След като вече влязохме в Шенген по въздух и вода, добавяме и гледната точка на Съюза на международните превозвачи, разговор по темата за европейския пакет "Мобилност" и новите ограничения, които налага Зелена сделка - с председателя на УС на съюза Ангел Траков.
„Ние се надяваме България да влезе час по-скоро в Шенгенското пространство по суша. За нас е многостранно това, че просто ни делят да нямаме вход и по суша. Цялото потребление страда от това, защото самите транспортни фирми понасят страшни загуби, които се отразяват и на джоба на крайния потребител. По наши изчисления всеки час, който е изгубен на шенгенските граници, които могат да бъдат в Шенген, ако имаме вход, говоря за Гърция и Румъния, където изчакването е повече от 10-12 часа, струва по 10 евро на всеки един превозвач. По наши сметки, над 150 милиона ние губим само от престоя на границите с Румъния и Гърция. Това се калкулира върху всяка една стока, което на практика го плащат потребителите и несправедливо, според нас“, обясни Ангел Траков.
Той подчерта, че организацията е навършила 20 години тази неделя, а за този период от време са постигнати много неща. На Общото събрание на Съюза на международните превозвачи са дискутирани проблемите, които стоят на дневен ред за решаване.
„На дневен ред предстои въвеждането на Зелената сделка, която според нас носи допълнителни ограничения за транспортния бизнес. Става въпрос за използването на горивата, които според нас, са много по-екологични от това, което те ни залагат. Тоест биоалтернативните горива, които ние и до днес можем да зареждаме на бензиностанциите, те не го признават като декарбонизации, на спестяване на емисии. А в същото време ни налагат по-високи еко такси в цяла Европа, които самите автомобили не защитават, тъй като не зареждат тези горива. Ние все още гадаем какво искат от нас. Това е проблем, който тепърва ще застане пред нас“, каза още Ангел Траков.
Цялото интервю с Ангел Траков можете да чуете в звуковия файл.

Ситуацията около "Лукойл Нефтохим Бургас" и назначаването на Румен Спецов за особен управител, проектобюджетът за следващата година и критиките на бизнеса към него, както и въпроса за бонусите на държавните служители и популизма около пенсионните добавки коментира в следобедната програма на Радио Пловдив "Ден след ден" политологът Георги..
През последните две години в Пазарджик липсват серизони инвестиции, независимо дали са от външен или местен инвеститор. Новите обекти са предимно логистични бази и липсва производство, което да създава сериозен брутен вътрешен продукт. Това до известна степен се дължи на липсата на нови терени и на нови индустриални зони. Това е ангажимент, по който..
В предишния епизод говорихме за цените след въвеждане на еврото – за страха от поскъпване и надеждата за стабилност. С епизод 3 завършваме мини серията за личните финанси с темата за лихвите по кредитите. Това е и преход към по-дълбок разговор – не само какво ще стане с парите ни, а как мислим за риска, когато вземаме финансови и житейски решения...
Регионалният природонаучен музей – Пловдив ще открие своята нова експозиционна зала “Африка и Австралия“ и първото по рода си зоокафе в България. Събитието ще бъде белязано от богата празнична програма с автентични африкански ритми, песни и изпълнения на живо с традиционни инструменти, които ще потопят гостите в атмосферата на далечните..
Богата музикална и танцова програма ще бъде представена по време на събитието " Добрият пример ". Благотворителната инициатива за набиране на средства се организира от командерия "Улпия" за техния 19-ти рожден ден. Предстои ни една фантастична вечер на 19 ноември, в която всичко е подчинено на благородна кауза , казва Красимир Джамбазов..