Лятото е времето на най-многобройните пътувания с влак. От години железният път спестява пари и време. Но ако ЖП трасето е модернизирано, тогава безопасността и комфортът добавят още смисъл в избора да се придвижваш с влак.
Иво Николов има три десетилетия опит като машинист. Качваме се от гара Пловдив и пътуваме с него в локомотива на влака към София. „Ето оттук е вече новата линия. Ей оттук натам всичко е ново до Септември“ - казва Николов.Линията е модернизирана по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 -2020 година. На въпрос как би определил пътуването по новия железен път, машинистът отговаря: „Засега го чувствам отлично, защото всичко е ново – релси, чакъл- всичко е чисто ново“.
Пътниците в това направление са на различна възраст. Срещаме и деца, и работещи хора, и пенсионери.
„Комфортно е специално в този влак, и децата го предпочитат – стабилен е, все пак това са последните закупени влакове“ – казва възрастна дама. 8 годишното момиченце, което пътува с нея, добавя: „Обичам да пътувам, чисто е, хубаво“. Знае, че железният път се различава от другия по релсите и признава, че движението по тях е плавно.
„Комфортно е. Приятно е, нормално. Преди малко по-бавно се пътуваше и мотрисите бяха малко по-стари - това е основната разлика. За мен като пътник това е важно“ – включва се в анкетата и мъж в активна работна възраст.
А пенсионер, за когото се оказва, че най-важното е разписанието да се спазва, допълва: „Скоростта е по-висока и времепътуването е по-малко. По-добре е отпреди“.
Освен всичко посочено от пътниците, за машиниста Иван Николов има и още нещо от изключителна важност – безопасността: „По старата линия на места се получават пропадания вследствие на дъждове и температурни разлики. Сега тук са използвани нови релси, нови траверси, нови скрепления – всичко е ново и просто не може да се случи да не е добре.“
Това е и смисълът на инвестициите по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020. Когато проектите се изпълнят, устойчивостта им да служи на хората.
Чуйте репортажа в звуковия файл, а видео може да видите в youtube канала ни:
Ден след като министърът на земеделието и храните Георги Тахов обяви решението на държавата да не се прилага ваксинация на овцете и козите срещу смъртоносната болест шарка по дребния добитък, ръководството на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация (НОКА) остро разкритикува това решение . От асоциацията подчертават, че "всички..
Все още не са ясни параметрите на бюджета за следващата година. Това, което е известно до момента е, че минималната работна заплата ще бъде €620, ще има повишаване с 2% на осигуровките, както и почти двойното увеличение на данъка върху дивидентите. Според главния икономист на ЕКИП Георги Вулджев управляващите не предприемат мерки за..
Проектът за новия мегакомплекс в квартал "Филипово" е в нарушение на Общия устройствен план на Пловдив, защото не предвижда терен за детска градина. Това заяви пред Радио Пловдив арх. Костадин Палазов от „БСП за България“, председател на комисията по устройство на територията и жилищна политика в Общинския съвет. Затова трябва да се преработи. По..
Правната комисия към Общинския съвет в Пловдив прие като законосъобразно искането за промяна на ПУП-а в кв. „Филипово“, където ще бъде изграден нов мегажилищен комплекс. Председателят ѝ Слави Георгиев подчерта, че местният парламент не дава разрешение за строителството на комплекса, тъй като това частният инвеститор може да направи и в момента –..
Синдикатите остават в протестна готовност, въпреки че отложиха обявената за днес демонстрация. Причината – липсата на ясна държавна политика за повишаване на доходите и неяснота около цялостните параметри на бюджета за 2026 година. Пред Радио Пловдив председателят на Националния стачен комитет на КТ „Подкрепа“ Марио Нинов коментира, че тази..