Той е категоричен, че за цялото общество е много по-важно да се освободят сухопътните граници и да има пътна карта, тъй като това пряко засяга както икономиките на България и Румъния, така и всеки един гражданин на двете държави.
Според него решението на ЕС води до това, че българските и румънски превозвачи не са конкурентни финансово, което оскъпява и икономиките на двете страни.
"Скоро правихме анализ и сметнахме, че един камион, стоящ на границата, излиза на превозвач по 10 евро на час. Направете сметка колко много камиони стоят и чакат, всичко това го плащаме всички ние - потребителите и цялата икономика се задъхва в това отношение", коментира Траков.
Той припомни, че транспортният бранш от много години настоява пред правителството да се въведе режим за облекчаване на сухопътните граници, поне между България и Румъния, както и между България и Гърция, но нещата се случват трудно и опашките продължават. "Тук не става дума за превозвачите, а за цялата ни икономика", подчерта той и поясни, че тенденцията е в посока фалити на превозвачи, което води след себе си миграция на шофьори към западните държави
"Винаги сме казвали, че част от целта на този мобилен пакет, който беше приет преди години, беше, за да фалират компании от Източна Европа и шофьорите, следвайки стандарта, който имат, да си търсят същото заплащане в Западна Европа. То е логично. Един човек, който е получавал до днес 2400-2500 евро заплата, той няма изход, трябва да отиде да работи тази работа в Западна Европа", поясни председателят на браншовия съюз.
Според него загубите от принудителния престой по границите са за милиони, а фирмите намаляват всяка година. Траков призова всички браншови организации да се обединят и да настояват пред правителствата на Балканите да се облекчат режимите поне на границите между Румъния, България и Гърция, за да се намери някакво решение.
"Има възможност, въпрос на политическа воля е, да се изместят някои процедури и да се облекчат някои от процедурите, за да може трафикът да минава по-бързо", смята Ангел Траков.
Чуйте още в звуковия файл.

Президентът Румен Радев определи решението на Конституционния съд относно рефередума за еврото като победа на правото над произвола на политическата класа. Държавният глава призова народните представители да вземат неговото предложение и мотиви и да ги внесат в пленарна зала, да се произнесат ясно дали ще се съобразят ли с волята на хората, или ще я..
Правителството одобри бюджета за 2026 година. Вчера той беше приет от комисията по бюджет и финанси, а днес парламентът включи първото му четене в седмичната си програма. Разискванията по проекта на финасовата рамка ще бъдат на 21 ноември - петък. Всичко това се случва без съгласието на бизнеса и синдикатите. От КТ "Подкрепа" обявиха, че..
Инициативен комитет от набор 1965 от арменското училище в Пловдив поиска да постави Монументален декоративен елемент „Хачкар" в Пловдив, посветен на 1160-та годишнина от приемането на Християнствтото в България. Хачкарът ще бъде изграден по каноните на хилядолетната арменска традиция върху монолитен блок от вулканичен туф в знак на огромната..
Проектобюджет 2026 натоварва икономиката. Така финансовият анализатор Светозар Гледачев определи параметрите му, които бяха гласувани на първо четене в бюджетната комисия в НС. По думите му случващото е популизъм за сметка на икономиката, който е започнал още от предходните години. Той подчерта, че още тази година са започнали..
Групата на „Съединени за Пловдив“, която подкрепя управлението на кмета Костадин Димитров, ще гласува против продажбата на общинските акции в „Свободна зона – Пловдив“. Акционерният дял на Община Пловдив в дружеството е малко над 85%. Против продажбата са и съветниците от групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“. Това..