Как гледат автоинструкторите на предложението на държавата за своеобразен таван на шофьорските изпити – кандидатите да се явяват само 4 пъти за 6 месеца на изпит. Коментарът по темата е на Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
„Това е пълен абсурд. За да се предложи едно нещо, и то да бъде изпълнено, човек трябва да знае иторията. Този човек e автомобилен състезател, но той не си е направил труда колко изменения на нормативните актове в системата на обучение на България съществуват, а именно – наредба 3, наредба 19, наредба 37. Аз съм трето поколение инструктор. Запознат съм с развитието на този бранш и на системата за обучение. Ние сме взели най-добер от немската школа, която е най-добрата в момента, за да може заместник-министърът да твърди, че трябвало да се подобри обучение в България. Това е най-доброто и по-добро не е измислено. Нека да ми дадат анализ, статистика, колко от водачите са се явявали повече от 3 пъти на изпит“, заяви в предаването „Ден след ден“ на Радио Пловдив Йонко Иванов.
Той е категоричен, че предложението, което предвижда каниддатите да се явяват само 4 пъти за 6 месеца на изпит, го няма никъде.
„Ако този човек, се яви само веднъж за 6 месеца? Какво ще направим? Това са едни празни думи. Говори се за дигитализация. Каква дигитализация може да се направи в момента? Може би ще ни сложат гривна?“, възмути се Йонко Иванов.
Той е категоричен, че въведената маршрутизация не работи, защото много често няма интернет. Преподавателят отрече обучението да е калпаво.
„75% взимат книжка от първия път“, каза още Иванов и допълни, че държавата е виновна за ситуацитяа по пътищата, а една от причините е факта, че КАТ не издава предписания на общините, когато по пътищата има дупки.
Цялото интервю с Йонко Иванов можете да чуете в звуковия файл.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...