Според него през последните години се построиха много нови сгради в Пловдив, реализира се ново строителство, но заедно с това се е увеличил и автомобилният трафик, което всъщност е негативното.
"Градският транспорт, използването му, намалява драстично за разлика от автомобилния транспорт. Виждаме, че дори и в среда, в която няма нито една затворена улица или в квартал без ремонти има задръствания, а когато се случи да има и ремонт, просто става транспортен хаос в целия град, защото всеки, който очаква да стигне някъде, използва автомобила си и когато капацитетът на улицата бъде намален наполовина, това предизвиква големи проблеми в самия град", допълни Карамитов
Той посочи, че при ремонтите в Пловдив се вижда една тенденция на повторящи се проблеми в самото планиране на тези ремонти.
"Пускат се поръчки за определена стойност, които още в самото начало казват, че те не са достатъчни за изпълнението на целия прект. Залагат се едни суми, обаче трябва в последствие в хода на изпълнението на ремонта, ОбС да осигури други пари или по някоя програма да се намери финансиране. За съжаление обаче виждаме, че това не се случва навреме и това води до спиране на ремонтните дейности", обясни специалистът.
Последният пример е за ремонта на Рогошко шосе, за което също няма осигурено пълно финансиране.
"Как не се научиха едни уроци, чийто лош ефект виждаме и в момента с другите ремонти, които се случват в града. Общината продължава да действа по този начин. Това е едно от нещата, които със сигурност трябва да бъдат изкоренени като практика и променени в по-устойчив формат", категоричен е Карамитов.
Специалистът коментира и ремонтите, които се правят в момента - пробива на Централна гара, Модър-Царевец и според него работата по тях не бива да блокира града.
Относно строителството и риска във връзка със земетресенията, Карамитов обясни, че панелките са едни от най-устойчивите сгради, догато сгради, които разчитат само на носещи конструкици -тухлени, строени преди 60 -те имат нужда от допълнително обследване или укрепване.
Той изтъкна, че именно затова е важна паспортизацията на сградите.
Цялото интервю може да чуете в прикачения файл.
Едва 36% от завършилите направление „Здравни грижи“ в Медицинския университет в Пловдив работят като медицински сестри и акушерки. Това показват данните на самия университет, съобщи Петя Георгиева, старши икономист от Института по пазарна икономика. Според нея в България има достатъчно лекари, но недостатъчно медицински сестри, за да се..
Президентът Румен Радев ще сезира Конституционния съд заради решението на председателя на Народното събрание Наталия Киселова да не допусне искането му за референдум. В политическите среди се режисират сценарии, които целят да задушат важните теми в обществото, заяви президентът Радев. Манипулациите, че предложеният от него референдум е срещу..
Директорът на Природонаучния музей в Пловдив Огнян Тодоров изтъкна в интервю за Радио Пловдив основните искания на протестиращите музейни специалисти. " Имаме искания за увеличаване на основният държавен стандарт с 20%, а не както е заложено в бюджета 6,49%" - заяви Тодоров. Огнян Тодоров, който е и председател на Сдружението на..
След протеста на националните медии - има ли решение на управляващите за дофинансиране на БНТ, БНР и БТА? Според депутата Тома Биков, член на комисията по култура и медии в Народното събрание ситуацията в в БНР и БНТ не е тревожна от вчера. Но това, което може да се обобщи след изслушването на генералните директори на двете медии вчера е, че..
До шест месеца трябва да е готова Пътна карта за усъвършенстване на пенсионната система в България. Това реши в сряда Народното събрание, като натовари със задачата министерствата на социалната политика и финансите, Националния осигурителен институт, Комисията за финансов надзор и Националната агенция за приходите. Какви са тенденциите за..