Общинските съвети могат да определят ред и мерки за прилагане на създаване на зони с ниски емисии, за навлизане и преминаване на моторни превозни средства в зоните за ниски емисии, както и ограничаване употребата на определени видове горива или уреди за отопление. Това гласят промените, приети на първо четене, в Закона за чистотата на атмосферния въздух.
Въвеждането на зоните ще намали значително броя на преминаващите автомобили, като ще премахне старите и замърсяващи автомобили и ще доведе до отклоняване на значителна част от транзитния трафик, се казва в аргументите за промените.
Заместник- кметът по транспорта Тодор Чонов обяви, че общината вече работи по обособяване на такава зона в централната част на Пловдив.
От м. юли пунктовете за технически прегледи ще маркират автомобилите със стикери, които ще ги категоризират по отношение на вредните газове, което също естъпка в ограничаването на им. Стикерите ще съдаржат чип, който ще носи информация както за самото превозно средство, така и за собствениците му.
Нискоемисионните зони ще се "активират" в зависимост от степента на замърсяване, а не целогодишно, а хоратакоито живеят в тях няма да са бъдат засегнати, уточни Чонов.
Той обави, че Пловдив ще купи два газанализатора, които ще извършват проверки и при консатиране на замърсяващи автомобили - те ще бъдат спирани от движение.
По време на разговора Тодор Чонов беше сред хората, живеещи около Гребната база, които се оплакват от постоянния шум и замърсяване от дрифтовете.
На място са поставени знаци, които ограничават спирането между 22.00 и 6.00 часа. Междувременно общината се ангажира да намери терен, на който в присъствието на инструктур да изпробват мощта на колите и моторите си, каза зам. - кметът.

Преди седмица парламентът прие на първо и второ четене в едно заседание допълнение в Закона за автомобилните превози, с което отпада задължението за ползване на автогари по междуселищни автобусни линии, свързващи общини с административния им център. Промените засягат четири общини – Добричка, Марица, Родопи и Тунджа, и 151 населени места. С тях ще..
Надявам се бюджетът за следващата година да бъде преразгледан, каза главният икономист на Съюза за стропанска инициатива и журналист Михаил Кръстев. От ССИ са адресирали в становище основните проблеми, основен сред които е, големият процент средства от БВП, които ще се преразпределят - между 45 и 47%. Дори и по някакъв магичен начин въпросните приходи..
Все по-млади жени се сблъскват с диагнозата рак на гърдата. Това съобщи д-р Христо Хаджиев от Комплексния онкологичен център в Пловдив. Той разказа, че сред пациентите има и мъже, като само за миналата година през отделението по медицинска онкология в центъра са преминали десетина души с такава диагноза. „За съжаление, все по-често срещаме..
Държавата е в хронична бюджтена криза. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив бившият вицепремиер Николай Василева, който коментира проекта за бюджет за 2026 година. Той отхвърли твърденията за стабилизация, и посочи, че проблемите само се задълбочават. Николай Василев смята, че проекта на бюджет е прекалено ляв..
Професор Антоанета Христова, политически психолог и анализатор, в коментар за политическото и икономическото напрежение в България подчерта, че предложения бюджет от правителството не решава реалните проблеми на гражданите, а вместо това се фокусира върху оцеляването на управляващите. Бюджетът решава всички други проблеми, но не и тези, които..