От днес започва "пребазиране" на авиационната техника и оборудване от Авиобаза „Граф Игнатиево“ към гражданското летище "Пловдив".
Реорганизацията е заради началото на мащабните строителни дейности, които започват в авиобазата за приемането на новите изтребители F-16. Така, изработеният отдавна проект за това вече стартира като изпълнение.
Летищната инфраструктура там ще изцяло бъде модернизирана за новите самолети.
Първите осем F-16 Block 70 се очаква да бъдат доставени през първото тримесечие на 2025 г. и дотогава база „Граф Игнатиево“ трябва да бъде готова съгласно специфичните изисквания по всички стандарти на НАТО.
От летище „Пловдив“ увериха, че приемането на допълнителната летателна техника не представлява никакъв проблем, понеже организация и съответните протоколи за такива дейности са отдавна изготвени и разработени. За бойните изтребители има предоставена отделна площ извън инфраструктурата за гражданските самолети и като цяло са спазени всички изисквания за безопасност. Подобни операции са отработвани и друг път през годините в координация със съседната на аеропорта вертолетна авиобаза в Крумово, обясниха още от ръководството на летище „Пловдив“.
За осигуряване на условията по съхранение, поддръжка и експлоатация на очакваните F-16, още през юли 2020 г. бе изготвен „План за реконструкция и модернизация на летище Граф Игнатиево“, който бе приет от Съвета по отбрана.
Проектът е толкова мащабен, че буквално ще преобрази базата и близката околност, става ясно от заложените в него начинания.
Започва се с премахване и изкореняване на дървета и храсти в района за основната нова инфраструктура, което е около 140 дка. Изсичането на самораслата растителност е заради изграждането на нови сгради и съоръжения в авиобазата. Тази зона е югозападната част на летището.
Ще се премахнат всички стари и амортизирани постройки и съоръжения. Предстои нов сондаж за питейна вода, помпена станция, пречиствателна станция и водопроводна мрежа в целия войскови район на Граф Игнатиево.
Точно тя е силно амортизирана и с отдавна изтекъл срок на експлоатационна годност. Трасетата на водопроводната и канализационна мрежи са изграждани през целия период на развитието на авиобазата от създаването ѝ до наши дни. Първата водна помпена станция е построена през 1944 г. В момента обаче качеството на питейната вода в съществуващия водоизточник не отговаря на изискванията по съдържание на нитрати. Затова ще се направи нова водоснабдителна система с нов сондаж, помпена станция, пречиствателно съоръжение и нова водопроводна мрежа. Така ще се осигури чиста питейна вода за целия войскови район.
Канализационната мрежа също е престаряла - изградена през 60-те години на миналия век от бетонови и каменинови тръби. Някои участъци от нея са още по-стари – от 40-те години. Канализацията е силно амортизирана. На много места върху нея са избуяли дървета и храсти, чиито корени проникват в канализацията и я запушват, като така правят поддръжката и практически невозможна. При обилни валежи, Отделни участъци преливат, което води до наводняване на пътищата в целия район край Граф Игнатиево. Затова и тя ще се изгради изцяло наново и отпадните води ще се оттичат в пречиствателната станция.
Проектиран е и започва строителството на обходен път, който ще ушири сегашният, строен през 2001 година. Той ще е с обща дължина от почти 13 километра.
Не се очаква попадане във водите на опасни вещества. По време на строителството обаче ще има временно запрашаване на въздуха с ФПЧ заради изкопните работи. То ще е незначително и локално, в рамките на строителната площадка, гарантират проектантите. От дейността на летището ще бъдат генерирани опасни отпадъци, които ще се съхраняват в специално изградена за целта сграда и после извозвани от специализирани фирми.
От авиобаза Граф Игнатиево се носи бойно дежурство Air Policing (мирновременна мисия на НАТО, включваща системата за наблюдение на въздушното пространство, ПВО за защита на българското небе. Придобиването на новия изтребител F – 16 block 70 налага пълна модернизация на съществуващата инфраструктура на летище заради доста по-специфичните условия за съхранение, поддръжка и експлоатация на самолета.
Всичко трябва да приключи до пристигането на новите изтребители до 2025 г., което обаче според експерти е малко вероятно, заради натрупано закъснение.
Жителите на квартал „Беломорски“ настояват за изграждането на "легнал полицай“ при автобусната спирка до Овощарския институт, за да се гарантира тяхната безопасност при пресичане на пътя. Мястото създава опасни ситуации и затруднява пресичането на пътното платно, особено за възрастните хора и децата. Заради проблема хората се срещнаха с..
Първият по рода си европейски иновационен хъб за дигитална трансформация на комуналния сектор ще бъде представен днес във филиала на Техническия университет в Пловдив. Форумът UDIH 4 EU събира водещи експерти от водния сектор и енергетиката, представители на държавни институции, академичните среди и бизнеса. Обединява ги темата за..
Лекари, медицински сестри и служители на УМБАЛ-Пловдив излизат на протест пред сградата на болницата в подкрепа на досегашния изпълнителен директор д-р Динчо Генев. Протестиращите се обявяват срещу новия изпълнителен директор д-р Йовко Червенков, назначен от Министерство на здравеопазването след конкурс. На него се явиха трима..
В Пловдивския участък на магистрала „Тракия“ са засечени най- високите за страната скорости, откакто се прави заснемане с ТОЛ камерите. От МВР посочват, че рекордът е на отсечката между Цалапица и Радиново с два случая – единият за шофиране с 223 километра в час и един с 222 километра час. На трето място с 219 км/ч се е движил автомобил в отсечката..
При спецакция в пловдивския квартал „Столипиново“ са арестувани няколко души. Операцията е била са насоченост пране на пари и укриване на данъци. Засега не е ясно дали задържаните са действали в организирана престъпна група, или са самостоятелни играчи. От полицията обещаха повече информация на по-късен етап.