Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Данъчни промени няма да намалят бюджетния дефицит

Данъчни промени няма да намалят бюджетния дефицит до 3%, но биха направили българския бизнес неконкурентно способен и биха го върнали към сивия сектор. Това коментира Добри Митрев, председател на УС на БСК в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив.

Поводът е предложенията за връщане или увеличаване на ДДС ставката и въвеждането на данък свръхпечалба като мярка за намаляване на заложения в бюджет 2023 дефицит от малко над 6% на 3%.

Според него увеличаване на ДДС ставката е подходяща единствено за износителите в България, заради възстановяването й. За гражданите обаче това би означавало увеличаване на цените, а за бизнеса връщане към сивия сектор, който значително се е изсветлител благодарение на подкрепящите мерки.

„Увеличени са и разходите за труд на работодателите. Най-съществено е в секторите ресторантьорство и спорт и култура - съответно средният осигурителен доход е скочил с 36% и 27%, т.е. ние имаме положителен резултат от това, че ставката беше намалена. Вече няма данъчни измами, внасят се ДДС и сега искаме да ги върнем към сивия сектор“, коментира Митрев и добави, че е неразумно да се бърка в данъчния модел преди влизането на страната ни в еврозоната.

Според него резервите, които могат да бъдат използвани за намаляване на дефицита, са съкращаване на разходите за администрацията, която от години е в един и същ състава, а населението е намаляло. Освен това в бюджета да бъде внесен не 50% от дивидента на държавните дружества, а 100%.

„Ако продължаваме да правим по този начин бюджета на държавата, то ние обричаме на още по-голяма бедност всеки един български гражданин. Увеличаването на пенсиите и минималната заплата е популизъм при условие, че го правим за сметка на дълг с високи лихвени проценти. Този дълг няма да може да бъде платен дори от нашето поколение. Ще трябва и нашите деца да изплащат грешките, които бяха направени в предходните бюджети“, добави Добри Митрев.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Георги Лозанов

Европейските избори са значими, колкото националните

"И Великден, и Гергьовден в голяма степен са семейни празници,  в които човек има възможност  малко повече да се отдаде на  размисъл" . Това сподели  за програма "Точно днес"  именикът Георги Лозанов, медиен експерт и анализатор.  Според него съвпадането на двата празника дава допълнителна красота и значимост.  Той разказа, че носи..

публикувано на 06.05.24 в 11:09

"Добро утро, ден!" с д-р Ваня Танчева-Манчева

В рубриката „Добро утро, ден!“ тази седмица ни гостува Д-р Ваня Танчева- Манчева. Жена с размах, с чувство за хумор и дар слово, чийто професионален път от цели 42 години е свързан с контрола на здравната система в Пловдив и областта.  Минава през всички нива на ХЕИ и РЗИ, като последните 11 години, до 2021 година, е директор на инспекцията. Казва,..

обновено на 04.05.24 в 13:04

Бързата забрана на хазартната реклама е много съмнителна

Трудности бяха предварително предречени за значителна част от медиите, които разчитат на приходи от рекламите на хазарт. С изключително бързо проведена процедура парламентът въведе забрана за такива реклами, въпреки че очакванията бяха крайното решение да се вземе след изборите. Сега се случва се сякаш другата крайност – всяка..

обновено на 02.05.24 в 16:06

Необходима е промяна в детското здравепазване

Първоначалното правителствено разрешение частен инвеститор да построи детска болница бе спряно след негативната реакция на почти всички основни политически играчи. Най-активно се противопоставиха от Обществения съвет за създаване на национална детска болница. За трудното намиране на баланс между обществен и бизнес интерес в здравеопазването е..

публикувано на 02.05.24 в 15:51

Преподавател от ПУ подарява книга за маркетинга

" Стратегически аспекти на маркетинга " е новата книга на пловдивския преподавател по пиар, маркетинг и комуникационна политика д-р Любомир Стойчев . Монографията е вече рецензирана и издадена. Фокусът в нея е върху условията, при които действително стратегическият маркетинг съществува в България, като са изследвани големите предприятия от..

обновено на 02.05.24 в 12:23