Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Глобите за скоростта по пътя дано не са пиар на кабинета

Вървим нагоре с броя загинали и ранени, стигаме до нивата от 2019 г.

Диана Русинова
Снимка: БГНЕС

Говорим за камерите на тол системата, които ще налагат и глоби за скорост.  Много шум за нищо или реална борба за намаляване на черната статистика  по пътищата ще се окаже нововъведението питаме Диана Русинова от Европейски център за транспортни политики.

Русинова  подчерта, че като гражданин тя смята, че със сигурност трябва да има по-стриктни правила за тези, които превишават скоростта за движение по пътищата. Като експерт обаче Русинова отбеляза, че трябва да се търси статистика от преди време, защото тази система за средната скорост вече е тествана у нас, на тунела на автомагистрала "Струма, но беше спряна.

"Там имаше много нарушители, но малко глобени, защото МВР не смогна да обработи всички глоби тогава", припомни Диана Русенова. По думите й рисковете за тол системата са в това, че МВР няма достатъчно ресурс за обработка на снимките. 

Експертът подчерта, че има много въпроси за новите мерки, които държавата иска да наложи. 

"Какво ще правим с чуждестранните камиони и коли през АМ "Тракия", за които не е ясно как ще им събираме глобите, защото те предизвикват много тежки катастрофи", попита Русинова. Според нея е важно да се отбележи каква ще е цената на софтуера за камерите на тол системата, защото се говори, че тя ще бъде на частна фирма. 

"Най-ефективното замерване на скоростта е в Турция, ако говорим за съседните държави", допълни още Русинова. По думите й продължава да не се прави нищо в посока, да се работи повече с агресивни водачи на МПС. "Шокиращи са кадрите с деца водачи на автомобили, които разпространихме в социалните мрежи", поясни още Диана Русинова. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Политици с частни ВЕЦ-ове провалят поливното земеделие

Липса на добиви заради сушата; източена вода от язовирите заради ВЕЦ-ове, които са собственост на политици и депутати;  липса на пазари - това са само част от причините  всички в сектора зърнопроизводство да сме пред фалит . Няма вода за напояване, тъй като през зимата, когато токът е скъп, водата се източва през частните ВЕЦ-ове,..

публикувано на 09.10.25 в 17:44

Студент от ПУ получи Награда "Джон Атанасов"

Ивайло Хубенов , студент от 4 курс в Пловдивския университет  "Паисий Хилендарски" получи Награда "Джон Атанасов“, учредена от президента на Република България.  Отличията в различни категории се връчват на млади български учени и изследователи в областта на компютърните науки за техните изключителни постижения на световно ниво. 22 - годишният..

публикувано на 09.10.25 в 14:46

Родителите да дават джобните в евро още от 1 януари

Еврото в клас или как децата в училище могат да придобият полезна и важна информация чрез реални примери и да развиват финансова грамотност за промените след 1 януари догодина, коментира в програма "Точно днес" експертът по финансова грамотност Наталия Тодорова.  Съвместно с издателство „Клет България“, за да помогне на децата и тийнейджърите да..

публикувано на 09.10.25 в 10:16

Цените се вдигат заради административните тежести

Необходимо е котнролните органи да събират информация за търговци, които вдигат цените, без да има икономическа обосновка за това. Само потребителите биха могли да бъдат ефективен регулатор на пазара, така че да няма спекулатвно вдигане на цените.  Това заяви пред Радио Пловдив   Габриела Руменова  от платформата "Ние, потребителите", к..

публикувано на 08.10.25 в 16:34

Река Марица не създава рискове за Пловдив

Река Марица не представлява непосредствен риск за Пловдив, заяви в интервю за предаването „Ден след ден“ по Радио Пловдив арх. Чавдар Тенев, председател на Камарата на архитектите в града. По думите му, тежките поражения по Черноморието са резултат както от природни фактори, така и от човешка небрежност и неефективна система на..

публикувано на 08.10.25 в 16:05