Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

И след законовите промени жертвите на пътя ще са същите

Снимка: БГНЕС

Всички промени в Закона за движение по пътищата (ЗДвП) няма нито да попречат, нито да помогнат на травматизма накрая. Накрая жертвите ще бъдат пак същите независимо от тези промени. Това заяви в предаването "Точно днес" на Радио Пловдив председателят на Управителния съвет на Института за пътна безопасност. 

"Ние не можем да намалим жертвите, ако не променим средата. А средата не можеш да я промениш само и единствено с повишаване на наказанията и рестрикции към шофьорите. Средата, в която се извършва  транспортът, мобилността, се променя, като й се въздейства от една страна чрез организацията на контрол, организацията на всички институции да функционират по различен начин. Не на последно място е и корупцията. Няма как ако всичките сфери на транспортната система, като започнете от пътния полицай на улицата и стигнете до големите обществени поръчки за строежа на нашите пътища, са в пряка зависимост от това, че имаме жертви. Компромисите, които се правят с безопасността, водят именно до това. И необходимо е комплексен, специален екшън план във всички направления да се въздейства безусловно", коментира Милчев. 

По думите му всеки иска да отчете някаква дейност, че негов законопроект е минал, а депутатите са разгледали тези предложения за изменения в ЗДвП в транспортната комисия преди да излязат в отпуск. 

"Аз и тогава го казах - те изнасилват Закона за движение по пътищата. Този закон не може да отговори на предизвикателствата, които имаме. Каквито и промени да правим, на нас ни трябва нова философия, ново разбиране. За съжаление българското правителство отказват да поемат отговорност. И правителството на Кирил Петков обяви война на войната, но се провали. След това на Гълъб Донев и служебните правителства също се провалиха. Сега това правителство и Денков правят срещи, имитират някаква дейност, но всъщност ще се провалят, защото отказват да поемат отговорността за това, което се случва. Те постоянно прехвърлят отговорността на шофьорите. Те смятат, че шофьорите загиват, защото са лоши, а това е съвършено невярно", категоричен е експертът.

Той допълни, че в България има законодателство и контрол, но те не са ефективни. 

"Ако ще правим нов закон, той и философията, която трябва да изповядва, трябва да са насочени към отговорността на доставчика на транспортната система. В целия свят този доставчик носи отговорност и е длъжен да я достави безопасна", допълни шефът на Института за пътна безопасност. 

Чуйте още в интервюто на Яница Марова с председателя на УС на Института за пътна безопасност Богдан Милчев.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Горнослав срещу кариерата - 1:0. Засега

Само с един глас разлика общинския съвет на Асеновград спря опита за промени в Подробния устройствен план, необходим за да заработи кариерата за мрамор и баластра в с. Горнослав. С 15 гласа "за", 14 "против" и един "въздържал се" Общинският съвет в Асеновград отказа  на  концесионера  - фирма „Запрянови“  да  да изготви техническо задание за..

публикувано на 21.05.25 в 16:43

Самотни хора в Пловдив получават грижи по общински проект

580 души, възрастни и самотноживеещи хора с увреждания в Пловдив, вече получават помощ вкъщи по проект, който частично заменя съществувалия до края на 2024 година "Грижа в дома".  Лилия Кичукова от общинската дирекция за социално подпомагане, която ръководи проекта, обясни, че първоначално той е предвиден за 455 потребители, но от януари досега се..

публикувано на 21.05.25 в 11:37
Татяна Буруджиева

Радев не беше активен по темата за въвеждане на еврото

Какво стои зад съпротивата срещу въвеждането на еврото у нас, в която по деликатен начин се намеси и президентът Румен Радев и докъде ще се стигне с протестните действия? Според политолога доц. Татяна Буруджиева, ако президентът Радев  искаше активно да се ангажира с въпроса за защита на българите и преодоляване на техните страхове по отношение..

публикувано на 21.05.25 в 11:00

До месец пускат поръчката за областната транспортна схема

Започна подготовката на обществените поръчки за общинската, областната, междуобластна и републиканска транспортни схеми от квотата за възлагане от Община Пловдив. Това обяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив новият директор на ОП „Организация и контрол на транспорта“ Димчо Йоргов. Най-напреднала е процедурата за..

публикувано на 21.05.25 в 10:36

Митрополит Николай с литургия в храм „Св. Св. Константин и Елена“

На 21 май Светата Православна Църква почита светите Велики царе и равноапостоли Константин и Елена. На тази дата своя храмов празник отбелязва и църквата „Свети Свети Константин и Елена“ в Стария град. Архиерейската света литургия там бе оглавена от пловдивския митрополит Николай. Още от рано сутринта към църквата „Свети свети..

публикувано на 21.05.25 в 09:48