Курсовете на обществения транспорт по маршрутите Карлово – Калофер и Карлово – Сушица са преустановени от вчера, установи проверка на Община Карлово. Тази сутрин също не са изпълнявани курсове. Причината е, че фирмата, която ги обслужва - „Хеброс бус“, не спазва договора си с Общината.
И двете линии са много натоварени, посочи пред Радио Пловдив ресорният заместник-кмет Антон Минев.
Фирмата на превозвача Веселин Дошков е единственият превозвач, участвал в обществената поръчка за възлагане на курсовете по тези направления. От една година фирмата допуска много нарушения при изпълнението на договора си, но за момента няма друга алтернатива.
"Шофьори не се явиха на работа тази сутрин и "увиснахме". Надявам се за утре вече да има. Изключително съм ангажиран с проблема, но постоянно ни поставят в ситуация да не можем да си вършим работата", заяви пред Радио Пловдив Веселин Дошков.
След проведен разговор на ръководството на Общината Карлово с управителя на дружеството за изясняване на проблема, стана ясно че във фирмата има недостиг на шофьори.
Управителят на „Хеброс бус“ е поел ангажимент да пренасочи водачи от други линии, които да обслужват обществения превоз.
Ръководството на Община Карлово продължава да води разговори с всички транспортни фирми в общината, за да осигури алтернативни варианти за превоз по линиите Карлово – Калофер и Карлово – Сушица.
"Ние сме в постоянни контакти с останалите превозвачи, които обаче нямат интерес да возят поради остарялата нормативна уредба на Министерството на транспорта. По нея се финансират основно вътрешноградски превози, а не междуселищни - там е много минимално заплащането. Проблемът е и на национално ниво", коментира заместник-кметът Антон Минев.
Междувременно от община Карлово съобщиха, че осигуряват временно общински автобус между квартала и автогарата в града. Автобусът тръгва в 7, 14 и 17.15 часа, минава през всички спирки по бул. "Освобождение" и ул. "Генерал Карцов", а след 15 минути тръгва от Сушица. Пътуващите до Сопот ще могат да направят връзка на тези спирки.
Многобройни сигнали от измамени клиенти на известна международна финтех компания са постъпили в ГДБОП. Измамниците се представяли за служители от поддръжката на финансовата платформа. Сценариите са различни, а целта е престъпниците, които са от трансгранична организирана престъпна група, да добият достъп до сметката или до данните от банковата..
Маистър-фармацевтите се готвят за протест, ако се въведе задължението аптеките да ползват само регистрирани в НАП софтуери за управление на продажбите. Изискването ще влезе в сила от 1.01.2026 г. и е записано в проектобюджета. Защо се поражда напрежението обясни Димитрия Стайкова, председател на УС на Регионалната фармацевтична колегия в Пловдив. Тя..
Проектът за държавен бюджет има предимно проблеми и доста малко решения, като по никакъв начин не е направен опит за прекъсване на настоящата траектория на развитие на публичните финанси, не са променени фундаментални политики, най- вече що се отнася до раздходите, коментира старши икономистът от Института за пазарна икономика Адриан Николов...
Проектобюджетът за 2026 г. на България няма реална връзка с присъединяването към еврозоната, а очакваната стабилност се оказва по-скоро формална. Това заяви финансистът и член на Фискалния съвет Любомир Дацов в ефира на Радио Пловдив след като параметрите му разпалиха сериозен дебат и напрежение в социалния диалог. Работодателските организации..
На историческата дата 10 ноември ръководството на ДСБ ще представи в Пловдив платформата pitai.bg. Чрез нея всеки гражданин може да задава въпроси, да прави предложения и да подава сигнали директно към кметове, общински съветници и държавни институции. Платформата pitai.bg дава възможност на всеки български гражданин, включително и на..