Според него през последните години се построиха много нови сгради в Пловдив, реализира се ново строителство, но заедно с това се е увеличил и автомобилният трафик, което всъщност е негативното.
"Градският транспорт, използването му, намалява драстично за разлика от автомобилния транспорт. Виждаме, че дори и в среда, в която няма нито една затворена улица или в квартал без ремонти има задръствания, а когато се случи да има и ремонт, просто става транспортен хаос в целия град, защото всеки, който очаква да стигне някъде, използва автомобила си и когато капацитетът на улицата бъде намален наполовина, това предизвиква големи проблеми в самия град", допълни Карамитов
Той посочи, че при ремонтите в Пловдив се вижда една тенденция на повторящи се проблеми в самото планиране на тези ремонти.
"Пускат се поръчки за определена стойност, които още в самото начало казват, че те не са достатъчни за изпълнението на целия прект. Залагат се едни суми, обаче трябва в последствие в хода на изпълнението на ремонта, ОбС да осигури други пари или по някоя програма да се намери финансиране. За съжаление обаче виждаме, че това не се случва навреме и това води до спиране на ремонтните дейности", обясни специалистът.
Последният пример е за ремонта на Рогошко шосе, за което също няма осигурено пълно финансиране.
"Как не се научиха едни уроци, чийто лош ефект виждаме и в момента с другите ремонти, които се случват в града. Общината продължава да действа по този начин. Това е едно от нещата, които със сигурност трябва да бъдат изкоренени като практика и променени в по-устойчив формат", категоричен е Карамитов.
Специалистът коментира и ремонтите, които се правят в момента - пробива на Централна гара, Модър-Царевец и според него работата по тях не бива да блокира града.
Относно строителството и риска във връзка със земетресенията, Карамитов обясни, че панелките са едни от най-устойчивите сгради, догато сгради, които разчитат само на носещи конструкици -тухлени, строени преди 60 -те имат нужда от допълнително обследване или укрепване.
Той изтъкна, че именно затова е важна паспортизацията на сградите.
Цялото интервю може да чуете в прикачения файл.
Промените в закона за движение по пътищата целят индустриално събиране на глоби, а не превенция на пътния травматизъм. Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност след като депутатите приеха изменения, свързани с шофьорите. Основно те са за по-високи глоби, за засичане на средна скорост и за уеднаквяване на наказанието при..
От днес влиза в сила двойното етикетиране на стоките в магазините и пазарите. В Пловдив магазините вече са готови за цените в евро и лева, а на пазарите две трети от търговците и производители на плодове и зеленчуци до последно поставяха етикети в българска валута. С въвеждането на двойното обозначение на цените от днес, това трябва да..
Нелоялни практики и опити за измами заради влизането в еврозоната едва ли ще има в преходния период. По-скоро такива може да има чак през януари при двойното обръщение на парите. „Когато влезете в магазина и дадете 20 лева, а трябва да ви върнат рестото в евро – ще се изисква много бърза калкулация. Това ще води до много грешки, а някъде..
Лицензираните екскурзоводи у нас излязоха с петиция до Министерството на срещу отмяната на Наредбата за регулация на екскурзоводската професия. Такова искане е направено на среща в министерството в края на месец юли. Според лицензираните екскурзоводи то е продиктувано от икономически интереси на конкретни туроператори, които имат полза от..
Министерският съвет прие разпореждане за образуване на „Магазин за хората“, определен е и Съвет на директорите на дружеството. Първият магазин ще отвори врати пред септември в област Пловдив, а мрежата ще се развива в партньорство с Централния кооперативен съюз. Скептично, критично, иронично бе посрещната идеята на лидера на ДПС Делян Пеевски за..