Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Очакване за нови дестинации от летище Пловдив догодина

| обновено на 11.12.23 в 10:13

На 16 декември се очаква да стартира новата въздушна линия от летище Пловдив до Манчестър. При налична и сега до Лондон, преговаря се за още една дестинация до Великобритания, съобщи председателят на съвета на директорите на летище Пловдив Дойчин Ангелов. Той обаче не уточни коя ще новата евентуална линия  заради дискретността на преговорния процес.  

Стремежът е да се възстанови и линията до Милано, работи се по възможности за Испания, също и до няколко немски дестинации. Полети до летище „Шарлероа“ в Брюксел също е в сферата на стремежите на пловдивското летище, добави Дойчин Ангелов.

Миналата седмица делегация на пловдивското летище, водена от него, посети турския град Анталия. Целта е била да се продължи досегашното сътрудничество с турски авиокомпании за дефиниране на нови дестинации, каза той.

Обсъдено е било връщането на линията Пловдив  - Истанбул, която беше спряна, да стане в обозримо бъдеще.  Най-кратък възможен срок за това е в порядъка от 6 месеца, като е възможно то да се случи през лятото на следващата 2024 година, предположи шефът на пловдивския аеропорт. Иначе сега през лятото и зимата има чартърни полети до Анталия, работи се това да станат редовни линии.

Обмисля се и откриването на полети до Измир, където има голяма колония български изселници с двойно гражданство, каза още Дойчин Ангелов.  По време на посещението в Анталия са проведени проучвателни срещи с узбекистанската авиокомпания, на които са изтъкнати предимствата на Пловдив като атрактивна туристическа дестинация. Затова, не е изключено като резултат от разговорите,  да летим и до Ташкент, каза директорът на летището.

Проучват се и възможностите летище Пловдив да започне партньорство с националната организация в Турция, която се ръководи от министъра на туризма на страната. Тя разполага с финансов ресурс, акумулиран от държавата и бизнеса, който се използва за развиване на туризма и  подпомагане и реклама на авиокомпаниите.

От осем членове на фонда за развитие на Летище Пловдив,  от общините само Чепеларе и Хисаря до момента са платили вноските си, съобщи още той.

Няма авиокомпания, която да не пита за стимули, подчерта Дойчин Ангелов  по повод писмото на „Райънеър“ с искане на 50 000 евро годишно финансиране, за да пусне нови полети до Пловдив. 

По публикацията работи: Севдалин Палаузов


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията

"Добро утро, ден!" с д-р Ваня Танчева-Манчева

В рубриката „Добро утро, ден!“ тази седмица ни гостува Д-р Ваня Танчева- Манчева. Жена с размах, с чувство за хумор и дар слово, чийто професионален път от цели 42 години е свързан с контрола на здравната система в Пловдив и областта.  Минава през всички нива на ХЕИ и РЗИ, като последните 11 години, до 2021 година, е директор на инспекцията. Казва,..

обновено на 04.05.24 в 13:04

Бързата забрана на хазартната реклама е много съмнителна

Трудности бяха предварително предречени за значителна част от медиите, които разчитат на приходи от рекламите на хазарт. С изключително бързо проведена процедура парламентът въведе забрана за такива реклами, въпреки че очакванията бяха крайното решение да се вземе след изборите. Сега се случва се сякаш другата крайност – всяка..

обновено на 02.05.24 в 16:06

Необходима е промяна в детското здравепазване

Първоначалното правителствено разрешение частен инвеститор да построи детска болница бе спряно след негативната реакция на почти всички основни политически играчи. Най-активно се противопоставиха от Обществения съвет за създаване на национална детска болница. За трудното намиране на баланс между обществен и бизнес интерес в здравеопазването е..

публикувано на 02.05.24 в 15:51

Преподавател от ПУ подарява книга за маркетинга

" Стратегически аспекти на маркетинга " е новата книга на пловдивския преподавател по пиар, маркетинг и комуникационна политика д-р Любомир Стойчев . Монографията е вече рецензирана и издадена. Фокусът в нея е върху условията, при които действително стратегическият маркетинг съществува в България, като са изследвани големите предприятия от..

обновено на 02.05.24 в 12:23

Радикализираното говорене между партиите ще расте

В програма "Точно днес" разговаряме с политолога и експерт по изборни системи  Даниел Стефанов , който прогнозира кампанията, която се открива от 9 май за изборите 2 в 1, говорим още за надпреварата на партиите и за технологията на този вот, където бюлетините пак ще са опция за гласуване, наред с машините.  Даниел Стефанов каза по повод, че..

обновено на 02.05.24 в 12:23