"Дори когато се налага определянето на превозвач чрез пряко възлагане при кризисна ситуация, това не освобождава общините от задължението да обявят обществена поръчка за избор на титулярен изпълнител на услугата". Това каза за Радио Пловдив областният управител Илия Зюмбилев, след като тази седмица след оттеглянето на „Хеброс бус“ други превозвачи поеха линията Пловдив-София, както и Пловдив-Карлово.
Зюмбилев призна, че все по-трудно транспортни фирми се наемат да изпълняват превози по голяма част от областните линии заради малкия брой пътуващи.
Кризата се задълбочи след ковид пандемията, когато заради ограниченията за пътуване и опасенията от разпространение на заразата общественият автобусен транспорт понесе загуби.
„Спешната мярка е краен вариант хората да не останат без транспорт“, добави областният управител. Той очаква законодателни промени, уреждащи възможността общините да дотират транспорта по нерентабилните междуселищни линии.
„Почти всички междуселищни линии в областта са губещи“, смята Илия Зюмбилев.
Припомням, че все още не е ясно как ще се изпълняват маршрутите до Панагюрище и хисарското село Старосел. Линията до София беше поета от „Мери транс“, а автобуси на „Якимо Контрол се движат по направлението Пловдив-Карлово.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...