Той е категоричен, че за цялото общество е много по-важно да се освободят сухопътните граници и да има пътна карта, тъй като това пряко засяга както икономиките на България и Румъния, така и всеки един гражданин на двете държави.
Според него решението на ЕС води до това, че българските и румънски превозвачи не са конкурентни финансово, което оскъпява и икономиките на двете страни.
"Скоро правихме анализ и сметнахме, че един камион, стоящ на границата, излиза на превозвач по 10 евро на час. Направете сметка колко много камиони стоят и чакат, всичко това го плащаме всички ние - потребителите и цялата икономика се задъхва в това отношение", коментира Траков.
Той припомни, че транспортният бранш от много години настоява пред правителството да се въведе режим за облекчаване на сухопътните граници, поне между България и Румъния, както и между България и Гърция, но нещата се случват трудно и опашките продължават. "Тук не става дума за превозвачите, а за цялата ни икономика", подчерта той и поясни, че тенденцията е в посока фалити на превозвачи, което води след себе си миграция на шофьори към западните държави
"Винаги сме казвали, че част от целта на този мобилен пакет, който беше приет преди години, беше, за да фалират компании от Източна Европа и шофьорите, следвайки стандарта, който имат, да си търсят същото заплащане в Западна Европа. То е логично. Един човек, който е получавал до днес 2400-2500 евро заплата, той няма изход, трябва да отиде да работи тази работа в Западна Европа", поясни председателят на браншовия съюз.
Според него загубите от принудителния престой по границите са за милиони, а фирмите намаляват всяка година. Траков призова всички браншови организации да се обединят и да настояват пред правителствата на Балканите да се облекчат режимите поне на границите между Румъния, България и Гърция, за да се намери някакво решение.
"Има възможност, въпрос на политическа воля е, да се изместят някои процедури и да се облекчат някои от процедурите, за да може трафикът да минава по-бързо", смята Ангел Траков.
Чуйте още в звуковия файл.

Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС. Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..
Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..
Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма. Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...
Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..
770 000 души в България страдат от диабет, от тях около 2500 са деца. В Световния ден за борба с диабета разговаряме с Мариета Котова, която е председател на Националната асоциация на децата с диабет. Сред най- сериозните проблеми е това, че НЗОК не реимбурсира изцяло инсулиновите помпи, а цената от 400 лева на месец е непосилна за много семейства...