Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Транспортните фирми се надяват на бърз Шенген по суша

След като вече влязохме в Шенген по въздух и вода, добавяме и гледната точка на Съюза на международните превозвачи, разговор по темата за европейския пакет "Мобилност" и новите ограничения, които налага Зелена сделка - с председателя на УС на съюза Ангел Траков.

„Ние се надяваме България да влезе час по-скоро в Шенгенското пространство по суша. За нас е многостранно това, че просто ни делят да нямаме вход и по суша. Цялото потребление страда от това, защото самите транспортни фирми понасят страшни загуби, които се отразяват и на джоба на крайния потребител. По наши изчисления всеки час, който е изгубен на шенгенските граници, които могат да бъдат в Шенген, ако имаме вход, говоря за Гърция и Румъния, където изчакването е повече от 10-12 часа, струва по 10 евро на всеки един превозвач. По наши сметки, над 150 милиона ние губим само от престоя на границите с Румъния и Гърция. Това се калкулира върху всяка една стока, което на практика го плащат потребителите и несправедливо, според нас“, обясни Ангел Траков.

Той подчерта, че организацията е навършила 20 години тази неделя, а за този период от време са постигнати много неща. На Общото събрание на Съюза на международните превозвачи са дискутирани проблемите, които стоят на дневен ред за решаване.

„На дневен ред предстои въвеждането на Зелената сделка, която според нас носи допълнителни ограничения за транспортния бизнес. Става въпрос за използването на горивата, които според нас, са много по-екологични от това, което те ни залагат. Тоест биоалтернативните горива, които ние и до днес можем да зареждаме на бензиностанциите, те не го признават като декарбонизации, на спестяване на емисии. А в същото време ни налагат по-високи еко такси в цяла Европа, които самите автомобили не защитават, тъй като не зареждат тези горива. Ние все още гадаем какво искат от нас. Това е проблем, който тепърва ще застане пред нас“, каза още Ангел Траков.

Цялото интервю с Ангел Траков можете да чуете в звуковия файл. 

По публикацията работи: Антония Попова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Георги Лозанов

Европейските избори са значими, колкото националните

"И Великден, и Гергьовден в голяма степен са семейни празници,  в които човек има възможност  малко повече да се отдаде на  размисъл" . Това сподели  за програма "Точно днес"  именикът Георги Лозанов, медиен експерт и анализатор.  Според него съвпадането на двата празника дава допълнителна красота и значимост.  Той разказа, че носи..

публикувано на 06.05.24 в 11:09

"Добро утро, ден!" с д-р Ваня Танчева-Манчева

В рубриката „Добро утро, ден!“ тази седмица ни гостува Д-р Ваня Танчева- Манчева. Жена с размах, с чувство за хумор и дар слово, чийто професионален път от цели 42 години е свързан с контрола на здравната система в Пловдив и областта.  Минава през всички нива на ХЕИ и РЗИ, като последните 11 години, до 2021 година, е директор на инспекцията. Казва,..

обновено на 04.05.24 в 13:04

Бързата забрана на хазартната реклама е много съмнителна

Трудности бяха предварително предречени за значителна част от медиите, които разчитат на приходи от рекламите на хазарт. С изключително бързо проведена процедура парламентът въведе забрана за такива реклами, въпреки че очакванията бяха крайното решение да се вземе след изборите. Сега се случва се сякаш другата крайност – всяка..

обновено на 02.05.24 в 16:06

Необходима е промяна в детското здравепазване

Първоначалното правителствено разрешение частен инвеститор да построи детска болница бе спряно след негативната реакция на почти всички основни политически играчи. Най-активно се противопоставиха от Обществения съвет за създаване на национална детска болница. За трудното намиране на баланс между обществен и бизнес интерес в здравеопазването е..

публикувано на 02.05.24 в 15:51

Преподавател от ПУ подарява книга за маркетинга

" Стратегически аспекти на маркетинга " е новата книга на пловдивския преподавател по пиар, маркетинг и комуникационна политика д-р Любомир Стойчев . Монографията е вече рецензирана и издадена. Фокусът в нея е върху условията, при които действително стратегическият маркетинг съществува в България, като са изследвани големите предприятия от..

обновено на 02.05.24 в 12:23