Целта и целевата група са на първо място при определянето на тактики, стратегии и съответно комуникационни канали. Предполага се, че всички кандидати са взели това пред вид, когато са определяли какъв точно канал ще използват.
Ако целевата им група е в интернет, те концентрират там повече своите усилия. Някои кандидати, може би, са решили, че техните целеви групи се намират на места, където могат да отидат лично, да проведат срещи, да покажат една или друга от своите идеи и така по - добре да пресъздадат концепциите, които имат.
Така спецалистът по комуникации Любомир Аламанов коментира пред Радио Пловдив хода на предизборната агинация, четири дни преди изтичането на законовия срок тя да се прави.
По думите му, агитацията се прави и в интернет, и по традиционните канали.
Рекламите на компании за онлайн залагания като неофициална предизборна социология
Такъв тип залагания в нормалните демократични страни се правят доста отдавна. При нас това е лека екзотика, защото се случва, може би, за пръв път така видимо. Но тази тенденция ще се появява все по - често.
Това показва как част от закона или законът в частта му за обявяване на социологическите проучвания или комуникацията в самия изборен ден - това кои медии какво могат да пубикуват и какво не могат, е доста остарял в някои текстове.
Това е така, тъй като социалните медии не се приемат за конвенционални медии и за тях няма забрана. Очевидно забраната не важи за рекламите и на такъв тип букмейкърски къщи.
Очевидно е, че обществото трябва да приеме, че има новости и трябва да се пригодим към тях.
Технологията прехвърляне на популярност
При местния вот тази технология е донякъде печеливша, защото хората си казват "Ей, тука дойде големият падишах от София да ни уважи най - после и нас!" Това е малко тъжно, защото хората по - скоро би трябвало да си кажат: "Тези хора идват тука и ни обръщат внмание само на предизборни кампании."
Трябва да се отчете, че този феномен го има. Той обаче все повече трябва да изтлява, тъй като хората трябва да разберат, че особено за кметските избори не е важно кой голям човек от София ще дойде там при тях. а е важно кой четири години ще им определя ежедневието, кой ще вдъхне живот в техния град.
Позитивни или негативни са посланията
Има доста опити за по - обстойни позитивни послания. Всеки се опитва да изтъкне какво би направил.
Тук-таме има скупчвания на негативни послания, особено в София към един кандидат. Това е донякъде разбираемо - старите партии не искат да допуснат този кандидат да спечели, затова се опитват по всякакъв начин да го атакуват.
Но като цяло все още няма някакви огромни скандали, или поне аз не съм видял.
За черния пиар
Не би могло да се говори за черен пиар, това е чисто и просто оклеветяване, което не би трябвало да направи впечатление на хората. В комуникациите винаги процесът е двустранен. Ако хората приемат такъв тип пропаганда, това означава, че самият кандидат не е успял да докаже своите позитиви, да покаже какво представлява. И хората биха приели някаква анонимна клевета за истина. Затова е много спорно доколко е успешен един такъв прийом.
Кога е добре да се обявяват конкретните кандидати?
Колкото по - рано започне един кандидат да прави своята кампания, толкова по - добре. Даже и да бъде "разнищван", той ще има време да обясни достатъчно добре ситуацията, позицията, своите плюсове, евентуалните негативи и защо и как са се случили.
Комуникацията и промяната на нагласите в хората е дълъг, бавен и спокоен процес.
При малки, кратки, бързи спринтове са търсят предимно много известни лица, които да нямат нужда от представяне. Но те не са особено сериозна кандидатура, защото даже издигналите ги партии не смятат, че те имат някакви шансове.
Това важи особено за кандидатите, които са досегашни кметове. Тяхната кампания би трябвало да е започнала в момента на избирането им преди четири години.
Идеята, че някой може с години нищо да не прави и после с месец - два кампания да успее да обърне отношението на хората, е доста погрешна.
С Любомир Аламанов разговаря Емил Костов - интервюто е в звуковия файл.
В събота и неделя в Пазарджик предстоят 2 големи кампании на сдружението "Добро сърце". В центъра на града, на „Тортата“, ще бъдат раздадени над 2000 хляба, разказа Георги Янакиев от сдружение „Добро сърце“. "Кампанията "Никой не е по-голям от хляба" цели да покажем на хората, че не е лошо да се дарява. Кампания от хората за хората – да..
Какво губи националната икономика, пренебрегвайки постиженията на българските учени? Защо бизнесът у нас не е иновативен и купува нови технологии от Запад, вместо български разработки? Според проф. Калоян Петров, директор на Института по инженерна химия към БАН, това невинаги е така, но в общия случай предприемачите предпочитат да купуват..
Средства за инвитро процедури са насочени към земеделците – това е манипулация, която измества фокуса от важни теми в държавата, категорични са от Национална асоциация на зърнопроизводителите. Те са и в стачна готовност, заради липсващи средства в проектобюджета за догодина, които са ключови за стабилността на сектора. Става дума за два..
С близо две трети се очаква да е по-малък бюджетът на програмата „Грижа в дома“ за следващата година, съобщи Веселина Ботева, която ръководи дирекция „Социална политика“ в община Пловдив. Тя припомни, че по проекта вече 5 години се осигурява патронажна грижа на самотно живеещи възрастни хора. Проектът, който е финансиран по Оперативна програма..
Има опасност Кукленият театър в Пловдив да влезе в следващата година с 200 000 лева неразплатени средства към доставчици на услуги, каза в предаването „Точно днес“ директорът му Петър Влайков. Причината е, че те не се отпускат от министерството на културата, въпреки че са част от тазгодишния бюджет. Проблемът се повтаря от миналата..