Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Първият частен пътнически влак все още загрява на старта

| обновено на 11.10.24 в 15:29
Все още не е ясно кога ще започне движението на първия частен пътнически влак у нас. Васил Лясков, изпълнителен директор на ПИМК Рейл Експрес-компанията, която има лиценз за пътнически превозвач, каза пред Радио Пловдив, че все още тече подготовка за това.

"Надяваме се скоро. Все още не можем да дадем конкретна дата за това. Все още сме в процес на оптимизиране на целия бизнес модел", каза Лясков. 

По думите му, най голямата пречка за старта е липсата на подвижен състав ( вагони и локомотиви) на пазара. Това е забавило и осъщественото вчера  тестово пътуване между гара Тодор Каблешков и Пазарджик.

"Това, с което успяхме да се сдобием, са два вагона. Закупени са от Полша, а преди това са били придобити от Дойче Бан", обясни Васил Лясков. При вчерашното тестово пътуване влакът е развил скорост от 130 км в час и е взел разстоянието за около 14 минути.

"Целта беше да защитим лиценза си и да тестваме подвижния състав и смятаме, че беше успешно", добави Ляков и припомни, че жп линията в този участък е модернизирана и позволява по-бързо движение.

По думите му, заради пречките от различен характер от компанията са предпазливи за сроковете, в които услугата по превоз на пътници би заработила реално.

Частният жп превозвач ще се стреми да създаде услуга, която пазара да тества.

"Самият пътник трябва да бъде привлечен обратно. Ако ние можем да си напълним влаковете, логично е, че този модел ще работи и ще е икономически изгоден", коментира Васил Лясков.

По публикацията работи: Емил Костов


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Кольо Парамов

Влизането в еврозоната ще засили контрола от ЕЦП

Балансовите проблеми, свързани с проекта на бюджет 2026 и липсата на контрол, се дължат на олигархията, която е моделирала политическото и икономическото вземане на решения в своя полза. Тази теза изрази в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив финансистът Кольо Парамов. Той подчерта, че влизането в еврозоната трябва да доведе до..

публикувано на 24.11.25 в 10:34

Нали сме демокрация?

В този епизод тръгваме от твърдението „65% са против еврото, нали сме демокрация?“ и разглеждаме как формулировката на социологическите въпроси променя отговорите и смисъла им. Вместо да приемаме едно число като „волята на народа“, питаме: какво всъщност е било зададено – „харесвате ли еврозоната“ или „искате ли да се отмени валутният борд и..

публикувано на 24.11.25 в 10:08

Матей Матеев в "Добро утро, ден!"

Тази седмица в „Добро утро, ден!“ ви срещаме с един от най-значимите пловдивски творци – Матей Матеев. Роден в Кюстендил, но завинаги свързал съдбата си с Пловдив – града, който му върна обичта с най-високото признание – званието „Почетен гражданин“. Казва, че родния край, балканската енергия го прави човек - широко скроен човек. Послание, което..

обновено на 21.11.25 в 17:08
Илия Проданов

Илия Проданов ще работи за стабилизиране на БАК

Спорове около представителността на организациите на аграрния сектор, който очаква решения по важни теми от държавата. Илия Проданов беше избран за председател на Българската аграрна камара, след като част от браншовите организации я напуснаха, несъгласни с начина на вземане на решения. За заместник-председатели бяха избрани съпредседателят на..

публикувано на 21.11.25 в 16:15

Идеята да се ползва СУПТО е добра, но не и изпълнението

Виктор Павлов  управлява софтуерна компания, която има опит в разработката на продукти за управление на търговска дейност. Той коментира напрежението на бизнеса от въвеждането на лицензиран софтуер за управление на продажбите в търговски обекти. "Като цяло спорът идва оттам, че се опитва да се хване процеса по неиздаване на фискални бележки от..

публикувано на 21.11.25 в 15:58