Целта и целевата група са на първо място при определянето на тактики, стратегии и съответно комуникационни канали. Предполага се, че всички кандидати са взели това пред вид, когато са определяли какъв точно канал ще използват.
Ако целевата им група е в интернет, те концентрират там повече своите усилия. Някои кандидати, може би, са решили, че техните целеви групи се намират на места, където могат да отидат лично, да проведат срещи, да покажат една или друга от своите идеи и така по - добре да пресъздадат концепциите, които имат.
Така спецалистът по комуникации Любомир Аламанов коментира пред Радио Пловдив хода на предизборната агинация, четири дни преди изтичането на законовия срок тя да се прави.
По думите му, агитацията се прави и в интернет, и по традиционните канали.
Рекламите на компании за онлайн залагания като неофициална предизборна социология
Такъв тип залагания в нормалните демократични страни се правят доста отдавна. При нас това е лека екзотика, защото се случва, може би, за пръв път така видимо. Но тази тенденция ще се появява все по - често.
Това показва как част от закона или законът в частта му за обявяване на социологическите проучвания или комуникацията в самия изборен ден - това кои медии какво могат да пубикуват и какво не могат, е доста остарял в някои текстове.
Това е така, тъй като социалните медии не се приемат за конвенционални медии и за тях няма забрана. Очевидно забраната не важи за рекламите и на такъв тип букмейкърски къщи.
Очевидно е, че обществото трябва да приеме, че има новости и трябва да се пригодим към тях.
Технологията прехвърляне на популярност
При местния вот тази технология е донякъде печеливша, защото хората си казват "Ей, тука дойде големият падишах от София да ни уважи най - после и нас!" Това е малко тъжно, защото хората по - скоро би трябвало да си кажат: "Тези хора идват тука и ни обръщат внмание само на предизборни кампании."
Трябва да се отчете, че този феномен го има. Той обаче все повече трябва да изтлява, тъй като хората трябва да разберат, че особено за кметските избори не е важно кой голям човек от София ще дойде там при тях. а е важно кой четири години ще им определя ежедневието, кой ще вдъхне живот в техния град.
Позитивни или негативни са посланията
Има доста опити за по - обстойни позитивни послания. Всеки се опитва да изтъкне какво би направил.
Тук-таме има скупчвания на негативни послания, особено в София към един кандидат. Това е донякъде разбираемо - старите партии не искат да допуснат този кандидат да спечели, затова се опитват по всякакъв начин да го атакуват.
Но като цяло все още няма някакви огромни скандали, или поне аз не съм видял.
За черния пиар
Не би могло да се говори за черен пиар, това е чисто и просто оклеветяване, което не би трябвало да направи впечатление на хората. В комуникациите винаги процесът е двустранен. Ако хората приемат такъв тип пропаганда, това означава, че самият кандидат не е успял да докаже своите позитиви, да покаже какво представлява. И хората биха приели някаква анонимна клевета за истина. Затова е много спорно доколко е успешен един такъв прийом.
Кога е добре да се обявяват конкретните кандидати?
Колкото по - рано започне един кандидат да прави своята кампания, толкова по - добре. Даже и да бъде "разнищван", той ще има време да обясни достатъчно добре ситуацията, позицията, своите плюсове, евентуалните негативи и защо и как са се случили.
Комуникацията и промяната на нагласите в хората е дълъг, бавен и спокоен процес.
При малки, кратки, бързи спринтове са търсят предимно много известни лица, които да нямат нужда от представяне. Но те не са особено сериозна кандидатура, защото даже издигналите ги партии не смятат, че те имат някакви шансове.
Това важи особено за кандидатите, които са досегашни кметове. Тяхната кампания би трябвало да е започнала в момента на избирането им преди четири години.
Идеята, че някой може с години нищо да не прави и после с месец - два кампания да успее да обърне отношението на хората, е доста погрешна.
С Любомир Аламанов разговаря Емил Костов - интервюто е в звуковия файл.
Ружка Генова е наш гост в първата седмица на март 2025 година. В края на 2022 година международната майсторка по шахмат бе обявена за училищен ръководител №1 от Министерството на младежта и спорта. Ружка Генова е директор на Спортно училище „Васил Левски“- Пловдив от 1 юли 2019 година, преди това от 2001 до 2013 година е била заместник-директор..
Европа обяви план за най – мащабното превъоръжаване от Втората световна война насам. Милиарди заеми за оръжие. А идеята на първата европейска общност – Европейската общност за въглища и стомана, бе недопускане на нова война и гарантиране на Световен мир. След 75 години Обединена Европа се готви за война. Същевременно, вече няколко..
Отбрана за сметка на кохезионните фондове? Какво ще се случи с парите по Плана за възстановяване и устойчивост? Ще разреши ли Европа неусвоени от България средства да се използват за отбрана? И как всичко това ще се отрази на страната ни - темата коментира в програма "Ден след ден" икономическият анализатор Кузман Илиев, лидер на партия "България..
Създаването на държавни магазини за български храни в пощите с надценки до 10%. Мисия възможна ли е идеята на Делян Пеевски, която ще се вкара между двете четения на бюджета? Търсим коментара на социолога Кънчо Стойчев , който е член на Съюз „Произведено в България”. Кънчо Стойчев смята, че подобна посока на мислене е правилна. "Още преди 20 години..
Решенията за новата политика на ЕС в областта на сигурността се взимат от същите хора, които преди 5 години със същата тържественост приеха Зелената сделка, а посля я отмениха, така че съм много хладно настроен и скептичен за това, което сега се предприема, коментира последната среща за Украйна в Брюксел политологът Тончо Краевски. Виждаме голяма..