Основната им задача е да правят връзката между Европа в регионите, Европа на място и европейските институции, централите. Тоест гласът да се чува оттук дотам. Ние с новите задачи, които поставяме на всички офиси, се стремим наистина информацията да се събира на място. Информацията, кото вие искате да споделите с институциите, а не толкова информацията, която се спуска от централата към регионите.
Първата задача пред центровете е да подпомогнат рекламната кампания на ЕК за процеса на ваксинация срещу коронавирус, добави Цветан Кюланов:
Представителството на Европейската комисия започна своята информационна кампания, която в следващите 2 месеца се надяваме да даде допълнителна и максимално достъпна информация за процеса на ваксиниране. За това ще разчитаме и на регионалните офиси. Тръгват реклами и по телевизията, по радио, тръгва комуникация и по външни площи.
Пловдивският офис на „Европа директно“ бе сертифициран след конкурс на ЕК да разпространява информация за актуалните политики на общността, обясни неговият ръководител Красимир Лойков:
На всеки 5 години Европейската комисия обявява конкурси за избор на организации, кото да бъдат приемни структури. Те, със своите експерти, трябва да разпространяват информация за актуалните политики на ЕС. До момента ние работихме главно в мрежа по структурата на ЕК. А конкурсът, който беше обявен за следващите 5 години и който беше през миналото лято, беше за избор на партньори на ЕС, което вече обхваща и остаралите структури на общността.
12-те нови центрове „Европа директно“ в страната са част от мрежа от общо 424 информационни центъра от ново поколение в целия Европейски съюз.
С промени в Кодекса за застраховане система "бонус-малус" за задължителната застраховка "Гражданска отговорност“ бе приета от НС. Принципът представлява финансов стимул за изрядните водачи и съответно финансово наказание за онези, които причиняват пътни инциденти. Ще плащат ли наистина добрите шофьори по-малко и какъв ще е ефекта – темата в..
Добивите от пшеница и ечемик тази година са по-добри, но ниските цените на световните стокови борси вкарват нашите зърнопроизводители в загуба. Това обяви в интервю за Радио Пловдив Людмил Работов – председател на Съюза на зърнопроизводителите в Пловдив. Добивът от пшеница тази година е от 400-500 кг от декар. Цената е 330 лв. за тон...
Министерството на здравеопазването чрез регионалните здравни инспекции провежда информационна кампания по повод Световния ден за борба с хепатита – 28 юли. Тази година мотото, избрано от Световната здравна организация е „Да го разбием! Запознай се с фактите. Тествай се!“. Целта е повишаване на обществената информираност за рисковете от..
Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..
Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение. Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..