Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Автобусите са по- малко, защото парите и шофьорите не стигат


Драстични нарушения по обслужването на автобусна линия №10 от фирмата „Хеброс бус“ станаха известни след като Радио Пловдив потърси информация от Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“. Оповестената информация дойде след сигнали на пътници, че от  месеци  ситуциацията с Десятката е трагична, като им се случва да стоят по 40 до 50 минути на спирките, докато дойде автобус. 

 От общината признаха, че собственикът на фирмата Веселин Дошков системно не изпълнява задълженията си по договора с общината. Освен намаления брой коли, по линията редовно се пропускат курсове. Само през месец септември са пропуснати 853 курса. 

Общината би трябвало да налага по 1 000 лева глоба за всеки пропуснат курс. Вместо да санкционира фирма „Хеброс бус" с 853 000 лева за пропуснати курсове през септември, наложената глоба е само 30 000 лева. Така общинският бюджет е ощетен с 823 000 лева за сметка на частната фирма „Хеброс бус“.

Веселин Дошков днес призна за нарушенията, но ги обясни с лошата политика на общината към фирмите превозвачи. Дори изрази надежда администрацията да санкционира него и колегите му – цитирам: „за да влязат нещата в съда най – после и да се види кой крив, кой прав“.

Пред Радио Пловдив Дошков сподели, че до 3 – 4 години ще приключи напълно с превозваческата дейност, но преди това трябва да изплати автобусите си към банките.

Според него причините за закъсненията на автобусите са обективни и субективни. Като основни той посочи недостатъчното   средства, които се получават от общината, както  и липсата на кадри.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Железниците днес са по-зле отколкото преди 30-40 г.

Тепърва правителството и новият ресорен министър трябва да се фокусират върху ясна преценка за състоянието на цялата система в сектора на железниците. Достатъчно се е говорило само с лозунги, както е от последните години.   Железопътният транспорт е приоритетен за Европа, а у нас практически той е по-зле отколкото е бил преди 30-40 години...

публикувано на 16.01.25 в 15:47
Татяна Буруджиева

Излизаме от цикъла на предсрочни избори

Какво можем да очакваме от кабинет с премиер Росен Желязков и тръгваме ли по нов път, който да затвържадава европейската ориентация на България? Темата коментира в програма "Точно днес" доцент Татяна Буруджиева, политолог и университетски преподавател. Тя изрази надежда, че днес ще се направи крачка към нормализация на политическите процеси в..

публикувано на 16.01.25 в 10:41
Михаил Екимджиев

Без отстраняване на Сарафов от поста му катарзисът е невъзможен

Има разум в промените на съдебния закон, но те са фокусирани върху настоящата ситуация. И несъмнено целят елиминирането на Борислав Сарафов.  И тук, някои мои опоненти, твърдят, че не може да се прави закон за един човек. Да, но когато този човек се е превърнал в еманация, в емблема на системните и структурни проблеми в една институция, то..

публикувано на 16.01.25 в 10:30

Общината планира по-висока събираемост от данъци и такси

Как се справя Община Пловдив с финансите? Има ли рискове в условия на удължен държавен бюджет и какви са те?   Въпросите са към заместник-кметът по финанси Женя Петкова.  Правителство за държавата е изключително важно. По различнен начин ще се подходи в работен процес. Редовен кабинет е признак за сигурност и спокойствие , заяви заместник-кметът по..

публикувано на 16.01.25 в 08:35
Теодор Славев

Ще ни управлява коалиция на отчаянието

Политологът от Българския институт за правни инициативи Теодор Славев коментира за Радио Пловдив бъдещето на   коалицията ГЕРБ, "БСП- Обединена левица"  и "Има такъв народ" и споразумението им с "Демокрация, права и свободи – ДПС" както и предложения проектокабинет „Желязков“. Според него за всички е по-добре да имаме редовно правителство,..

публикувано на 15.01.25 в 16:00