Още в самото начало съветниците от Продължаваме промяната – Демократична България изказаха притеснението си от качеството на мръсния въздух, въпреки посочените в доклада данни за намаляване на дните със замърсявания. А Добромира Костова от Демократична България се ядоса, че при приемането на доклада вносителят вносителят Иван Стоянов, кметът Костадин Димитров и заместниците му по транспорта и строителството липсват.
Според нея един от проблемите са фините прахови частици, които се създават от битовото отопление на твърдо гориво, строителството, работата на общинските комунални предприятия и трафикът.
Костова посочи, че неведнъж от Демократична България са предлагали решения. А именно алтернатива на автомобилния транспорт - велосипеден и градски транспорт . „Във Пловдив, вторият по размер град в страната, от години нямаме работещ градски транспорт. Това е смешно! Да не говорим, че в момента градският транспорт е опасен за хората, защото в рейсовете няма климатици. 60 км велоструктура" , подчертайте тя.
Според Илия Гатев от БСП повечето от заложените норми за фини прахови частици и други показатели са спазени, но са с гранични стойности. По думите му един от най-сериозните проблеми е, че Пловдив е строителна площадка.
"Разбрахме, че е възложена оценка на програмата, а след това ще се пристъпи към нови мерки и нова програма, но докато това се случи, трябва да се удължи сегашната програма. В момента Пловдив е един строителен обект, необходим е по-строг контрол - залесяване, затревяване, възстановяване и нови настилки - това са неща, които подобряват качеството на атмосферния въздух", коментира той.
Гатев предложи съветниците да гласуват удължаване на програмата, но шефката на отдел екология Василка Чопкова му отговори, че още миналата година тя е била удължена.
Според д-р Веселка Христамян заради замърсения въздух заболяванията на дихателната система са се увеличили, а при децата астмата е на второ място като най-разпространено заболяване. Тя посочи, че скоро Медицинският университет в Пловдив ще пусне изследване, което показва кошмарни резултати. Според нея насложеният прах по улиците е сериозен проблем, а от доклада излиза, че в града улиците от първи до трети клас се мият денонощно, което не е вярно.
Слави Георгиев от ГЕРБ заяви, че за нов общински градски транспорт са нужни между 400 и 600 милиона лева и добави, че за да ги осигури общината, трябва поне два мандата да не поема никакви нови проекти. Той упрекна правителството на Денков, че е отпуснало парите за градска железница, която ще върви извън Пловдив.
Георгиев подчерта, че всеки, който критикува, трябва да предлага решения, които да са остойностени. Според него трябва да се назначат повече служители в „Градини и паркове“ за премахването на многото кални петна в Пловдив, но затова също са нужни средства. А д-р Христамян го контрира, справяйки се с публикациите в медиите в последните десет години.
Накрая Борислав Инчев от „Браво Пловдив“ посочи, че всички гледат в една посока. Според него в следващия бюджет трябва да се заложат средства, включително за общинското транспортно дружество Екобус, което съществува вече две години на хартия, както и повече средства за машини за чистотата, тъй като като градът няма как да се почисти ръчно.
В крайна сметка съветниците приеха доклада с 33 гласа "За" и 7 "Против".
Управляващата коалиция изглежда стабилна, поне досега не е имало някакъв по-сериозен трус, каза в предаването "Точно днес" политологът доц. Иво Инджов . "Създаде се усещането, че такъв е възможен, заради постановката в бюджета за пенсиите, че няма да растат с швейцарското правило. След силна критика от страна на БСП и на опозицията това бе..
„Съдейки по проекта на бюджет за 2025 година и прогнозата, която е дадена до 2028 година, очевидно е, че икономиката, демографската система, участието ни в ЕС, са с големи проблеми. Тоест – България е в хиперкриза. И проблемите не са толкова в бюджета, колкото в икономиката, в нашите връзки с други европейски страни. Тъй като..
Съвместната кампания е между МБАЛ - Пазарджик и общината, а инициатор е д-р Димитър Бакалов, заместник-началник на Спешното отделение. " Тази кампания се роди от идеята да успеем да предоставим медицинска помощ в малките населени места, особено за хората, които са трудно подвижни. Получих пълна подкрепа от директора на болницата д-р Красимир..
Спешни законови реформи, по-голям контрол от страна на държавата и право на коопериране на малките производители. За това настояват членовете на Българската аграрна камара, която пое ангажимент да опише нелоялните търговски практики по цялата верига на доставки. "Като Аграрна камара този проблем го поставяме от миналата година и тогава, по..
Според предложения проектобюджет за 2025 година и финансовия план за следващите три години България влиза в дългова спирала, смята преподавателят по икономика и финанси проф. Красимир Петров. Дълговете ще достигнат през тази година 60 млрд. лева, догодина 70 млрд. лв, следват 80 млрд и след това 87 млрд. лева. България затъва в бясна скорост в..