Той добави още, че по-скоро ще се прибегне до трикове с цел да се заобиколи мярката, а това ще отвори вратите за голяма спекула. Един от начините за заобикаляне е смяна в рецептата и името на хляба.
„Живеем в свят на свободна конкуренция и това ни дава право да наименуваме продуктите или както е по рецептура, или както е удобно за нас. Законът е приет за трите основни хляба по БДС и едно малко изменение в дадена рецептура в количество вода, мая или сол ни дава право да променим наименованието на хляба. Така вместо бял хляб той може да се казва бял самун. Това ни дава право да реагираме както си искаме с ценообразуването“, обясни Йолтов.
Той добави, че големите производители вероятно ще преетикитират наименованията на хляба на пазара. Според него мярката не е добре обмислена и не е била съгласувана нито с браншовите организации, нито с големите, малки и средни предприятия. Освен това не е съгласен с твърдението, че горниците са прекалено големи.
„Това изглежда така на база цената на пшеницата, която през последните години е ниска заради конкуренцията на украинското зърно. Всичко друго обаче не е – продуктите, горивата, работните заплати непрекъснато се повишават.
Смятам, че новият парламент ако не иска сътресения на пазара и отново хора по улиците, които да си търсят правата трябва да преразгледа мярката“, каза Йолтов.
По думите му е необходима една нормална атмосфера за работа. Добави, че мярката с нулевото ДДС е проработила и би било добре, ако може да остане да действа още малко време.
В рубриката ни „Добро утро, ден!“ тази седмица гостува доктор Димитър Бакалов от Спешното отделение в МБАЛ „Пазарджик“. Тази година той получи наградата „Доктор Стефан Черкезов“ на Българския лекарски съюз, която се присъжда за лекарска всеотдайност и етика. Доктор Бакалов казва, че това е голямо признание и основен мотив да продължи всеотдайно да се..
Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС. Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..
Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..
Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма. Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...
Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..