Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

КЦМ - 60 години развитие

60 години развитие отбелязва тази година КЦМ. Това бе и надсловът на бизнесфорум-заключителна проява от програмата за честването на юбилея. Главният изпълнителен директор на КЦМ Груп Румен Цонев представи в числа присъствието  на металургичното дружество в стопанския живот през този период и значимостта му за автомобилостроенето и производството и съхранението на метали:

7 милиона тона олово и цинк. Нашето олово се използва основно за производство на акумулаторни батерии. От нашето олово са произведени повече от 350 милиона броя акумулатори за 350 милиона автомобила. Това са всички леки автомобили, които са произведени в Германия за този 60-годишен период.

Цинкът пък е металът, който е най-отговорен за зеленото бъдеще на света. Защото цинкът спасява от корозия най-употребявания метал –стоманата. Ако стоманата корозираше, без да бъде защитена от цинк, просто не може да си представи светът какви енергийни ресурси щяха да са необходими, за да се получава тази стомана.

Никола Добрев, дългогодишен ръководител на КЦМ, със значим принос за прехода на предприятието към нов тип икономика, смята, че така нареченият „зелен преход“ ще бъде труден и бавен процес:

Ние от КЦМ много добре знаем, че зеленият преход на Европа ще се реализира. Той обаче ще се реализира по начин, по който ние знаещите-техниците, инженерите, финансистите след това, ще го осигурим. И аз съм убеден, че КЦМ, както и досега, ще бъде в основата на решаването на проблемите по зеления преход.

Какво печелят тези, които работят с КЦМ в България? Тези, които продават суровини и материали на дружеството, както и тези, при които работещите в КЦМ харчат заплатите си? Това резюмира в своя доклад Лъчезар Богданов, главен икономист в Института за пазарна икономика:

Ако го съберем в числа този ефект, само във вътрешната икономика е малко над 500 милиона лева за 2020 г. и около 560 милиона лева за 2019 г.

Заместник-министърът на труда и социалната политика Надя Клисурска определи КЦМ като модел за отговорна социална политика и отношение към хората.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията
Румяна Титерякова

Екскурзоводите са против отмяната на лицензирането им

Лицензираните екскурзоводи у нас излязоха с петиция до Министерството на срещу отмяната на Наредбата за регулация на екскурзоводската професия. Такова искане е направено на среща в министерството в края на месец юли. Според лицензираните екскурзоводи то е продиктувано от икономически интереси на конкретни туроператори, които имат полза от..

публикувано на 07.08.25 в 11:03

Не е ясно как "Магазин за хората" ще влезе в кооперативните бази

Министерският съвет прие разпореждане за образуване на „Магазин за хората“, определен е и Съвет на директорите на дружеството. Първият магазин ще отвори врати пред септември в област Пловдив, а мрежата ще се развива в партньорство с Централния кооперативен съюз. Скептично, критично, иронично бе посрещната идеята на лидера на ДПС Делян Пеевски за..

публикувано на 07.08.25 в 10:56

Готови ли са търговците в Пловдив за цените в лева и евро?

От 8 август, влизат в сила измененията, които ще позволят на държавата да контролира цените и да изисква от търговците обяснение при съмнителни увеличения. Оттогава ще трябва да виждаме цените и в евро, и в лева.  С промени в новоприетия закон за еврото времето, в което ще се следят цените, окончателно беше съкратено от година и половина на..

публикувано на 06.08.25 в 11:10

МБАЛ „Свети Мина“ има нужда от инвестиции за нова апаратура

И тази година МБАЛ „Свети Мина“ трупа загуби, но новият директор доктор Калин Калинов ги е оптимизирал до минимум. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Лилия Недева, директор на Дирекция „Здравеопзване“ към Община Пловдив. На последната преди лятната ваканция сесия на Общинския съвет съветници отложиха точката, свързана с искането на доктор..

публикувано на 06.08.25 в 10:49
 Владимир Тодоров

Забраните за електрическите тротинетки няма да работят

Водачът на електрическа тротинетка вече е длъжен да има валидна застраховка „Гражданска отговорност“ и превозното средство да е регистрирано. Това са само две от измененията в Закона за движение по пътищата, приети преди дни. Според законодателя с наредба на общинските съвети ще се определят и условията и редът за регистрация на електрически..

обновено на 05.08.25 в 11:09