"Тази предварителна част трябва да включва много активна комуникация с икономическите оператори, която да включва припомняне на всички изисквания на сега действащото потребителско законодателство за обозначаването на цените на стоките и услугите както във физическите магазини, така и в електронните", посочи Руменова.
Тя припомни, че тук се включват изискванията цената на стоката да е в български лева поне до 30 календарни дни след решението за присъединяването ни към еврозоната, както и че не може да има две различни цени на една и съща стока в един и същ търговски обект.
Комисията за защита на потребителите, според Руменова, трябва да е основната структура, която да контролира и разяснява пазарните правила в преходния период, в който се изпозват левове и евро. Тя коментира и впечатленията в обществото, че КЗК е значително по-мощен и влиятелен регулатор от КЗП:
"Истината е, че санкциите, които може да налага Комисията за защита на конкуренцията, са много по-големи. Те са процент от оборота. Освен това, много пъти, когато се произнася по отношения на действия, които могат да се окачествят като нелоялна конкуренция, то това косвено-а понякога дори и пряко, касае защита на крайните потребители. Но това, което може да направи Комисията за защита на потребителите, е не само да санкционира и да забранява нелоялните търговски практики.
КЗП може да задължи икономическия оператор или рекламната агенция ( ако става дума за реклама), да оповести публично, за своя сметка, тези актове, които са свързани с нарушението", добави Габриела Руменова.
"И Великден, и Гергьовден в голяма степен са семейни празници, в които човек има възможност малко повече да се отдаде на размисъл" . Това сподели за програма "Точно днес" именикът Георги Лозанов, медиен експерт и анализатор. Според него съвпадането на двата празника дава допълнителна красота и значимост. Той разказа, че носи..
В рубриката „Добро утро, ден!“ тази седмица ни гостува Д-р Ваня Танчева- Манчева. Жена с размах, с чувство за хумор и дар слово, чийто професионален път от цели 42 години е свързан с контрола на здравната система в Пловдив и областта. Минава през всички нива на ХЕИ и РЗИ, като последните 11 години, до 2021 година, е директор на инспекцията. Казва,..
Трудности бяха предварително предречени за значителна част от медиите, които разчитат на приходи от рекламите на хазарт. С изключително бързо проведена процедура парламентът въведе забрана за такива реклами, въпреки че очакванията бяха крайното решение да се вземе след изборите. Сега се случва се сякаш другата крайност – всяка..
Първоначалното правителствено разрешение частен инвеститор да построи детска болница бе спряно след негативната реакция на почти всички основни политически играчи. Най-активно се противопоставиха от Обществения съвет за създаване на национална детска болница. За трудното намиране на баланс между обществен и бизнес интерес в здравеопазването е..
" Стратегически аспекти на маркетинга " е новата книга на пловдивския преподавател по пиар, маркетинг и комуникационна политика д-р Любомир Стойчев . Монографията е вече рецензирана и издадена. Фокусът в нея е върху условията, при които действително стратегическият маркетинг съществува в България, като са изследвани големите предприятия от..