Работата по два от най-мащабните проекти, финансирани по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ за настоящия програмен период 2014-2021 г. ще продължи и през следващия програмен период. Това са автомагистрала „Струма“ Лот 3.2 и ЖП проекта за скоростна ж.п. магистрала „Елин Пелин – Костенец“. Строителството по първия ще бъде реализирано в програмен период 2021-2027 г., като в момента се изпълняват подготвителни дейности и екологични мерки с цел смекчаване на негативното въздействие върху съществуващия път Е 79, както и мероприятия за подобряване на безопасността на движението. Инженер Галина Василева – ръководител на Управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ уточни:
„Усилено се работи и по строителството на най-дългия пътен тунел в България – „Железница“, който е част проекта „Автомагистрала „Струма“ Лот 3.1.3.3. Той ще бъде с две отделни тръби за движение в посока, които вече са прокопани, като дължината на всяка от тях е над 2 км. Изпълнява се с много добри темпове и се очаква да завърши в средата на 2023 г.
Другият изключително важен проект, който стартира на 15 юли т.г., е проектът за строителство на ж.п. участъка Елин Пелин – Костенец – част от трасето София – Пловдив по направление на Европейски транспортен коридор „Ориент – Източносредиземноморски“.
Модернизацията на този участък е най-мащабният проект в текущата ОП. Василева подчерта, че Строителството ще продължи и в следващия програмен период. „Изграждането на трасето е разделено на 3 участъка: „Елин Пелин – гара Вакарел; „гара Вакарел – гара Ихтиман“ и „Ихтиман до гара Костенец“, като се предвижда изграждането на нова гара Костенец. В първия участък с дължина 20 км, е предвидено строителството на най-дългия железопътен тунел, изграждан досега не само в България, но и на Балканския полуостров. Той ще бъде пр.7 км. дълъг, двутръбен тунел, проектните скорости по трасето за пътническите превози са 160 км/ч, а за товарните - 120 км/ч.“
С цялостната реализация на проекта ще бъдат модернизирани над 51 км железопътни линии и 5 жп гари и спирки, попадащи в обхвата на трасето. Предвижда се още да бъдат премахнати всички пресичания на едно ниво между железопътния транспорт, автомобилното движение и пътниците. А за да бъдат постигнати проектните скорости, ще бъдат изградени тунели с обща дължина от 20 км. Предвидено е още и строителството на над 23 мостове и виадукти с обща дължина на съоръженията приблизително 3 км. Бюджетът на проекта е: 1 300 000 лева, от които 85% е европейско финансиране, а 15% - национално съфинансиране.
В рубриката ни „Добро утро, ден!“ тази седмица гостува известният актьор, режисьор и сценарист Алексей Кожухаров. Още от ранна детска възраст той се ориентира към актьорската професия, а първата си житейска роля изиграва, когато попада в казармата, но не иска да става танкист. Споделя, че винаги има какво да прави. Но с усмивка припомня..
Националният изпълнителен съвет (НИС) на СДС на свое заседание е взел единодушно решение да подкрепи правителството на коалиционните си партньори - ГЕРБ, защото това се налага в момента. Това заяви в програма "Точно днес" евродепутатът от ЕНП, седесар и началник на кабинета на президента Петър Стоянов Илия Лазаров. Той припомни, че подобна..
Изслушването на ДАНС и службата за разузнаване породи повече въпроси отколкото отговори и още повече съмнения. Това коментира за Радио Пловдив местният депутат от „Възраждане“ Ангел Георгиев за изслушването на шефа на ДАНС за забраната на собственика на „Ботев“-Пд Антон Зингаревич за влизане в България. Той обаче направи уговорката, че не..
В първия работен ден на новото правителство стана ясно, че кадровите промени ще започнат от вторник. До тогава Съветът за съвместно управление ще обсъди предложенията на партиите за новите назначения, като последната дума ще има премиерът Росен Желязков. Как ще се разпределят кадрите на отделните партии, ще има ли взаимен контрол по..
Какво може да очакваме от избраното редовно правителство? Новата коалиция и заявеното управление ще внесе ли стабилност и ще отговори ли на очакванията на хората? Според политолога Петър Чолаков дали кабинетът отговаря на очакванията, ще покажат първите социологически сондажи. "Моята прогноза е, че това правителство ще стартира с много ниско..