Свалянето цената на картата е наложително, убедена е Савина Петкова, защото при сегашната и цена от 500 лв. тя практически не се ползва. Предложението е цената и да се намали на 365 лв. или усреднено – по 1 лев на ден.
Засега не е обсъждано поскъпване на билетите.
Най-наболял е въпросът с въвеждането на електронното таксуване. Работата там е доста напреднала, над 220 автобуса вече са оборудвани с валидатори. Предстои обаче обучение на персонала както на превозвачите, така и от общинска страна за наблюдение и контрол.
Системата ще даде по-вярна картина за състоянието на пътникопотока, натоварването на линиите, от което зависи и степента на субсидията.
Трябва да спрем да мислим, че маршрутните разписания са свещена крава, която не може да се пипа. Вярната картина ще се получи след въвеждането на електронната система, категорична е заместник-кметът.
Да се увеличи общинския персонал от контрольори също е въпрос на дневен ред, допълва Савина Петкова. Сега хората са едва 23, а нуждаем се от още, казва тя.
Плътните проверки в автобусите са необходими, за да не се изкушават гражданите да пътуват гратис.
Друг акцент в транспортната схема на Пловдив е възстановяването на общинския превозвач в лицето на „Екобус“. Предвижда се създаването на нови две градски линии с номера 103 и 104.
Генералния план за организация на движението изтича в края на тази година, тепърва трябва да се работи усилено в това направление.
"За два месеца и половина в ресора съм направила всичко възможно в положителна посока. Изготвен е доклад, в който в 9 точки са набелязани главните проблеми за решаване. Имаме подкрепата на кмета и общината, но нещата са натрупвани и не може да се разрешат с магическа пръчка. Транспортните схеми, инфраструктура, светофарни системи и регулиране на трафика са съществена част от обществената сигурност. Знам къде са болките и на гражданите, но и на превозвачите. При тях основно е липсата на кадри. Там вече хронично липсват шофьори, монтьори и друг персонал. Отделен проблем е, че градът е разкопан, а ремонтите вървят много бавно" – признава Савина Петкова.
Не бива заради някои неуредици да се слага общо клеймо колко ужасен е градския ни транспорт – настоява заместник кметът.
Всички идеи за реформи в сектора ще бъдат скоро обобщени и качени в сайта на общината за свободно обсъждане, а след това предадени за конкретни решения в Общинския съвет.
Четирима души са задържани за пренасяне на цигари без бандерол за близо 1 милион 880 000 лева, съобщиха от Районна прокуратура - Пловдив. На 19 ноември в складова база в село Скутаре те са хванати да товарят тир с цигари без бандерол. При опита да бътат задържани те са успели да се качат на лек автомобил и са опитали да избягат. Това..
Продължава работата на екипите на ВиК по отстраняване на аварията, възникнала снощи в промишлената зона на район „Тракия“. Тогава при изкопни работи по трасето на Южния обходен колектор бе спукан магистрален водопрод. Наводниха се околните улици, а жилищни блокове и няколко промишлени предприятия останаха без вода. Към този час от водното..
Увеличават данък сгради в община "Родопи" от догодина. Това ще доведе и до скок на цената на такса смет. Сметките за домакинствата и за бизнеса ще скочат със 111%. Предложението на местната администрация е качено за обществено обсъждане и предстои да бъде разгледано и одобрено от Общински съвет. Данъкът върху недвижимите имоти се..
Многофункционален дрон получи като дарение Регионалната служба Пожарна и аварийна безопасност Пловдив. Устройството е произведено в Швейцария и единствено по рода си в България, посочи директорът старши комисар Васил Димов. Ще бъде използвано основно за локализиране и наблюдение на пожари в труднодостъпни местности.
Комисията за защита на конкуренцията все още не се е произнесла по жалбата на Камарата на архитектите в България (КАБ) срещу избрания метод „инженеринг“ за възлагане на обществената поръчка за нова сграда на пловдивската Математическа гимназия. Комисията е заседавала днес, стана ясно на пресконференция на ръководството на Камарата в Пловдив...