Според него през последните години се построиха много нови сгради в Пловдив, реализира се ново строителство, но заедно с това се е увеличил и автомобилният трафик, което всъщност е негативното.
"Градският транспорт, използването му, намалява драстично за разлика от автомобилния транспорт. Виждаме, че дори и в среда, в която няма нито една затворена улица или в квартал без ремонти има задръствания, а когато се случи да има и ремонт, просто става транспортен хаос в целия град, защото всеки, който очаква да стигне някъде, използва автомобила си и когато капацитетът на улицата бъде намален наполовина, това предизвиква големи проблеми в самия град", допълни Карамитов
Той посочи, че при ремонтите в Пловдив се вижда една тенденция на повторящи се проблеми в самото планиране на тези ремонти.
"Пускат се поръчки за определена стойност, които още в самото начало казват, че те не са достатъчни за изпълнението на целия прект. Залагат се едни суми, обаче трябва в последствие в хода на изпълнението на ремонта, ОбС да осигури други пари или по някоя програма да се намери финансиране. За съжаление обаче виждаме, че това не се случва навреме и това води до спиране на ремонтните дейности", обясни специалистът.
Последният пример е за ремонта на Рогошко шосе, за което също няма осигурено пълно финансиране.
"Как не се научиха едни уроци, чийто лош ефект виждаме и в момента с другите ремонти, които се случват в града. Общината продължава да действа по този начин. Това е едно от нещата, които със сигурност трябва да бъдат изкоренени като практика и променени в по-устойчив формат", категоричен е Карамитов.
Специалистът коментира и ремонтите, които се правят в момента - пробива на Централна гара, Модър-Царевец и според него работата по тях не бива да блокира града.
Относно строителството и риска във връзка със земетресенията, Карамитов обясни, че панелките са едни от най-устойчивите сгради, догато сгради, които разчитат само на носещи конструкици -тухлени, строени преди 60 -те имат нужда от допълнително обследване или укрепване.
Той изтъкна, че именно затова е важна паспортизацията на сградите.
Цялото интервю може да чуете в прикачения файл.
90% от неизпълнените над 1200 заповеди за отсичане и кастрене на опасни дървета в Пловдив ще бъдат изпълнени догодина. Район „Централен“ е с най – много неизпълнени заповеди, следва го район „Южен“. Това съобщи пред Радио Пловдив Радина Андреева, временно изпълняващ длъжността директор на Общинското предприятие „Градини и паркове“ в Пловдив...
140-та годишнина от обявяването на Съединението е повод да си припомним за един от основните му дейци-Сава Муткуров. Търновецът е и сред първите офицери на новосъздадената българска държава, участва в Руско-турската война от 1877-1878 г., както и в Сръбско-българската от 1885 г. По време на Съединението от 1885 г. Сава Муткуров като..
Общинският съвет в Пловдив е шарена палитра от партии и заради конфликтите в ГЕРБ би било лесно да се стигне до блокаж на работа на общината и на Общинския съвет. Основната причина да има блокаж е ГЕРБ. Партията е тежко разделена на две крила, които се опитват да се съботират едно друго. Това коментира общинския съветник от ПП-ДБ Владимир..
Ремонтът на класните стаи в ОУ „Димитър Талев“ в пловдивския район „Южен“ ще приключи до 15-ти септември и новата учебна година ще започне нормално. Това съобщи пред Радио Пловдив директорката на училището Ирина Чолакова. Тя посочи, че е възможно да се мине на двусменен режим, докато бъде изграден СТЕМ центърът и приключат ремонтите по..
Отстраняването на заместник-областния управител на Пловдив Атанас Ташков, който е от ГЕРБ, поиска координаторът на партията в региона Георги Мараджиев. Във Фейсбук той коментира, че от близо година Ташков превръща областната администрация в платена зона за паркиране на определени хора от неговото обкръжение под мълчаливия поглед на управителя..