Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Модернизират тяговите подстанции по линията "Пловдив-Бургас"

| обновено на 03.05.21 в 10:22

Рехабилитацията на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас има за цел да модернизира тяговите подстанции по трасето. Намерението на Националната компания Железопътна инфраструктура е да постигне надеждност за не по-малко от 30 години общ жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.

Съществуващата жп линия „Пловдив – Бургас“ е електрифицирана с обща дължина 292 км, от които 139 км единична и 153 км – двойна линия.

Проектната скорост по железопътната линия варира между 100 и 160 км/ч. Захранването с номинално напрежение 25kV на въздушната контактна мрежа в железопътния участък Михайлово до Бургас се осигурява от пет тягови подстанции, а именно: Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас.

В България има 54 тягови подстанции, като 30 от тях вече са модернизирани. Останалите ще бъдат обновени до 2026 г. – уверяват от Националната компания железопътна инфраструктура.

Тяговата подстанция преобразува напрежението от 110 на 25 киловолта. Подстанциите се наричат „тягови“, защото осигуряват тяга, придвижване на влаковите композиции. Класическата тягова подстанция съдържа две трафополета, като едното винаги е резервно по всяко време. Това осигурява непрестанно предаване на напрежение към влаковете, като процесът е непрекъснат. Тяговият трансформатор е основното съоръжение в подстанцията, който преобразува напрежението. Трансформаторът е маслено съоръжение, в което има около 10 тона масло – то служи за изолация и охлаждане.

По приоритетната за страната ни жп линия Пловдив-Бургас има 6 тягови подстанции, като 5 от тях вече са модернизирани, като остава само подновяването на тягова подстанция Чирпан – съобщи ръководителят на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020" инж. Иван Бакалски от НКЖИ.

За преодоляването влиянието на реактивната енергия са монтирани специални компенсиращи устройства – обяснява инженер Бакалски. Така по трасето се спестяват около 1000 лева на месец, тъй като тези устройства нулират това влияние.

Модернизацията на подстанциите ще помогне на България да изпълни поетите си ангажименти за развитие на жп инфраструктурата, достигайки европейските стандарти и ще допринесе за стабилното развитие на Транс-европейската транспортна мрежа.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

БАБХ подцени риска с шарката и пораженията са драматични

Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..

обновено на 25.07.25 в 11:21

Власта обеща и ни излъга, ще обжалваме таксите за строеж

Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение.  Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..

публикувано на 25.07.25 в 11:20

Очакваме 35 000 души за "Hills of Rock"

Пловдив очаква поне 13 процента ръст на нощувките по време на фестивала „Hills of Rock“, който стартира днес на Гребната база – заяви в интервю за Радио Пловдив заместник-кметът по култура и туризъм Пламен Панов. Очакваме около 30-35 000 души да посетят фестивала – подчерта Панов. Капацитетът на Пловдив относно нощувките е увеличен..

публикувано на 25.07.25 в 08:43

Районните кметства ще получат пари от таксите за строеж

Ако има повишаване на приходите от увеличената такса за разрешенията за строеж, поемам ангажимента да ги делегираме на районите. Това заяви пловдивският кмет Костадин Димитров в интервю за Радио Пловдив, след като ОбС прие повишението на таксите за разрешителни за строеж, но отхвърли предложението за създаване на фонд „Благоустрояване“, в..

публикувано на 24.07.25 в 14:37

Проблемите с пазара на труда се решават съвместно

Около 200 хиляди българи нито работят, нито учат. В същото време над 50 хиляди работници от трети страни са наети от началото на годината.  В България се създава и електронен регистър на икономически неактивните лица. Той ще обхваща хора на възраст между 16 и 65 години, които не работят, не учат и не са регистрирани в бюрата по труда. Това събщи..

публикувано на 24.07.25 в 10:28