"Надяваме се скоро. Все още не можем да дадем конкретна дата за това. Все още сме в процес на оптимизиране на целия бизнес модел", каза Лясков.
По думите му, най голямата пречка за старта е липсата на подвижен състав ( вагони и локомотиви) на пазара. Това е забавило и осъщественото вчера тестово пътуване между гара Тодор Каблешков и Пазарджик.
"Това, с което успяхме да се сдобием, са два вагона. Закупени са от Полша, а преди това са били придобити от Дойче Бан", обясни Васил Лясков. При вчерашното тестово пътуване влакът е развил скорост от 130 км в час и е взел разстоянието за около 14 минути.
"Целта беше да защитим лиценза си и да тестваме подвижния състав и смятаме, че беше успешно", добави Ляков и припомни, че жп линията в този участък е модернизирана и позволява по-бързо движение.
По думите му, заради пречките от различен характер от компанията са предпазливи за сроковете, в които услугата по превоз на пътници би заработила реално.
Частният жп превозвач ще се стреми да създаде услуга, която пазара да тества.
"Самият пътник трябва да бъде привлечен обратно. Ако ние можем да си напълним влаковете, логично е, че този модел ще работи и ще е икономически изгоден", коментира Васил Лясков.
Липса на добиви заради сушата; източена вода от язовирите заради ВЕЦ-ове, които са собственост на политици и депутати; липса на пазари - това са само част от причините всички в сектора зърнопроизводство да сме пред фалит . Няма вода за напояване, тъй като през зимата, когато токът е скъп, водата се източва през частните ВЕЦ-ове,..
Ивайло Хубенов , студент от 4 курс в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски" получи Награда "Джон Атанасов“, учредена от президента на Република България. Отличията в различни категории се връчват на млади български учени и изследователи в областта на компютърните науки за техните изключителни постижения на световно ниво. 22 - годишният..
Еврото в клас или как децата в училище могат да придобият полезна и важна информация чрез реални примери и да развиват финансова грамотност за промените след 1 януари догодина, коментира в програма "Точно днес" експертът по финансова грамотност Наталия Тодорова. Съвместно с издателство „Клет България“, за да помогне на децата и тийнейджърите да..
Необходимо е котнролните органи да събират информация за търговци, които вдигат цените, без да има икономическа обосновка за това. Само потребителите биха могли да бъдат ефективен регулатор на пазара, така че да няма спекулатвно вдигане на цените. Това заяви пред Радио Пловдив Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите", к..
Река Марица не представлява непосредствен риск за Пловдив, заяви в интервю за предаването „Ден след ден“ по Радио Пловдив арх. Чавдар Тенев, председател на Камарата на архитектите в града. По думите му, тежките поражения по Черноморието са резултат както от природни фактори, така и от човешка небрежност и неефективна система на..