Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Нагласите се менят бавно и спокойно, не с бързи спринтове

Целта и целевата група са на първо място при определянето на тактики, стратегии и съответно комуникационни канали. Предполага се, че всички кандидати са взели това пред вид, когато са определяли какъв точно канал ще използват. 

Ако целевата им група е в интернет, те концентрират там повече своите усилия. Някои кандидати, може би, са решили, че техните целеви групи се намират на места, където могат да отидат лично, да проведат срещи, да покажат една или друга от своите идеи и така по - добре да пресъздадат концепциите, които имат. 

Така спецалистът по комуникации Любомир Аламанов коментира пред Радио Пловдив хода на предизборната агинация, четири дни преди изтичането на законовия срок тя да се прави.

По думите му, агитацията се прави и в интернет, и по традиционните канали.

Рекламите на компании за онлайн залагания като неофициална предизборна социология

Такъв тип залагания в нормалните демократични страни се правят доста отдавна. При нас това е лека екзотика, защото се случва, може би, за пръв път така видимо. Но тази тенденция ще се появява все по - често.

Това показва как част от закона или законът в частта му за обявяване на социологическите проучвания или комуникацията в самия изборен ден - това кои медии какво могат да пубикуват и какво не могат, е доста остарял в някои текстове.

Това е така, тъй като социалните медии не се приемат за конвенционални медии и за тях няма забрана. Очевидно забраната не важи за рекламите и на такъв тип букмейкърски къщи. 

Очевидно е, че обществото трябва да приеме, че има новости и трябва да се пригодим към тях.

Технологията прехвърляне на популярност 

При местния вот тази технология е донякъде печеливша, защото хората си казват "Ей, тука дойде големият падишах от София да ни уважи най - после и нас!" Това е малко тъжно, защото хората по - скоро би трябвало да си кажат: "Тези хора идват тука и ни обръщат внмание само на предизборни кампании."

Трябва да се отчете, че този феномен го има. Той обаче все повече трябва да изтлява, тъй като хората трябва да разберат, че особено за кметските избори не е важно кой голям човек от София ще дойде там при тях. а е важно кой четири години ще им определя ежедневието, кой ще вдъхне живот в техния град. 

Позитивни или негативни са посланията

Има доста опити за по - обстойни позитивни послания. Всеки се опитва да изтъкне какво би направил. 

Тук-таме има скупчвания на негативни послания, особено в София към един кандидат. Това е донякъде разбираемо - старите партии не искат да допуснат този кандидат да спечели, затова се опитват по всякакъв начин да го атакуват.

Но като цяло все още няма някакви огромни скандали, или поне аз не съм видял.

За черния пиар

Не би могло да се говори за черен пиар, това е чисто и просто оклеветяване, което не би трябвало да направи впечатление на хората. В комуникациите винаги процесът е двустранен. Ако хората приемат такъв тип пропаганда, това означава, че самият кандидат не е успял да докаже своите позитиви, да покаже какво представлява. И хората биха приели някаква анонимна клевета за истина. Затова е много спорно доколко е успешен един такъв прийом. 

Кога е добре да се обявяват конкретните кандидати?

Колкото по - рано започне един кандидат да прави своята кампания, толкова по - добре. Даже и да бъде "разнищван", той ще има време да обясни достатъчно добре ситуацията, позицията, своите плюсове, евентуалните негативи и защо и как са се случили.

Комуникацията и промяната на нагласите в хората е дълъг, бавен и спокоен процес.

При малки, кратки, бързи спринтове са търсят предимно много известни лица, които да нямат нужда от представяне. Но те не са особено сериозна кандидатура, защото даже издигналите ги партии не смятат, че те имат някакви шансове. 

Това важи особено за кандидатите, които са досегашни кметове. Тяхната кампания би трябвало да е започнала в момента на избирането им преди четири години. 

Идеята, че някой може с години нищо да не прави и после с месец - два кампания да успее да обърне отношението на хората, е доста погрешна. 

С Любомир Аламанов разговаря Емил Костов - интервюто е в звуковия файл. 

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Доц. Христо Паунов в "Добро утро, ден!"

За правото и справедливостта, за уроците, които преподавателите учат, за благородството на доброволния труд, за пътешествията и черно- бялото фото  – за всичко това с чувство за хумор и намигане към съвремието говорим тази седмица в „Добро утро, ден!“. Преподавателят по Конституционно право и омбудсман на ПУ "Паисий Хилендарски" доц. Христо Паунов е..

обновено на 17.05.24 в 16:45

Заплатите в България настигат ръста на цените

Заплатите в България настигат ръста на цените, но това се дължи на факта, че догонваме инфлацията, а не защото българите са обеднели или са забогатели.  Това коментира икономистът Стоян Панчев от Експертния клуб за икономика и политика след като НСИ излязоха с анализ, според който у нас се наблюдава рекордно повишение на заплатите. Само за..

публикувано на 16.05.24 в 17:05

Децата трябва да се възпитават от цялото общество

Психологът Иван Игов коментира в предаването "Ден след ден" поведението на близнаците Борислав и Валентин Динкови, обвинени, че са съучастници в убийството на Димитър Малинов от Цалапица.  "Тук не може да става дума за психопатно отклонение или социопатно поведение. Просто те са момчета, израснали в среда, в която насилието и дори човешкият живот..

публикувано на 16.05.24 в 15:04

Ваксината срещу коклюш е една от най-изследваните и е безопасна

Ваксините ли са единствения начин за спиране на увеличението на случаите на заболели от коклюш ? Темата в програма "Точно днес" коментираме с д-р Аспарух Илиев , ръководител на лабораторията в Берн и експерт по безопасност на ваксините. Д-р Илиев каза, че увеличението на случаите на коклюш е феномен, който наблюдаваме днес в цяла Европа.  "Има..

публикувано на 16.05.24 в 10:10

Университетите не могат сами да покрият по-високите заплати

Работещите във висшите учебни заведения заплашиха с ефективен протест на 20 май и символични действия на  празничния 24-ти. От служебното правителство заявиха, че ще предоставят 39 милиона лева за увеличение на възнагражденията на академичния състав.  "Властимащите реагираха много бързо и дадоха индикации, че са готови на диалог и конкретни..

публикувано на 16.05.24 в 08:52