Той е категоричен, че целта на „φ1.618“ е да постави основни въпроси – накъде отиваме към общество, какви сме като хора, къде ни води това препускане и желанието ни да сме безсмъртни.
„Целта беше да направим един филм, който независимо, че е дистопия, че се развива в бъдещето, носи всички характеристики на обществото, в което живеем. Защото по този начин хората могат да идентифицират ситуацията, в която сме днес и тази, в която ще бъдем утре. По-точно надявам се да не бъдем в тази ситуация. Но там имаме всички представители на нашето общество – имаме си череп, имаме си търговец на сол, имаме контрабандист, имаме представители на олигархията, имаме представители на тоталитарната държава, които се стремят да управляват всичко и носят видими белези на комунизъм“, разказа Теодор Ушев.
Всяка война и апокалипсис носят елементи на тоталитаризъм
Световноизвестният режисьор подчерта, че елементите на социалистическия строй, са включени във „φ1.618“, защото всяко разрушение, всеки апокалипсис, носи след себе си елементи на тоталитаризъм.
„Всяка война е започната и носи със себе си тоталитарната държава. Войната и всичко това, което се случва, то винаги е свързано с една идеология, която в началото е била маскирана. Характерното за всеки диктатор е това, че в началото се появява кълнейки се в любовта и в добруването. И след това се оказва, че той иска да унищожи щастието, като състояние на обществото“, обясни Ушев.
Режисьорът не скри, че с „φ1.618“ провокира обществото.
„Харесва ми илюзията, че един луд човек, един пубер, може да направи така, че да взриви цял един един строй и цяла една тоталитарна система - чрез една тенджера под налягане. Да кажем така – представете си, че аз съм този луд, който носи тенджерата под налягане. Абсолютно всичко, което правя, е провокация – от началото докрай. Ако не е предизвикателство, аз не го правя“, каза още режисьорът.
Теодор Ушев ще гостува следващата седмица в „Добро утро, ден!“ и ще говори за политическата ситуация днес в България, за новите филми, включително и за анимирана опера, а също и за предателствата и ироничния поглед към света.
След дни ще отбележим 175 години от рождението на патриарха на българската литература Иван Вазов. По този повод, тази събота "Срещите" ви припомнят за медальона, който английската благородница лейди Емили Ан Странгфорд сваля от гърдите си и подарява на 26 годишния тогава Вазов през 1877 година. И това е първата му литературна награда. По-късно..
"Филмови нощи във Филипополис" започва днес и ще продължи до 25-и юли. Програмата му включва както нови заглавия, така и четири класики. Тази година в селекцията няма български заглавия. Фестивалът се открива с лентата „Формула 1: Филмът“ с участието на Брад Пит и Хавиер Бардем. Режисьорът Джоузеф Косински е заснел лентата по време на..
Съвместна дипломна изложба „Онова, което остава“ откриват в Пловдив студенти от Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство „Проф. Асен Диамандиев“ (АМТИИ), съобщават от висшето учебно заведение. По думите им експозицията е част от защитата на студенти от образователно-квалификационна степен „Магистър” в специалност „Фотография“ и е..
С послание за мир, почерпка и автентичен дервишки танц мюсюлманската общност в Пловдив отбелязва Деня на ашурето. Празникът ще се състои по обед пред Джумая джамия и се счита за обща ценност на всички религии. Според традицията на този ден се вари и раздава ашуре с послания за солидарност, разбирателство, състрадание и толерантност...
18 представления съдържа 29-ото издание на театралния фестивал „Сцена на кръстопът“, чийто домакин е Пловдивския театър от 10-и до 21-и септември. Короната в афиша на форума е гостуването на спектакъла „Разстоянието“ от най-стария театрален фестивал в Европа „Авиньон“, Франция. Текстът и режисурата са на Тиаго Родригес, който ще..