"За съжаление направените във времето реконструкции на входно-изходни магистрали се реализираха върху стари трасета, не се направиха разширения с нови ленти, които са предвидени и по стария, и по новия транспортно-комуникационен план, който е залегнал в Общия устройствен план (ОУП). Там са настанени доста обекти, които са с временен статут и оправдават мнението, че в България най-постоянните неща са строежите с временен статут. За съжаление тази аневризма в транспортно-комуникационната система на Пловдив в участъка на "Гладстон" и край Коматевско шосе е крайно време да се преодолее, за да може да се отпуши трафика, защото застрояването с жилищни и други обществени сгради е нормално развитие на всеки един град, но той трябва да се развива хармонично и да не се ощетяват останалите жители, които търпят задръстванията по кръстовища и отделни улици. Трябва да се намери такава схема, която да удовлетворява всички", коментира арх. Палазов.
Според него пътното строителство през последните години е много бавно, особено на ключови кръстовища. Архитектът даде пример с кръстовището на бул. "Левски" с "Дунав", което от месец е затворено и това води до огромни тапи. Подобни са проблемите на "Гладстон", Коматевско шосе и др., смята кандидатът за кмет на левицата, според който това е един от главните проблеми, които стоят пред бъдещата нова управа.
Другият проблем са зелените площи. По думите на арх. Палазов казусът с терена от 67 дка в парк "Отдих и култура", който общината иска да закупи за 29 млн. лв. е много ненавременен подарък за определени хора.
"Ние не сме съгласни да се харчи публичен ресурс за обратно изкупуване на тези терени. Считам, че те трябва да се върнат по друг начин към зелената система на Пловдив и да не се допуска там застрояване с жилищни сгради или някакво друго предназначение", категоричен бе социалистът.
Според него БСП е за един зелен град. Затова от градската левица настояват да се обърне внимание на озеленяването на улици и тротоари и да се търси възможност в общински терени да се реализират малки зелени петна, които да спомогнат както за по-добрия въздух, така и за намаляване на температурата в града, тъй като Пловдив е южен град и зелената система е жизнено важна за подобряване на микроклимата в града.
Чистота на въздуха също бе откроена като един от сериозните проблеми на града под тепетата от кандидат-кметът на БСП.
Той посочи, че социалистите ще се борят за доверието на пловдивчани с подмладена и изцяло подновена листа и събощи, че целта на кандидатите на БСП е да върнат Пловдив на гражданите, да се борят за техните интереси и за една по-добра жизнена среда.
Повече чуйте в интервюто на Антония Попова с кандидата за кмет на БСП арх. Костадин Палазов.
След горещите юлски дни август започва с нормална температура за сезона и се очертава да е с максимални температури между 32 °- 36°, коментира в програма "Точно днес" проф. Георги Рачев, климатолог и преподавател в СУ "Св. Климент Охридски". Според него за района на Пловдив не се очакват големи горещини, поне до голяма Богородица. " За района на..
Очакава се на предстоящата сесия на Общинския съвет в понеделник да бъде гласувано предложението на групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“, което цели да въведе ред в ползването на електрическите тротинетки в Пловдив. Проектът за наредба беше публикуван за обществено обсъждане още юни. Пет години след като държавата..
За девета поредна година националният туристически поход „Последният път на Хаджи Димитър“ ще премине по стъпките на войводата и ще пресъздаде последните дни от живота му. Инициативата е посветена на 157 години от смъртта на революционера и загиналите за българската свобода. Тридневеният поход започва от днес с маршрут от връх Бузлуджа през..
В Блъгария липсва превенция, както и адеватна техника за гасене на пожари, казав предаването "Точно днес" доц. Момчил Панайотов. Той е преподавател по “Дендрология” в Лесотехническия университет, занимава се активно с проучвания на планински гори и е един от авторите на “Оценка на риска от стихийни пожари в България”, изготвен по поръчка на..
В международния ден за борба с трафик на хора говорим за проблема и неговите измерения. Националната телефонна линия за борба с трафика на хора отчита увеличение на сигналите за незаконна миграция. Тревожен е и ръстът на случаите, свързани с непълнолетни. Според Диана Китова, мениджър на Националната телефонна линия за борба с трафика на хора,..