дават ретро поглед към..
Пловдивската галерия "Дяков" показва за първи път изкуството на Борис Желев. Неговата самостоятелната изложба "Археология на спомените" може да се види в следващите две седмици. Те 15-та поред в творческата кариера на художника. Борис Желев е роден в Сливен през 1961 година. Завършва художествената гимназия в Казанлък и специалност "Живопис"..
С изложба живопис художникът Йордан Калчев ще отбележи своята 70-а годишнина. Екпозицията е подредена в Градската художествената галерия на Главната улица и носи заглавието „Пътят“. „Обръщам толкова много внимание на композицията в моите картини, защото Композицията с главно „К“ е всичко. И отношението ни към околния свят е композиция, и..