Повече от 20 години се реформираме. Първо се разделихме на НКЖИ и БДЖ, после БДЖ се раздроби на Пътническо и Товарно. Нашият синдикат винаги е бил против това разделяне, тъй като ефективността се губи.
Това заяви пред Радио Пловдив председателят на Синдиката на железничарите в България към КНСБ Петър Бунев.
Той посочи, че с влизането на страната ни в Европейския съюз на железниците е наложена нова реалност.
Заради либерализацията на пазара е наложено правилото инфраструктурата да е отделена от превозвачите. После е въведено изискването пътническата услуга да бъде разделена от товарната.
Така че, ние 20 години се реформираме в една посока, която не знам да има някакъв обрат на Европейската комисия по тази тема, подчерта представителят на железничарския синдикат.
Има бизнес логика в обявеното от министерството обединяване на дружествата в системата на БДЖ в едно, смята Петър Бунев.
Но ако ще се прави реформа, трябва да се обединят инфраструктурата и БДЖ - Пътническо и Товарно. Те обаче трябва да бъдат самостоятелни юридически лица, за да бъдат спазени изискванията на Брюксел. Бунев обясни, че Европейският съюз е поставил репери към какво трябва да се стремим. Развитието на железницата е заложено в Европа.
Радвам че, че това става държавен приоритет, защото досега не беше, коментира председателят на Синдиката на железничарите. По думите му, в българския План за възстановяване и развитие също са заложени доста средства за железопътния транспорт. Това ще даде качествено ниво на услугата, но това не може да стане за ден - два, посочи Бунев.
Превозът на товари и на пътници са два различни бизнеса.
Превозът на товари си е чист бизнес и там вече има над 14 превозвача.
Превозът на пътници не само в България, но в цяла Европа се субсидира. Държавата е длъжна да осигури минимално транспортно обслужване на своите граждани. Не на всяка линия е рентабилно да се пуска влак, затова държавата доплаща.
Там не се работи за печалба, за разлика от товарните превози.
Ще има ли скоро частни превозвачи на пътници в железниците?
От юни 2019 г. българският пазар за пътнически превози е либерализиран. Който иска и има възможност с вагони и локомотиви, може да дойде в България и да кандидатства за лиценз за превоз на пътници, но извън договора, който е с държавата.
Такива кандидати сега липсват и се предполага, че дългото време за пътуване и ниските скорости не привличат такива инвеститори.
Хоризонтална структура в БДЖ
Необходимо е звено, което да координира действията на жп операторите, смята Бунев. Той отбеляза, че по - умните вече са го измислили.
Аз съм в железниците от 1987 година. Има елементарни неща, които ще доведат до ефективност.
Когато са под една шапка, по - добре в семейството ще се разбираме, коментира синдикалистът.
Персоналът в БДЖ
Близо 3% е дефицитът на персонал в железниците и той се покрива с извънреден труд. Персоналът обаче застарява, средната възраст на работещите е 50 години.
В момента железницата се крепи на пенсионери, които работят. В различните звена те са между 10 и 20%. Но този буфер ще се стопи и вече няма да има откъде да се намерят кадри.
Професията стана непривлекателна и няма кандидати да се обучават за нея, предупреди председателят на Синдиката на железничарите в България.
Интервюто на Емил Костов с Петър Бунев е в звуковия файл.
Петият вот на недоверие към кабинета, който ще се гласува днес, беше абсурдно подготвен със слаби и аматьорски мотиви, коментира заместник- председателят на ПГ на ИТН Станислав Балабанов. По думите му опозицията не само не е по- единна, но дори в хода на дебата е показала различни позиции. "Ако може те завладеят държавата - ще е най- добре" - така са..
Инициативата „Нощ на Ангелите“ продължава и в деня на Вяра, Надежда и Любов, в който 120 заведения в Пловдив ще дарят процент от оборота си. Третото издание на благотворителния фестивал, който се проведе от 12 до 14-ти септември постави рекорд от предходните издания със събрана сума от над 266 000 лв. „Тази година благотворителните..
За първи път имаме вот на недоверие, който ще консолидира цялата опозиция. Падането на кабинета или крепенето му зависи изцяло от гласовете на малките партньори – ИТН и БСП. Това заяви депутатът от Продължаваме промяната – Демократична България Йордан Иванов в деня на дебатите по петия вот на недоверие към кабинета на Росен Желязков на тема..
Факторите за репродуктивни проблеми са много, но най-честите са ендокринните заболявания. Това заяви в интервю за Радио Пловдив доктор Екатерина Бабаданова от Клиниката по ендокринология и болести на обмяната към УМБАЛ „Свети Георги“, където днес и утре се провеждат безплатни прегледи за мъже и жени с репродуктивни проблеми, които са част..
Динамична политическа седмица с пети вот на недоверие срещу правителството на Росен Желязков, който ще влезе за гласуване в пленарната зала след броени дни. Той е по тема правосъдие и вътрешен ред. Вносители са ПП-ДБ, МЕЧ и АПС. Подкрепа се очаква и от „Възраждане“ и „Величие“. Възможни ли са изненади и какви са сметките на народните..