Мнозинството от българите - 68%, отбелязват и/или празнуват Осми март. Това показва проучване на социологическа агенция „Тренд“.
Проучването показва, че празникът се зачита в по-голяма степен от жените – 80% от тях дават положителен отговор, а 68% твърдят, че се чувстват по-специални на този ден.
На този Осми март над две трети или 67% от анкетираните планират да подарят цвете. Това споделят приблизително поравно както мъжете, така и жените. Общо 60% от участниците, които възнамеряват да направят този жест, ще подарят цвете на майка си, 37% - на жена си/партньорката си, 30% ще подарят на приятелка, 24% - на колежка, а 7% на друга близка жена (дъщеря, снаха и др.).
Близо половината от българите или 45% смятат, че Осми март се свежда само до празнична атмосфера. Почти една трета - 32%, са на мнение, че освен празничния дух, датата има и важно социално значение. Това мнение изразяват по-често жените. За 16% празникът е остарял и не е важен, сочи още изследването на „Тренд“.
В проучването доминира мнението, че Осми март е празник на всички жени – това посочват 61%. За 20% това е празник на майката. Според 9% датата е социалистически празник, а само 4% я свързват в най-голяма степен с борба за правата на жените.
Близо половината от българите са на мнение, че празникът не е комерсиален (46%), а 29% заемат противоположната позиция, според изследването.
Изследването е по поръчка на „24 часа", посветено на нагласите и възприятията на българите спрямо Осми март. То е реализирано в периода между 7 и 14 февруари 2024 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ с таблет сред 1010 души на възраст 18+.Анкетата на Радио Пловдив с мъже за празника на жената потвърждава констатацията на социолозите, че силният пол "готви" изненада на половинката си.
В рубриката „Добро утро, ден!“ тази седмица ни гостува Д-р Ваня Танчева- Манчева. Жена с размах, с чувство за хумор и дар слово, чийто професионален път от цели 42 години е свързан с контрола на здравната система в Пловдив и областта. Минава през всички нива на ХЕИ и РЗИ, като последните 11 години, до 2021 година, е директор на инспекцията. Казва,..
Трудности бяха предварително предречени за значителна част от медиите, които разчитат на приходи от рекламите на хазарт. С изключително бързо проведена процедура парламентът въведе забрана за такива реклами, въпреки че очакванията бяха крайното решение да се вземе след изборите. Сега се случва се сякаш другата крайност – всяка..
Първоначалното правителствено разрешение частен инвеститор да построи детска болница бе спряно след негативната реакция на почти всички основни политически играчи. Най-активно се противопоставиха от Обществения съвет за създаване на национална детска болница. За трудното намиране на баланс между обществен и бизнес интерес в здравеопазването е..
" Стратегически аспекти на маркетинга " е новата книга на пловдивския преподавател по пиар, маркетинг и комуникационна политика д-р Любомир Стойчев . Монографията е вече рецензирана и издадена. Фокусът в нея е върху условията, при които действително стратегическият маркетинг съществува в България, като са изследвани големите предприятия от..
В програма "Точно днес" разговаряме с политолога и експерт по изборни системи Даниел Стефанов , който прогнозира кампанията, която се открива от 9 май за изборите 2 в 1, говорим още за надпреварата на партиите и за технологията на този вот, където бюлетините пак ще са опция за гласуване, наред с машините. Даниел Стефанов каза по повод, че..