Железопътната линия Пловдив – Бургас е приоритетна в националната железопътна система. Цели на проекта за нейната рехабилитация, която се осъществява в две фази, са подобряване на качеството на предлаганите услуги, намаляване на транспортните разходи и броя на инцидентите с 42%, 70 минути спестено време на пътуване , осигуряване на достъп за лица с намалена подвижност, намалени вредни емисии. С ръководителя на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 инж.Иван Бакалски от НКЖИ разговаря Веселина Пеева:
Железопътната линия Пловдив – Бургас е от първостепенно значение за развитието на икономиката и живота на хората в Южна България. Тя лежи на европейски коридор за връзка на храните от Европа с нашето пристанище в Бургас, което я прави приоритетна в развитието на железопътната инфраструктура. Това подчерта ръководителят на Втора фаза на проекта за рехабилитация на железопътната линия "Пловдив-Бургас" по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 на ЕС инж. Бакалски.
Инж. Бакалски уточни, че в първата фаза са рехабилитирани железният път и съоръженията, контактната мрежа в участъка от Михайлово до Бургас. Постигната е средна скорост на движение 140 км/ч. Във втория етап продължава рехабилитацията на пътя, като са включени и допълнителни участъци.
Участъкът от Скутаре до Оризово вече е завършен. От Оризово до Михайлово има сключен договор, проектирането приключва и в началото на май започват строителните дейности. Там предстои удвояване на железопътната линия, като в района на Чирпан тя се разклонява. Единият път преминава директно през гара Чирпан, а другият - директно през нов тунел към гара Михайлово. След като изграждането на тези участъци приключи, включително и двата – гара Зимница и участъка Явор – Зимница при гара Завой, ще бъде постигна скорост на движение на влаковете средно – 145 км/ч.
За предвиденото изграждане във Втората фаза на проекта на системи за сигнализация и телекомуникация по линията Пловдив – Бургас, инж. Бакалски уточни, че това са системи, с които се водят влаковете по безопасни трасета, телекомуникационна система, с която служителите по гарите се свързват помежду си, с диспечерите в Пловдивския диспечерски център, с локомотивните машинисти във влаковете.
Във Втората фаза се предвижда и изграждането на надлези на 40 места, където пресичането на линиите става на едно ниво. Прелезите ще бъдат заменени с надлези, като по цялото трасе Пловдив – Бургас ще останат само два прелеза – в района на „Нефтохим – Бургас“ и един в района на гара Долно Езерово. Всички останали прелези ще бъдат закрити.
За препятствията в процеса на изпълнението на проекта инж. Иван Бакалски подчерта, че при изграждането на трасето е било необходимо да бъдат отчуждени изключително много терени, особено в участъка Оризово – Михайлово, където има 13 археологически обекта. Остават около 6 обекта, които през месец май ще бъдат обследвани напълно, за да може трасето да бъде освободено за предстоящото строителство. От Компанията, заедно с изпълнителите на строителството, е трябвало да се съобразят и с желанията на общините да бъдат предвидени достатъчно пресичания и изградена добра довеждаща инфраструктура към гарите, за да бъдат удовлетворени адекватно нуждите на населените места.
Повече информация, можете да намерите в сайта на ОПТТИ и YouTube канала на програмата.
ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.
Община Пловдив ще направи всичко възможно всички проблеми с мухлясали стени, течове, паднали лампи и др. в новопостроената детска градина „Каменица“ да бъдат отстранени до 1 септември. Това стана ясно днес, след като родители протестираха срещу лошото състояние на новата сграда на детската градина, която беше открита през декември миналата..
Ученици от Българското неделно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ в Атина са на посещение в Пловдив по проект на Министерството на образованието и науката. Ние сме в града за пет дни, съобщи директорът на училището Мими Ничева . МОН отпуска средства по проекта "Образователни маршрути-България", с него децата, които се обучават в български..
Новият кмет на Панагюрище е Желязко Гагов, издигнат от Инициативен комитет, обяви Общинската изирателна комисия в Панагюрище. Гагов води пред опонента си Никола Белишки от ГЕРБ-СДС с над 2 хиляди гласа. За Желязко Гагов са гласували 5762 души или 28,62% от избирателите. Така той повтори победата си от местните избори през есента. В първия..
„Няма да са лесни преговорите между партиите, които ще вървят успоредно с консултациите при президента Румен Радев. Добре, че президентът свиква консултации. Можме да го приемем, че има още какво да се доизяснява с партиите по вариантите за правителство. Защото въпреки, че само две политически сили се отзоваха на поканата за разговори при ГЕРБ,..
159 ученици от Пловдив преминаха обучение по проект "Включване на индустрията в учебния процес на професионалните гимназии в Тракия икономическа зона". Днес 86 ученика от 10-ти, 11-ти и 12-ти клас ще получат и своите сертификати за успешно завършен курс по „Архитектура на автоматични асемблиращи машини и линии“ в Професионалната гимназия по..