След като вече влязохме в Шенген по въздух и вода, добавяме и гледната точка на Съюза на международните превозвачи, разговор по темата за европейския пакет "Мобилност" и новите ограничения, които налага Зелена сделка - с председателя на УС на съюза Ангел Траков.
„Ние се надяваме България да влезе час по-скоро в Шенгенското пространство по суша. За нас е многостранно това, че просто ни делят да нямаме вход и по суша. Цялото потребление страда от това, защото самите транспортни фирми понасят страшни загуби, които се отразяват и на джоба на крайния потребител. По наши изчисления всеки час, който е изгубен на шенгенските граници, които могат да бъдат в Шенген, ако имаме вход, говоря за Гърция и Румъния, където изчакването е повече от 10-12 часа, струва по 10 евро на всеки един превозвач. По наши сметки, над 150 милиона ние губим само от престоя на границите с Румъния и Гърция. Това се калкулира върху всяка една стока, което на практика го плащат потребителите и несправедливо, според нас“, обясни Ангел Траков.
Той подчерта, че организацията е навършила 20 години тази неделя, а за този период от време са постигнати много неща. На Общото събрание на Съюза на международните превозвачи са дискутирани проблемите, които стоят на дневен ред за решаване.
„На дневен ред предстои въвеждането на Зелената сделка, която според нас носи допълнителни ограничения за транспортния бизнес. Става въпрос за използването на горивата, които според нас, са много по-екологични от това, което те ни залагат. Тоест биоалтернативните горива, които ние и до днес можем да зареждаме на бензиностанциите, те не го признават като декарбонизации, на спестяване на емисии. А в същото време ни налагат по-високи еко такси в цяла Европа, които самите автомобили не защитават, тъй като не зареждат тези горива. Ние все още гадаем какво искат от нас. Това е проблем, който тепърва ще застане пред нас“, каза още Ангел Траков.
Цялото интервю с Ангел Траков можете да чуете в звуковия файл.
Ако има повишаване на приходите от увеличената такса за разрешенията за строеж, поемам ангажимента да ги делегираме на районите. Това заяви пловдивският кмет Костадин Димитров в интервю за Радио Пловдив, след като ОбС прие повишението на таксите за разрешителни за строеж, но отхвърли предложението за създаване на фонд „Благоустрояване“, в..
Около 200 хиляди българи нито работят, нито учат. В същото време над 50 хиляди работници от трети страни са наети от началото на годината. В България се създава и електронен регистър на икономически неактивните лица. Той ще обхваща хора на възраст между 16 и 65 години, които не работят, не учат и не са регистрирани в бюрата по труда. Това събщи..
Дългият срок на въвеждане на критични мерки, заради приемането на еврото е притеснителен за бизнеса, защото може да доведе до декапитализация на бизнеса, т.е. до фалити във всички браншове. Това коментира Мариана Кукушева, председател на Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите, идеята на държавата да замрази цените за година и половина..
Българският език е богат на фразеологизми, а част от тях са свързани с лева и стотинката. Въведена преди 145 години паричната единица е родила редица устойчиви словосъчетания, който и до ден днешен използваме в ежедневието. В него паралелно обаче функционират и такива, който са го предшествали. Така например използваме изразите “Нямам..
Община Баните бори демографската криза и липсата на кадри в редица сфери със стипендии за висше образование и осигуряване на работа. Целта на новата стипендиантска програма е да върне младите специалисти в родния край. От нея могат да се възползват студенти с постоянен адрес в община Баните, които учат в редовна форма по държавна..