Той е категоричен, че целта на „φ1.618“ е да постави основни въпроси – накъде отиваме към общество, какви сме като хора, къде ни води това препускане и желанието ни да сме безсмъртни.
„Целта беше да направим един филм, който независимо, че е дистопия, че се развива в бъдещето, носи всички характеристики на обществото, в което живеем. Защото по този начин хората могат да идентифицират ситуацията, в която сме днес и тази, в която ще бъдем утре. По-точно надявам се да не бъдем в тази ситуация. Но там имаме всички представители на нашето общество – имаме си череп, имаме си търговец на сол, имаме контрабандист, имаме представители на олигархията, имаме представители на тоталитарната държава, които се стремят да управляват всичко и носят видими белези на комунизъм“, разказа Теодор Ушев.
Всяка война и апокалипсис носят елементи на тоталитаризъм
Световноизвестният режисьор подчерта, че елементите на социалистическия строй, са включени във „φ1.618“, защото всяко разрушение, всеки апокалипсис, носи след себе си елементи на тоталитаризъм.
„Всяка война е започната и носи със себе си тоталитарната държава. Войната и всичко това, което се случва, то винаги е свързано с една идеология, която в началото е била маскирана. Характерното за всеки диктатор е това, че в началото се появява кълнейки се в любовта и в добруването. И след това се оказва, че той иска да унищожи щастието, като състояние на обществото“, обясни Ушев.
Режисьорът не скри, че с „φ1.618“ провокира обществото.
„Харесва ми илюзията, че един луд човек, един пубер, може да направи така, че да взриви цял един един строй и цяла една тоталитарна система - чрез една тенджера под налягане. Да кажем така – представете си, че аз съм този луд, който носи тенджерата под налягане. Абсолютно всичко, което правя, е провокация – от началото докрай. Ако не е предизвикателство, аз не го правя“, каза още режисьорът.
Теодор Ушев ще гостува следващата седмица в „Добро утро, ден!“ и ще говори за политическата ситуация днес в България, за новите филми, включително и за анимирана опера, а също и за предателствата и ироничния поглед към света.
Местят международния фестивал Франкофоли в Пловдив от Гребната база на стадион "Христо Ботев". Той ще се проведе на 21 и 22 юни. "Хубавото е, че дори и да вали, това няма да попречи на фестивала", каза Христина Спасова от организаторите. В първата фестивална вечер на сцената ще излязат Ищар, група NouvelleVague и рапъра и реге изпълнител..
Тази събота предаването "СРЕЩИТЕ" Ви предлага разказ за първата литературна награда на Иван Вазов - медальона на лейди Странгфорд. Гост е доц. Юлия Николова. Слушайте-любопитно е. РАДИО ПЛОВДИВ, СЪБОТА 30 МАРТ, МАЛКО СЛЕД 9 Ч "СРЕЩИ" с водещ Людмила Сугарева.
Обща изложба "Рисунката" представя в петък вечерта Дружеството на пловдивските художници в залата на бул. "Цар Борис III Обединител" 153. Сред авторите са не само членовете на дружеството, а и външни гости. Творбите им могат да се видят до 13 април 2024 година. Рисунката е в основата на всичко. Жест, светкавична..
Новата книга на Мира Папо е озаглавена "Докато смъртта ни събере". В нея авторът издига своя глас като истински защитник на онеправданите и закрилник на различните и малцинствата. Като изкусен притчов разказвач обаче тя фино преплита човешки съдби, разказва истории, прави аналогии , като преплита минало, настояще и бъдеще. Мира Папо представя..
80-годишнината на големия български хоров диригент Крикор Четинян ще бъде отбелязана с тържествен концерт в Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство в Пловдив. Той ще бъде в Концертната зала на академията на 30 март, началото е от 18 часа. Публиката ще чуе „Малка тържествена меса“ от Джоакино Росини в изпълнение на..