Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Фирмите участват в общ консорциум, затова се налага разваляне на договора с всички.

Някои автобусни линии в Пловдив почти ги няма

Заместник-кметът Ангел Славов: Не можем да допуснем това нещо повече да се случва!

Няма никаква опасност Пловдив да остане без градски транспорт. Всичко е под контрол. Гражданите няма да усетят тези наши маневри тук.

Това заяви пред Радио Пловдив заместник-кметът по обществения ред Ангел Славов, който отговаря и за транспорта.

Коментирайки решението на Община Пловдив да прекрати договора си с превозвачите от 2018 година за обслужването на 13 линии от градския транспорт, той посочи, че общинската администрация е била принудена да стигне до тази крайна мярка.

Има неизпълнение на курсовете, а някои от линиите са в трагично състояние, каза Славов. За пример той посочи линиите 29 и 99, обслужвани от фирма "Хеброс бус" на Веселин Дошков, които - по думите му: "почти ги няма, почти не съществуват."

След "Хеброс бус" по неизпълнение на курсове се нарежда фирма "Автотранс 2000" на Димитър Чолаков. Там също нещата не са хич хубави като изпълнение на маршрутите - малко по- високи са като стойности, но също са незадоволителни, обясни заместник-кметът.

Прекратяваме договорите, защото искаме да подобрим качеството в услугата градсдки транспорт, категоричен е заместник- кметът.

Фирмите участват в общ консорциум, затова се налага разваляне на договора с всички. Просто няма как поотделно да го развалим с някой от тях, обясни Ангел Славов. 

От общината са изпратили едномесечни предизвестия до превозвачите. През този един месец те ще обслужват автобусните линии. 

Отделно общината е поискала от областния управител Христина Янчева налагане на временна мярка за възлагане на 13-те маршрутни линии. 

След като ни я даде, ние правим договори с тях, за да може да караме докато бъде организирана обществена поръчка, с която да се покрият тези линии, да кандидатстват превозвачи. 

Заместник-кметът не посочи какво време ще отнеме процедурата. Не мога да се ангажирам с конкретен срок, но кметът е твърдо решен да го направим по най - бързия начин, каза Славов. И допълни: "имаме готовност, имаме екип".

Ангел Славов подчерта обаче, че цената на услугата няма да бъде вдигана и билетът остава 1 лев.

Интервюто на Димитър Владимиров с Ангел Славов е в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Човешкият фактор убива на пътя

След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..

публикувано на 27.11.25 в 16:20
Пламен Димитров, председател на Дружеството на психолозите в България.

Вербалната агресия в парламента взриви улицата

Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците.  Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..

публикувано на 27.11.25 в 16:05
Еньо Енев

Ресторантьори предупреждават за фалити догодина

На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив.  Енев подчерта, че за разлика от..

публикувано на 27.11.25 в 11:18

Няма икономически разум в предложението за бюджета

Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет.  Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%.  Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..

публикувано на 27.11.25 в 11:11

НЗОК трябва да плаща медицинска дейност, а не заплати

В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...

публикувано на 27.11.25 в 11:03