Незаконно е пиян или дрогиран шофьор да плаща левовата равностойност на колата, с която е извършил нарушението. Това е мнението на Върховния касационен съд за една от промените в Наказателния кодекс, приети миналото лято. Става дума за случаите, в които колата не е собственост на извършителя на престъпление.
Казусът коментира в програма "Ден след ден" Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
Според него конституционните съдии не би трябвало да обявяват за противоконституционни тези мерки. Но дори и това да се случи трябва да се прецезират текстове в НК и тази мярка да остане, защото това не е прецедент в Европа. По думите в някой държави се конфискуват автомобили не само за алкохол и накотици, а и за превишена скорост.
"Тази мярка беше въведена август месец м.г след като дълги години виждаме, че действащите към онзи момент сакции за пияните и дрогините не даваха резултат, а напротив имаше ръст на дрогирани водачи. В един момент те даже задминаха пияните. Тази мярка е положителна, защото макар да не е минала една година, осезаемо и статичстически се вижда, че има по-малко задържани пияни или дрогирани при същия или по-голям бройки тестове, което означава, че българинът не го плашат глобите, но българина го плаши това да загуби автомобила си", припомни Тодоров.
Той поясни, че доколкото има проблем той при бавното излизане на кръвните тестове и сгрешените тестове. Според него това ще се реши до два-три месеца, защото се закупиха две машини и се очаква да бъдат закупени още, за да се компенсира забавянето в момента.
"Конфискацията на авотомобила минава през съда и всеки има възможност да изложи своите агрументи пред съдия", посочи експертът.
По думите му тази година като цяло има по-малко загинали при катастрофи спрямо същия период на миналата година.
"100 загинали има от началото годината, което е с 13-15 по-малко от миналата година", каза Тодоров.
Той смята, че до края на година КС трябва да се е произнесъл по казуса. На въпрос свързан с продължаващата агресия по-пътя експертът посочи като причина липсата на бърза и ефикасна съдебна система.
"Има чувство за безнаказаност не само на пътя, има чувство за безнаканост и спрямо държавноста и спрямо законите. Така че това е общо проявление на липсата на бърза и ефикасна съдебна система. Когато говорим, че съдебната система не работи или тя работи бавно едно от проявленията е тази агресията по пътя, защото тя не дава бърза реакция на държаваат", категоричен е Тодоров.
Цялото интервю може да чуете от прикачения звуков файл.
„Съдейки по проекта на бюджет за 2025 година и прогнозата, която е дадена до 2028 година, очевидно е, че икономиката, демографската система, частието ни в ЕС, са с големи проблеми. Тоест – България е в хиперкриза. И проблемите не са толкова в бюджета, колкото в икономиката, в нашите връзки с други европейски страни. Тъй като дълговете на..
Съвместната кампания е между МБАЛ - Пазарджик и общината, а инициатор е д-р Димитър Бакалов, заместник-началник на Спешното отделение. " Тази кампания се роди от идеята да успеем да предоставим медицинска помощ в малките населени места, особено за хората, които са трудно подвижни. Получих пълна подкрепа от директора на болницата д-р Красимир..
Спешни законови реформи, по-голям контрол от страна на държавата и право на коопериране на малките производители. За това настояват членовете на Българската аграрна камара, която пое ангажимент да опише нелоялните търговски практики по цялата верига на доставки. "Като Аграрна камара този проблем го поставяме от миналата година и тогава, по..
Според предложения проектобюджет за 2025 година и финансовия план за следващите три години България влиза в дългова спирала, смята преподавателят по икономика и финанси проф. Красимир Петров. Дълговете ще достигнат през тази година 60 млрд. лева, догодина 70 млрд. лв, следват 80 млрд и след това 87 млрд. лева. България затъва в бясна скорост в..
Ръководството на "ЕВН България" (EVN) възрази остро срещу приетия на второ четене от Народното събрание Законопроект за предоставяне на финансова подкрепа на битови крайни клиенти на електрическа енергия, останали без ток в периода 21-31 декември 2024 г. включително. "Изненадани сме от приетото вчера в парламентарната Комисия по енергетика и днес в..