Когато стане дума за основно и средно образование у нас, напоследък е модерно да се говори за новата STEM среда. Абревиатурата идва от наука, технологии, инженерство и математика – към тези 4 профила е насочено този тип обучение, което е универсално за дисциплините и приложимо технологично във всяко едно училище.
Основно училище „Райна Княгиня“ в район Северен е първото в Пловдив, което завърши своята STEМ среда, в която вече успешно се обучават близо 900 ученици от 1-ви до 7-и клас.
260 училища у нас получиха финансиране по националната програма STEM на Министерството на образованието. В част от тях центровете вече са изградени и образованието ни вече удовлетворява критериите на ЕС.
Пловдивското Основно училище „Райна Княгиня“ е първото учебно заведение в Пловдив, което изгради STEM среда. Открити са реновирани стаи по природни науки, кътове за учене и почивка, зала с интерактивен дисплей.
STEM образованието е насочено към учебните дисциплини за наука, технологии, инженерство и математика.
„STEM центровете са изключително важен щрих за надграждане на средата в българското училище, защото дават възможност технологиите да бъдат ползвани по един съвременен начин в подкрепа на иновативни методи на преподаване и в крайна сметка да получим търсения резултат – по-добро качество, по-голяма степен мотивирани ученици и резултати в образователната сфера, такива каквито и родителите очакват“ – споделя директорът на училището Мария Гайдарова.
Реализирана е концепция за иновативна образователна среда и използване на най-нови интерактивни технологии за обучение. Обособени са шест зони, свързани с всички останали учебни и социални пространства. Те са достъпни за всички 900 ученици и 70 души училищен персонал.
Учениците споделят, че са възприели като нормална за тяхното поколение тази нова среда, а обучението е станало дори приятно.
„Учениците искат да прекрачват своите възможности, искат да вижда извън този учебник от хартия. Този огромен екран дава възможност на децата да докоснат всичко и да направят една 3D разходка по различни дестинации“ – споделя учителката Десислава Манева, класна на паралелка в трети клас.
23 училища в Пловдив и областта получават от 50 000 до 300 000 лева за формиране на тази нова и модерна среда на обучение.
Чуйте репортажа в звуковия файл.
България има осезаем напредък в кръговата икономика и оползотворяването на ресурсите, въпреки че за много от гражданите това е почти невидимо. Зелената трансформация е плод на усилията на държавата, на бизнеса и на хората. Имаме доста съществен напредък . Това е оценката на Владимир Димитров , експерт "Индустрия и околна среда" в Българската..
Експертът по политически комуникации Арман Бабикян коментира за Радио Пловдив поредния неуспех да бъде избран председател на Народното събрание и ескалиращата политическата криза. Той подчерта, че липсата на реален диалог между политическите сили с различни цели прави трудно постигането на решения, които обществото да приеме. „Обществото или..
В първата ни рубрика за успешните образователни практики, реализирани по проекта „Успех за теб“ ще ви разкажем за ОУ „Васил Левски“ в село Караджово, община Садово. Проектът се изпълнява от Министерството на образованието и науката и се финансира със средства в размер на 105 млн. лв. от Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансирана от..
Не виждам как при тази конфронтация, която отдавна не е по идеологически и политически причини, а е по междуличностни и интрументални причини, ще може този парламент да излъчи управляващо мнозинство, което да работи повече от три месеца. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив политологът и университетски преподавател..
"Българската държавност започва да прилича на тази медицинска диагноза, в която един по един започват да отказват различни органови системи". Такова сравнение направи социологът от "Алфа Рисърч" Боряна Димитрова след поредния неуспешен опит в парламента да бъде избран председател. Тя припомни, че в предишни разговори са дискутирани..