Системата „бонус-малус“, според която застраховката „Гражданска отговорност“ струва различно за системни нарушители и дисциплинирани шофьори, отново идва на дневен ред, след като финансовото министерство предложи за обсъждане промяна в Кодекса за застраховане.
Институците у нас обаче на са узрели за въвеждането на тази мярка, категоричен е Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
Повече от 12 години само се говори за тази мярка или система, но тя не се въвежда. Налице е институционално и обществено лицемерие. Нито институците, нито обществото искат системата "бонус - малус". Всички по телевизията и радиото казват, че я искат, но на практика никой не я иска. Единствено застрахователните компании имат интерес, но те не могат да я въведат, коментира в ефира на Радио Пловдив и следобедната програма "Ден след ден" експертът по пътна безопасност.
По думите му повече от половината застрахователни компании у нас оперират и в Европа и знаят, че там където се въвежда "бонус-малус" катастрофите намаляват с 10 -15 процента още през първата година. Това автоматично води до намаляване на травматизма и по-малко изплащане на обезщетения за материални и нематериални щети. Т.е застрахователят ще спечели, би трябвало да спечели и обществото, защото ще намалeят жертвите. Това обаче не се получава, тъй като в България има странно разбиране за жертвите по пътищата, а именно, че това е божа работа.
Докато смятаме,че жертвите може само Господ да ги намали, а не този, който доставя транспортната система, ние няма да имаме нито бонус, нито малус, каза още Богдан Милчев. Според него този, който ползва пътя ще прави грешки, но трябва да се направи така, че да не загива въпреки грешките си.
Още за опита при въвеждането на "бонус-малус" в европейските страни, възникването на тази система и необходимото да се промени в тази насока можете да чуете в интервюто от прикачения звуков файл.
Ситуацията около "Лукойл Нефтохим Бургас" и назначаването на Румен Спецов за особен управител, проектобюджетът за следващата година и критиките на бизнеса към него, както и въпроса за бонусите на държавните служители и популизма около пенсионните добавки коментира в следобедната програма на Радио Пловдив "Ден след ден" политологът Георги..
През последните две години в Пазарджик липсват серизони инвестиции, независимо дали са от външен или местен инвеститор. Новите обекти са предимно логистични бази и липсва производство, което да създава сериозен брутен вътрешен продукт. Това до известна степен се дължи на липсата на нови терени и на нови индустриални зони. Това е ангажимент, по който..
В предишния епизод говорихме за цените след въвеждане на еврото – за страха от поскъпване и надеждата за стабилност. С епизод 3 завършваме мини серията за личните финанси с темата за лихвите по кредитите. Това е и преход към по-дълбок разговор – не само какво ще стане с парите ни, а как мислим за риска, когато вземаме финансови и житейски решения...
Регионалният природонаучен музей – Пловдив ще открие своята нова експозиционна зала “Африка и Австралия“ и първото по рода си зоокафе в България. Събитието ще бъде белязано от богата празнична програма с автентични африкански ритми, песни и изпълнения на живо с традиционни инструменти, които ще потопят гостите в атмосферата на далечните..
Богата музикална и танцова програма ще бъде представена по време на събитието " Добрият пример ". Благотворителната инициатива за набиране на средства се организира от командерия "Улпия" за техния 19-ти рожден ден. Предстои ни една фантастична вечер на 19 ноември, в която всичко е подчинено на благородна кауза , казва Красимир Джамбазов..