Какво бихме искали на Европейско ниво да направим? Искаме ли да имаме признаване на дипломи, общи стандарти за изпити и обучение, за това какви умения са ни нужни за да успяваме като професионалисти и да излизаме с по-подготвени европейци на пазара на труда? Аз вярвам, че имаме още какво да направим, за да имаме образование, което да е достъпно за всички и да е достатъчно качествено. Имаме много инструменти, как това да го постигнем. На национално ниво, в България – с възможността да се мотивират повече учители, които не са непременно смятали да бъдат такива, както и тези, които в момента са в системата и също така да се промени начина, по който се преподава. За да можем да създадем по-добри компетенции в младите хора. По другата тема – Здравеопазване – ние видяхме, че в последната година и половина имаме спешна нужда от по-добра координация, от по-подготвени системи в тази сфера. Защото, когато имаме моменти на Пандемия, виждаме, че тя не познава граници, тоест не можем да кажем, че като затворим границите, ще спрем пандемията. Видяхме, че това не се получава.
Евродепутатът Илхан Кючюк отбеляза като ключови темите за геополитическата роля на ЕС, върховенството на закона и дигиталния и зеления преход.
Първо защото е важно да чуем мнението на хората, които искат Европа да се промени, не трябва да се притесняваме от факта, че може да чуем неща, които не ни харесват, които не ни допадат, защото има хора, които мислят по различен начин. Да знаем, Европа какво иска да направи? Дали иска да бъде глобален геополитически лидер или иска да бъде политическо джудже. Това до голяма степен зависи от европейските институции. Аз твърдя, че ако ЕС иска да бъде глобален играч в международните дела, определено трябва да се превърне в политическа структура. Това означава да разчита повече на себе си, на собствените си способности за отбрана, производство на технологии, на иновации и да прави политика, която е насочена към бъдещето. Разбира се, темат аза върховенството на закона е от изключително значение, защото ние не можем да си позволим да имаме нарушаване на основни демократични принципи, съчетани с човешки права и свободи. Когато живеем по дефиниция в най-цивилизования свят, наречен Европейски съюз, с най-високи демократичин стандарти. И гражданите на България, които са много активни... най-малкото ние ще изчистим принципния въпрос „Къде стоим?“ по тези въпроси и ще вкараме европейският дебат много по-рано в българското общество, от следващите избори през 2024 година.
Центърът за анализи и кризисни манипулации заедно с агенция „Мяра“ измериха индекс на общественото напрежение от 6,09 пункта, който социалозите отпределят като висок. Той е за периода 1 юли - 30 септември. Политологът от Центъра Александър Христов уточни, че това е първият индекс и от следващите ще зависи дали скалата на общественото напрежение..
Агресията в училище е тема на седмицата. Свидетели сме на поредица криминални случаи с ученици в София, едно дете е убито. Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев призна днес, че е факт, че през последните десетилетия е отслабена възпитателната функция на българската образователна система . Министерството на образованието и науката..
"Решението да не бъда вече на този пост не е мое, а на кмета на община Пазарджик", заяви на пресконференция Таня Колчакова–Янева, която до преди дни заемаше длъжността заместник-кмет, отговарящ за образованието, културата, младежките дейности и спорта в общината. "Никога политиката не е била моя самоцел. Приех да бъда заместник-кмет, защото..
Дигиталната трансформация не е само за администрацията – тя е и за бизнеса! Дейност 3 от Инвестиция C10.I6 осигурява логистична подкрепа за малките и средните предприятия – проектантски бюра, строителни и консултантски фирми, които искат да прилагат СИМ/BIM в своята работа. Дейността включва изграждане на уеб-базирана..
Трябва да има часове за възпитание в социални и граждански умения в училище, за да предотвратим жестоки случаи на агресия сред децата. Това коментира психологът Иван Игов след поредица от случаи, в които ученици наръгаха техни връстници с нож. Той добави, че древните гърци още са използвали училището като средство за възпитание, което..