Той е категоричен, че целта на „φ1.618“ е да постави основни въпроси – накъде отиваме към общество, какви сме като хора, къде ни води това препускане и желанието ни да сме безсмъртни.
„Целта беше да направим един филм, който независимо, че е дистопия, че се развива в бъдещето, носи всички характеристики на обществото, в което живеем. Защото по този начин хората могат да идентифицират ситуацията, в която сме днес и тази, в която ще бъдем утре. По-точно надявам се да не бъдем в тази ситуация. Но там имаме всички представители на нашето общество – имаме си череп, имаме си търговец на сол, имаме контрабандист, имаме представители на олигархията, имаме представители на тоталитарната държава, които се стремят да управляват всичко и носят видими белези на комунизъм“, разказа Теодор Ушев.
Всяка война и апокалипсис носят елементи на тоталитаризъм
Световноизвестният режисьор подчерта, че елементите на социалистическия строй, са включени във „φ1.618“, защото всяко разрушение, всеки апокалипсис, носи след себе си елементи на тоталитаризъм.
„Всяка война е започната и носи със себе си тоталитарната държава. Войната и всичко това, което се случва, то винаги е свързано с една идеология, която в началото е била маскирана. Характерното за всеки диктатор е това, че в началото се появява кълнейки се в любовта и в добруването. И след това се оказва, че той иска да унищожи щастието, като състояние на обществото“, обясни Ушев.
Режисьорът не скри, че с „φ1.618“ провокира обществото.
„Харесва ми илюзията, че един луд човек, един пубер, може да направи така, че да взриви цял един един строй и цяла една тоталитарна система - чрез една тенджера под налягане. Да кажем така – представете си, че аз съм този луд, който носи тенджерата под налягане. Абсолютно всичко, което правя, е провокация – от началото докрай. Ако не е предизвикателство, аз не го правя“, каза още режисьорът.
Теодор Ушев ще гостува следващата седмица в „Добро утро, ден!“ и ще говори за политическата ситуация днес в България, за новите филми, включително и за анимирана опера, а също и за предателствата и ироничния поглед към света.
Нова книга на ИК "Жанет 45", в програма "Точно днес" представяме " Пътна връв " с авторката Наталия Делева . „Пътна връв“ е фин, въздействащ роман за последствията от семейното насилие върху децата през погледа на жена, напуснала родината си, която се опитва да изгради нов живот. С помощта на терапия, тя започва да осмисля преживяното..
Теодосий Спасов ще представи новия си проект Balkan moods тази вечер в Малката раннохристиянска базилика, в Пловдив, съобщават организаторите от „Камерна сцена Пловдив“ и международния младежки фестивал „Кръстопът“. Проектът е плод на сътрудничеството и алхимията между петима артисти, които представят нов репертоар за квинтет, отличаващ..
В оспорваната клавирна надпревара на Вторият национален музикален конкурс „Милчо Левиев“ се включиха най-изявените и талантливи млади пианисти в България на възраст между 10 и 25 навършени години. Паралелно със състезателната част на концертния подиум на НУМТИ „Добрин Петков“, талантливите младежи участваха в майсторски класове и творчески семинари,..
През 60-те години на ХІХ век, преди да стигне до откриването на Троя, тогава все още непрочутият Хайнрих Шлиман първо изследва острова на цар Одисей – Итака, където не намира нищо особено. После минава през Микена, градът на цар Агамемнон, а също и през Тиринт. Когато стъпва на егейското крайрежие на Турция, той първо отива в селото Бунарбаши,..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 1 2 . 07. 202 5 бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати“ Ърскин Колдуел. Божията нивица. 216 стр., ок. 4А, Нике, 2025. Иън Макюън. Изкупление. 402 стр., 6А, Колибри, 2025. Капка Касабова. Анима. 480 стр., 7А, ICU, 2025. Сю Хинсенбъргс...