Рехабилитацията на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас има за цел да модернизира тяговите подстанции по трасето. Намерението на Националната компания Железопътна инфраструктура е да постигне надеждност за не по-малко от 30 години общ жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.
Съществуващата жп линия „Пловдив – Бургас“ е електрифицирана с обща дължина 292 км, от които 139 км единична и 153 км – двойна линия.
Проектната скорост по железопътната линия варира между 100 и 160 км/ч. Захранването с номинално напрежение 25kV на въздушната контактна мрежа в железопътния участък Михайлово до Бургас се осигурява от пет тягови подстанции, а именно: Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас.
В България има 54 тягови подстанции, като 30 от тях вече са модернизирани. Останалите ще бъдат обновени до 2026 г. – уверяват от Националната компания железопътна инфраструктура.
Тяговата подстанция преобразува напрежението от 110 на 25 киловолта. Подстанциите се наричат „тягови“, защото осигуряват тяга, придвижване на влаковите композиции. Класическата тягова подстанция съдържа две трафополета, като едното винаги е резервно по всяко време. Това осигурява непрестанно предаване на напрежение към влаковете, като процесът е непрекъснат. Тяговият трансформатор е основното съоръжение в подстанцията, който преобразува напрежението. Трансформаторът е маслено съоръжение, в което има около 10 тона масло – то служи за изолация и охлаждане.
По приоритетната за страната ни жп линия Пловдив-Бургас има 6 тягови подстанции, като 5 от тях вече са модернизирани, като остава само подновяването на тягова подстанция Чирпан – съобщи ръководителят на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020" инж. Иван Бакалски от НКЖИ.
За преодоляването влиянието на реактивната енергия са монтирани специални компенсиращи устройства – обяснява инженер Бакалски. Така по трасето се спестяват около 1000 лева на месец, тъй като тези устройства нулират това влияние.
Модернизацията на подстанциите ще помогне на България да изпълни поетите си ангажименти за развитие на жп инфраструктурата, достигайки европейските стандарти и ще допринесе за стабилното развитие на Транс-европейската транспортна мрежа.
През 2025 година България отбелязва 1170 години от създаването на кирилицата. През изминалото хилядолетие кирилицата е претърпяла дълбоки трансформации — от ръкописните букви на монасите до дигиталните шрифтове на съвременността, тя е отразявала както културните, така и технологичните промени на българската действителност. Докато азбуката и..
Проф. Ивайло Старибратов – математик. Това, както сам казва в „Добро утро, ден!“, го определя най- точно и най- пълно. С дълга кариера на учител, директор на Математичаската гимназия и университетски преподавател. Пловдивчанин, който може да разкаже историята на рода си 200 години назад. Активен като гражданин, заради което направи и кратко..
Балната дреха трябва да отговаря на характера на абитуриента, да подчертае личността му. Това каза дизайнерът Иван Донев. Той добави още, че тенденции в официалните дрехи няма. Важно е да се подчертаят предимствата на фигурата. „Все повече младежи избират да не бъдат облечени във вечерни дрехи, а да посветят средствата за..
Само една изпитна работа в Пловдив и областта е анулирана , защото ученичка е използвала плеър, за да преписва от него. Не са явили само 28 зрелостници на втората матура. Иванка Киркова, началник на РУО-Пловдив съобщи, че изпитът по Информационни технологии е бил затруднен, поради технически сривове . На този изпит няма да останат..
"Приемането на християнството от българския княз Борис Първи е цивилизационен избор", посочи проф Христо Матанов, историк, медиавист и византолог. През тази година се честват 1160 години от покръстването на българите. "Той приема една религия, която е нова и отхвърля езичеството на славяни и прабългари. Не е лесно да се направи такъв избор...