Община Пловдив стартира пилотно нови методи за заплащане на билетите в градския транспорт. За момента жителите и гостите на Пловдив ще могат да тестват нововъведенията по линия номер 25, като ще имат възможност да избират как да заплатят своето пътуване – с банкова карта или с мобилно приложение. Апликацията MPass (www.mpass.bg) е напълно безплатна за потребителите. Изпълнителн на проекта е българската компания ТИКСИ /Tixi/. С въвеждането на електронното таксуване Пловдив става вторият град у нас с възможност за дигитални плащания в градския транспорт
„Надградената система за градска мобилност на Пловдив вече е факт. Доскоро изчаквахме да преминат задължителните сертификации от НАП и БИМ (Български институт по метрология), но сега можем да кажем, че първият етап от проекта е приключен успешно и в срок. Затова и въвеждаме новите опции на системата тестово по линия 25, като се надяваме да приобщим цялата градска мрежа“, коментира кметът на Пловдив Костадин Димитров.
„Когато допрат своята банкова карта до устройството валидатор, сумата за еднократния билет от 1 лв. не се взима автоматично, а се изтегля сметката след 00:00 ч. на съответния ден. Това е така, защото новата система позволява т.н. умно тарифиране – ако платформата види, че в рамките на деня, потребителят закупува няколко еднократни билета на стойност по-голяма от стойността на еднодневна карта, то тя автоматично избира да таксува пътниците по по-изгодния за тях начин. Гражданите не трябва да се притесняват, ако видят нотификация след 00:00 ч., че някой „плаща“ услуга с тяхната карта. При използването на приложението MPass, потребителите могат спокойно да избират дали искат еднократен билет или за цял ден. За по-младите и активни жители това не е проблем, но е важно по-възрастните хора да са наясно, че ако закупят билет сега и видят генериран QR код на екрана на мобилния си телефон, не могат да го използват на другия ден. Може да сме прекалено обстоятелствени, но за нас е важно всички жители и гости на града да са наясно с тези факти, за да пътуват спокойно и лесно в градския транспорт. Дигитализацията на процесите има за цел да подобрява ежедневието на всички нас, ето защо сме оптимисти, че усилията ни ще срещат все по-голяма обществена подкрепа“, коментира заместник-кметът по транспорт Савина Петкова. Тя допълни, че в момента по линия 25 паралелно с новата ще работи и старата система за продажба на билети.
Опцията за заплащане с банкова карта и с мобилно приложение на превозни документи или почасово паркиране не са част от обхвата на проекта, но надградената система е в полза на гражданите.
Надграждането на системата включваше бордовото оборудване на всички 285 превозни средства от градския транспорт на Пловдив, в т.ч. валидатори, бордови компютри и принтери за продажба със съответния софтуер. Осигурени са и нови контрольорски устройства, оборудване на търговските обекти (каси), включително работни станции, принтери за отчитане на продажби, за издаване на хартиени билети и касови бонове, принтери и четци за смарт карти, скенери за документи и др. Наличен е и онлайн портал за подновяване на абонаменти за превозни документи, с който се спестява повторно чакане по опашки за гражданите. Предстои финализиране на изработването на нови смарт карти по утвърден от Община Пловдив образец, които ще бъдат заредени в билетните офиси и поетапно ще подменят сегашните смарт карти.
„Работата по изпълнение на договора бе изключително сложна и комплексна, но като че ли администрацията на Община Пловдив първа усети колко улеснени и подобрени са всички работни процеси с новите системи. И ние, както и Общината, искахме да покажем на самите граждани как дигитализацията на мобилността може да направи използването на градски транспорт по-лесно и удобно. Оптимисти сме, че ще можем да продължим в тази посока, защото и самата Община има разбирането, че мобилността от ново поколение е „жив организъм“ и приветства модернизацията на всички процеси в публичния транспорт и паркиране“, коментира Николай Недялков, основател на ТИКСИ.
До 31 януари следващата година ще бъде завършен булевард „Александър Стамболийски“ в район „Южен“. Това заяви пловдивският кмет Костадин Димитров, който е провел срещи в МРРБ с изпълнителите на Южния обходен колектор. Подписан е и линеен график с конкретните дейности и срокове. Кръстовищата, които са ключови по проекта, ще бъдат направени през..
Започва изграждането на нова детска градина за шест групи на улица „Константин Геров“ 47 в район „Южен“. Кметът на Пловдив Костадин Димитров и неговият заместник Владимир Темелков дадоха старт на реализацията на проекта. Новото детско заведение, което ще е на два етажа, ще е за 150 деца на възраст от 3 до 6 години. Всяка една от шестте групи ще има..
Недопустимо е ледената пързалка на площад „Централен“ в Пловдив да възпрепятства достъпа до паметника на патриарх Кирил в Цар-Симеоновата градина. Това заяви общинският съветник доктор Борислав Матеев, който внесе сигнал питане до кмета Костадин Димитров. Матеев настоява да се изясни кои служители са разрешили да се ограничи достъпът до..
„Каритас България“ стартира ежегодната си кампания „Защото СМЕ ХОРА“, чрез която организацията има за цел да помогне в домашна среда на една от най-уязвимите групи в българското общество – възрастните хора. От 25 ноември 2024 г. до 31 януари 2025 г. кампанията ще набира средства чрез DMS CARITAS на номер 17 777, в името на едно по-уютно,..
УМБАЛ „Свети Георги“ и Районен център за трансфузионна хематология (РЦТХ) - Пловдив, организират доброволна кръводарителска кампания, в която служителите на лечебното заведение ще дарят своята кръв за нечий живот. Целта на кампанията е да се осигурят нужните количества кръв и кръвни съставки за нуждаещите се пациенти. Мотото на..