Свалянето цената на картата е наложително, убедена е Савина Петкова, защото при сегашната и цена от 500 лв. тя практически не се ползва. Предложението е цената и да се намали на 365 лв. или усреднено – по 1 лев на ден.
Засега не е обсъждано поскъпване на билетите.
Най-наболял е въпросът с въвеждането на електронното таксуване. Работата там е доста напреднала, над 220 автобуса вече са оборудвани с валидатори. Предстои обаче обучение на персонала както на превозвачите, така и от общинска страна за наблюдение и контрол.
Системата ще даде по-вярна картина за състоянието на пътникопотока, натоварването на линиите, от което зависи и степента на субсидията.
Трябва да спрем да мислим, че маршрутните разписания са свещена крава, която не може да се пипа. Вярната картина ще се получи след въвеждането на електронната система, категорична е заместник-кметът.
Да се увеличи общинския персонал от контрольори също е въпрос на дневен ред, допълва Савина Петкова. Сега хората са едва 23, а нуждаем се от още, казва тя.
Плътните проверки в автобусите са необходими, за да не се изкушават гражданите да пътуват гратис.
Друг акцент в транспортната схема на Пловдив е възстановяването на общинския превозвач в лицето на „Екобус“. Предвижда се създаването на нови две градски линии с номера 103 и 104.
Генералния план за организация на движението изтича в края на тази година, тепърва трябва да се работи усилено в това направление.
"За два месеца и половина в ресора съм направила всичко възможно в положителна посока. Изготвен е доклад, в който в 9 точки са набелязани главните проблеми за решаване. Имаме подкрепата на кмета и общината, но нещата са натрупвани и не може да се разрешат с магическа пръчка. Транспортните схеми, инфраструктура, светофарни системи и регулиране на трафика са съществена част от обществената сигурност. Знам къде са болките и на гражданите, но и на превозвачите. При тях основно е липсата на кадри. Там вече хронично липсват шофьори, монтьори и друг персонал. Отделен проблем е, че градът е разкопан, а ремонтите вървят много бавно" – признава Савина Петкова.
Не бива заради някои неуредици да се слага общо клеймо колко ужасен е градския ни транспорт – настоява заместник кметът.
Всички идеи за реформи в сектора ще бъдат скоро обобщени и качени в сайта на общината за свободно обсъждане, а след това предадени за конкретни решения в Общинския съвет.
Лек автомобил „Хюндай“ изгоря на автомагистрала „Тракия“ в района на 93-я километър по посока София. Сигналът е получен малко преди 15 ч. на тел. 112. По първоначални данни става дума за автомобил, който е пътувал от Пловдив към столицата и се е самозапалил в движение. Водачът е успял да спре колата в аварийната лента. Незабавно на мястото са..
Разсадникът за декоративна растителност вече има свой терен с площ от 20 декара и община Пловдив няма да плаща солиден наем, за да отглежда растенията за озеленяване на града. Това съобщиха кметът Костадин Димитров и директорът на ОП "Градини и паркове" Антон Георгиев. Общинският терен е до компостиращата инсталация на Голямоконарско шосе, където..
32 блока ще бъдат санирани до средата на 2026 година, когато е крайният срок за обновяване на сградите, съобщиха кметът на Пловдив Костадин Димитров и заместникът му Хакъ Сакъбов. В момента вървят процедурите, като за 25 блока вече са подписани споразуменията между МРРБ и районните кметове. За районите Тракия, Южен и Източен обществените поръчки..
Бързи производства са образувани спрямо четирима шофьори през уикенда в Пазарджик. По време на засилените проверки по пътищата в областта полицаите са засекли 33-годишна жена от Пловдив, седнала зад волана под въздействие на наркотици. Двама мъже от Септември и от София са управлявали колите си съответно с 1.24 и 1.44 промила концентрация на..
Считано от днес, кметът на Пловдив Костадин Димитров освобождава заместника си Женя Петкова. Това стана ясно по време на днешната пресконференция на градоначалника. Кметът Костадин Димитров поема финансите и икономиката на Пловдив Изненада и тревога за бюджета предизвика в ОбС понижението на Женя Петкова Димитров посочи, че..