Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ в София и Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство „Проф. Асен Диамандиев“ в Пловдив стартират съвместен проект, по който създават нови магистърски програми.
Проектът „Модернизация и дигитализация на учебния процес“ в 2-те академии е финансиран по процедура „Модернизация на висшите училища“ на ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейския социален фонд.
Проф. Кремена Ангелова от НМА посочи, че част от проекта е насочена към по-добра реализация на студентите на пазара на труда. Съвместно с АМТИИ са създадени 2 нови магистърски програми - "Музикално продуцентство" и "Иновативни технологии в педагогиката на обучението по музика". През следващата година ще бъдат организирани 2 трудови борси за студенти в София и Пловдив и изграждане на обща дигитална платформа на кариерните центрове на двете висши училища.
След завършване на обучението по проекта студентите ще получат обща диплома от 2-те музикални академии.
Ще се разработват и въвеждат учебни програми с дигитално съдържание, които да разширят спектъра от специалности в 2-те висши училища и да въведат нов модел, съобразен с нуждите на пазара на труда. Проф. Кремена Ангелова допълни, че ще дигитализират 1 бакалавърска и 3 магистърски програми общо в 2-те училища.
Какво представлява съвместната магистратура между НМА и АМТИИ, обясни проф. Цветанка Коловска: "Това е една съвсем нова специалност, 3-семестриална. Тя е "Изпълнителско изкуство народна музика с класически инструмент" - конкретно акордеон. Напълно е разработен нов учебен план, нова квалификационна характеристика, дисциплини. Тази нова магистърска програма е приносът на АМТИИ по проекта и ще бъде с изцяло дигитализирано съдържание".
За целите на проекта са предвидени и обучения на преподаватели, за да се повиши капацитетът на академичния състав и да му позволи да работи в новата дигитална среда.
Стойността на проекта е 1 979 188 лв., който се реализира по ОПНОИР, съфинансирана от Европейския социален фонд. Той трябва да приключи до 31.12.2023 г.
По проекта като асоциирани партньори са включени 3 водещи европейски училища в областта на музикалното образование от Виена, Грац и Хага.
Обикновено се изтъква как преди 140 г. целият народ, всички политици и политически сили са били безусловно за Съединението от 6 септември 1885 г., как са загърбили всички разногласия помежду си. В новата книга на Стефан Дечев „ Съединението срещу Задкулисието. Политика и памет (1885-1998) “ обаче се припомнят много забравени факти за голямото..
В програма "Точно днес" и " Заедно в час " говорим за измененията на НВО след 7 и 10 клас. Въвеждането на интегрирания изпит коментираме с експерта в организацията с нестопанска цел Люба Йорданова . От новата учебна година изпитите по математика от Националното външно оценяване след 7. и 10. клас ще включват интегрални задачи. За решаването на този..
В Деня, в който отбелязваме 140 години от Съединението на Княжество България и Източна Румелия, гостува писателят и журналист Николай Илчевски. На въпроса защо е важно да помним и почитаме 6 септември като бележита дата в календара, той отговори: „Датата е свързана с безпрецедентно събитие в нашата и в световната история...
Невен Иванов е учител по история и създател на образователната платформа ОкейИстория. Гордее се с тази кауза, посветена на най-милите съкровища на майка България - нейната история и нейните деца. Поставя си за цел да достигне до колкото може повече български деца, както у нас така и в чужбина. И постига тази цел, благодарение на майсторските..
Съединението на България е било икономически изгодно и за Източна Румелия, и за Княжество България. Причината е, че Източна Румелия е била по-стабилна икономически, с по-добра инфраструктура, развито образование и култура, но Княжество България е било аграрно и парично независимо, имало е собствена банкова система. Това коментира проф...