Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Изборните дебати в социалните мрежи са като разговор на маса

Снимка: БГНЕС

Кандидатите в изборната кампания в София много пълноценно и нашироко изразиха своите експертни мнения за проблемите на града, каза в предаването "Ден след ден" на Радио Пловдив медийният експерт и културолог Георги Лозанов.

Според него конкретно в София е имало много дебати, но напоследък кандидатите са се дърпалиот тях, за да не загубят от участието си.

По думите му кампанията в София е акцентирала върху конкретни проблеми. Той допълни, че е възникнала аномалия по отношение на кампанията, тъй като е акцентирала върху конкретните проблеми. Като пример в София посочи детските градини, ремонтите на ремонтите, парковете, презастрояването, транспорта.

"Това по някъкъв начин скри и не постави достатъчно сериозен акцент върху политическата страна на кампанията. Много повече те говореха като експерти и такова беше очакването. Това компенсираше липсата на сериозен експертен разговор с обществото и пред обществото", каза още културологът.

Според Георги Лозанов от избора на кмет в София зависи не само как ще се решат проблемите с детските градини, а как ще върви управлението в България оттук нататък.

Той коментира, че първият път кампанията за местните избори е била експертна, а кампанията за втория тур – политическа.

"Не съм сигурен, че има кой знае колко хора, които са се мотивирали от разликите в мнения за кандидатите в София, за това как да се справим с проблема с детските градини", коментира още медийният експерт.

Според него, когато в София на балотажа са останали двамата кандидата за кмет – лев и десен, изведнъж хората са се изненадали от политическите лица, особено на левия кандидат.

По думите му социалните мрежи не са медии. Основните характеристики за обществена медия са едно и също съдържание да достига до много крайни потребители, което социалните мрежи твърде често успяват да правят.

Лозанов подчерта, че има много важно условие за обществените медии и то е: "Да има редакционна отговорност при производството на това съдържание, на която социалните мрежи не отговорят. За това се получава следната илюзия. Възприемаш ги като медии, като че ли това е редакционно отговорна публична комуникация, а това всъщност е частно общуване, като разговор на маса".

 Скандалът с машините Лозанов назова  като т.нарчерни лебеди.

"Това, което стана с машините беше опит, насочен срещу кандидата, който спечели в първия тур на местните избори в София. Трябваше да разтовари неговата подкрепа, която беше изненадваща в началото на кампанията. Обаче се улучи обратен ефект. Не бива да бъдат подценявани софиянци. Въпросът е да няма втори рунд на тази афера при втория тур", подчерта Георги Лозанов.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Кмет парамедик осигури носилка за трудноподвижни хора

Кметът на пазарджишкото село Ивайло купи носилка за трудноподвижни хора с пари от спечелена награда. С проект за частна неотложна медицинска помощ Цвятко Луджев, който е парамедик, е спечелил второ място в конкуренция с 40 участници в академията  BASE, организирана от община Пазарджик .  Наградата си от 2000 лв. е инвестирал в медицинско..

обновено на 06.03.25 в 13:23
Доц.Милен Любенов

Светът навлиза в ситуация на все по-голяма несигурност

На срещата на върха на Европейския съюз (ЕС) в Брюксел вероятно ще бъдат взети  решения, свързани с увеличаване на бюджетите за отбрана на страните-членки и отпадане на процента за отбрана от брутния вътрешен продукт, като този процент да не бъде включван в бюджетния дефицит. Това заяви политологът и университетски преподавател доц. Милен Любенов..

публикувано на 06.03.25 в 10:58

"Пътят на султана" минава през Пловдив с пешеходен туризъм

Информационна среща в рамките на европейския проект DETOUR се провежда днес в Пловдив, в Дома на културата "Борис Христов".  Проектът е финансиран по програма COSME на Европейския съюз и се изпълнява в четири държави – България, Италия, Турция и Гърция.  Фокусът за България е развитието и популяризирането на туристически услуги по..

публикувано на 06.03.25 в 07:03

Санирането трябва да е бизнес, а не политика

Програмата за саниране с 20 % самоучастие ще се реализира с пари от държавата, а не от Плана за възстановяване и устойчивост.  Имаме възражения по моделите, по които се санират сгради в България. Една от основните критики е, че с парите на всички се облагодетелстват малка част от хората, посочи Йордан Николов от Българската асоциация за изолации в..

обновено на 05.03.25 в 16:45
Тодор Воденов

Военната промишленост има потенциал за иновации

Призиви за развиване на българската отбранителна промишленост като част от европейската дойдоха от правителството и след вчерашното заседание на Съвета по сигурността при премиера, Росен Желязков също предложи и призова да бъдат развити иновативният потенциал и способности на българската отбранителна промишленост.  Според Тодор Воденов -  председател..

публикувано на 05.03.25 в 15:30