Говорим за камерите на тол системата, които ще налагат и глоби за скорост. Много шум за нищо или реална борба за намаляване на черната статистика по пътищата ще се окаже нововъведението питаме Диана Русинова от Европейски център за транспортни политики.
Русинова подчерта, че като гражданин тя смята, че със сигурност трябва да има по-стриктни правила за тези, които превишават скоростта за движение по пътищата. Като експерт обаче Русинова отбеляза, че трябва да се търси статистика от преди време, защото тази система за средната скорост вече е тествана у нас, на тунела на автомагистрала "Струма, но беше спряна.
"Там имаше много нарушители, но малко глобени, защото МВР не смогна да обработи всички глоби тогава", припомни Диана Русенова. По думите й рисковете за тол системата са в това, че МВР няма достатъчно ресурс за обработка на снимките.
Експертът подчерта, че има много въпроси за новите мерки, които държавата иска да наложи.
"Какво ще правим с чуждестранните камиони и коли през АМ "Тракия", за които не е ясно как ще им събираме глобите, защото те предизвикват много тежки катастрофи", попита Русинова. Според нея е важно да се отбележи каква ще е цената на софтуера за камерите на тол системата, защото се говори, че тя ще бъде на частна фирма.
"Най-ефективното замерване на скоростта е в Турция, ако говорим за съседните държави", допълни още Русинова. По думите й продължава да не се прави нищо в посока, да се работи повече с агресивни водачи на МПС. "Шокиращи са кадрите с деца водачи на автомобили, които разпространихме в социалните мрежи", поясни още Диана Русинова.
В протестна готовоност са железничарите в страната. Проблемът не е в БДЖ, а в Национална компания "Железопътна инфрастуктура", уточни в интервю за Радио Пловдив председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев . Той отбеляза, че основните проблеми са изоставането в заплащането и липсата на кадри, които не са от днес, но сега са..
На 20 май всички държавни университети и някои от частните обявиха, че няма да отворят врати за студентите в знак на протест. Това се казва в отворено писмо, подписано от 44 ректори на български висши училища до държавните институции. Ректорът на ПУ проф. Румен Младенов не се е подписал под този документ на Съвета на ректорите. Там подписи са..
Влизането ни в еврозоната догодина все още е възможно, макар и по-малко вероятно. Всичко зависи от политиците. Това коментира икономистът Румен Гълъбинов след международната конференция, посветена на присъединяването на България към еврозоната. На нея управителят на БНБ Димитър Радев предупреди, че страната ни няма да успее да изпълни всички..
Искаме да има някакво наказание и ако се налага, и оставката на инспектор Красимир Нешев , заяви пред Радио Пловдив Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики. Тя коментира тежката катастрофа в Пловдив, при която загинаха двама души, а други трима са в болница. Русинова определи като възмутителна реакцията..
Катастрофата на бул. "Руски" зададе за пореден път въпроси, на които все още няма еднозначен отговор. Защо отново говорим за висока скорост, която води толкова бързо до трагичната загуба на човешки живот? Има ли противодействие срещу видеоклиповете в социалните мрежи, които създават един нов, различен начин на подражание и развиват..