Прецедентът е резултат от един вече дългогодишен проблем – тоа, че медиите вече искат заплащане от големите социални мрежи за новинарското съдържение, което се публикува на техните носители.
От своя страна пък ФБ отказа да преговаря за това, като в отговор ограничи достъпа в мрежата си до медийно съдържание, което качват австралийски издатели. Според мрежата, те дори популяризират тяхното съдържание и улесняват читателския достъп.
За всеки труд се полага възнаграждение, по принцип, коментира темата известният журналист Емил Спахийски.
Това което се случи, е една много бърза револйция на социалните мрежи, интернет доставчици и търсачките, които изведнъж станаха като един хипермаркет на търговската услуга „Информация“. Тя обаче освен това е и много важна социална дейност, казва той.
По думите му, колкото е по сериозна и обективна една журналистика, толкова по-скъпо струва нейният продукт. Най-малкото за издръжка и търсене. Например, едно сериозно разследване, може да трае половин и дори цяла година, с ангажиран сериозен ресурс от хора и пари. В един момент обаче, то попада във Фейсбук или Гугъл, то веднага се мултиплицира, цитира и препечатва от много сайтове, но никой от тях в крайна сметка не е собственик на труда и продукта.
Вече става една патология в потока на информация. В него има едни монополисти – големите социални мрежи и търсачки. Те уж казват, че популяризират продукта, но от друга страна, търговският дивидент остава за тях. Например, ако не им се плати за публикуването на определено място на дадена статия, те просто я забиват в „десета глуха“ и никой няма да я прочете.
Поведението на големите интернет корпорации е изключително лицемерно и не случайно те станаха милиардери, защото хиляди журналисти по света работят, за да им изкарват тези пари.
В резултат – по света фалираха големи медийни институции на свободното слово заради този проблем.
Затова Австралийското правителство решава тези глобални мрежи да заплащат по договори с местните медийни компании за съдържанието, което се публикува на техните платформи.
Засега ФБ отказва, но пък Майкрософт приемат. Те са наясно, че ако Австралия отпадне от техния пакет, това означава и че техните акции рязко ще спаднат.
Тук не говорим за свобода на ограничаването на интернет информацията.
За това пък Фейсбук и Гугъл вече са едни диктатори на пазара. Те даже диктуват свободата на словото – не може да кажете нещо, което мислите свободно, защото ще бъдете забранен, по тяхна преценка.
Дори в България би трябвало тези компании да бъдат глобявани чисто монополно.
Как би се защитила България? – За съжаление ЕС не действа толкова настоятелно. А това вече е необхоздимо, тъй като медиите буквално са изправени на стената за разстрел. Вижте само колко вестници имаше преди 10 години и колко останаха сега.
Свободата на словото е вече тотално ограничена, но в случая заради пазарните принуди, коментира Емил Спахийски
Още през лятото , когато се определяха цените, енергийните дружества алармраха, че се подценява прогнозираното потребление на домакинствата. Още тогава те обърнаха внимание, че заложените цифри са по - ниски от очакваното потребление . Тогава, за да има по - ниски цени на електрическата енергия, беше заложено едно по - малко потребление...
Н ад 70 души от затворения завод "Монди" се събраха на протест пред Министерския съвет с искане държавата да помогне за спасяването на завода. Това съобщи за Радио Пловдив Стоян Марински от инициативния комитет, организирал протеста. "Много дипломатични подходи сме направили досега, за да спасим завода. "Монди" е много печелившо дружество,..
Водният проблем на Брестовица е напът да се реши, след като МРРБ одобри финансиране на част от новия водопровод на селото. Хората там, които протестираха заради замърсената с манган вода, не се чувстват привилегировани, защото Брестовица страда от почти 5 години, заяви в програма "Ден след ден" Любомир Томов от сдружението „Живот за Брестовица“...
Традиционната предколедна среща с граждани на тема "Какво се случи тази година и какво ще се случва следващата?" организира финансовият анализатор Светозар Гледачев. Тя ще се проведе в галерия "Резонанс" от 17.30 часа и на нея ще бъдат дадени конкретни отговори на важни въпроси, свързани с това дали идва нова криза и каква ще бъде тя –..
Очакваме с около 20 процента ръст в онлайн продажбата за коледните и новогодишните празници тази година , каза в интервю за Радио Пловдив Жанет Найденова от Българската е-комерс асоциация като отбеляза, че онлайн потребителите уважават и обичат удобството на онлайн търговията. Най-голям процент от българските онлайн купувачи - 95,5% предпочитат..