Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Няма решение за транспорта до Труд и Войводиново

В събота и неделя на протест излизат пловдивските села Трилистник, Труд и Войводиново.  За пореден път те ще напомнят, че имат транспортни проблеми и неспазени обещания към тях от страна на местните власти. В Трилистник от миналата година настояват да се изгради жп надлеза, за да не изминават десетки километри по заобиколни лоши пътища или да се качват на магистралата, за да стигнат до село Рогош. Село Труд пък иска автобус №1 от Пловдив да стига до селото, както е било преди десетина години, а Войводиново има същия проблем с автобус №15, който през август спря маршрута си до селото заради проточващия се ремонт на Брезовско шосе в града. 

Според областния управител Христина Янчева, в областната администрация е получено писмо от жителите на село Труд със сигнал, който уведомява за преписката за линия №1. 

"В това писмо нямаше искане за среща с нас и аз реагирах бързо, като реших да направя спешно работна среща с кметовете на двете общини и техните експерти, за да намерим решение на проблема. Този проблем е поставян и през 2022 година и отново не се е стигнало до решение линия №1 да стига до село Труд. В момента кметовете на общините "Марица" и Пловдив не могат да намерят решение на проблема. Но тъй като транспортната услуга е и социална, се опитахме да намерим друго решение – затова се разбрахме маршрутка №5 да увеличи курсовете си и да има повече спирки на междуградските рейсове в рамките на град Пловдив, за да е по-удобно на пътуващите до селото", обясни Янчева.

Тя поясни, че не е поканила протестиращите, защото в тяхното искане е било записано, че искат само писмен отговор. По думите ѝ единствено кметовете на двете общини могат да решат въпроса с удължаването на линията.

"Преди години единицата е пътувала до село Труд но тя е в градската транспротна схема. Удължаването ѝ може да стане след дълга процедура. Освен това, ако която и да е линия излиза от границата на общината, тя трябва да бъде платена от другата община, където влиза в транспортната схема. В същото време има доста проблеми с транспорта в Пловдив и ако единицата излиза от града, процедурата е доста дълга", коментира Янчева.

Според нея компетентният орган да разреши промените на транспортните схеми са съответните общински съвети. Областният управител само утвърждава искането преди промените да влязат в местните парламенти и след това отново го утвърждават, когато бъде гласувано. 

"Не е в моите правомощия, аз да направя това. Можем да направим още една среща, но днес изпратихме писмо до инициатора на протеста в Труд Галина Тошева, в което дадохме нашето становище и на община "Марица"  относно линия №1. Засега обаче няма работещо решение", подчерта Янчева и обясни, че с Войводиново проблемът е същият. 

"Ние нито имаме договори с инвеститорите, нито със строителите на Брезовско шосе, нито с превозвача, който изпълнява линия №15. Това е работа на съответния кмет на съответната община", каза тя.

Христина Янчева допълни, че другата седмица областна администрация ще се произнесе по искането на община Пловдив, свързано с прекратяване на договора за 13 автобусни линии с превозвачите от 2018 година. Искането е за спешна мярка, която ще им позволи да да се направят временни договори, посочи областният управител и допълни, че то трябва ввнимателно да се огледа. 

За искането на хората от село Трилистник да бъде отворен надлеза, строен от НКЖИ, тя обясни, че до областна управа няма писмо, посочи Янчева. Тя обясни, че е поискала среща с НКЖИ за всички техни проекти в Пловдив и областта, която да се проведе в областна управа и вероятно тя ще се проведе другата седмица. 

Чуйте още в звуковия файл. 

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Д-р Фани Гюлева

Пловдив сред водещите по психични разстройства

В Световния ден на психичното здраве 10 октомври говорим открито за тревожността като ежедневие. И макар че 60 от всеки 100 българи имат психични проблеми, окуражаващо е, че бариерата на стигмата върху психичното здраве постепенно се вдига. Трамплинът бе COVID-кризата, след която бележат ръст депресиите, паническите разстройства, деменциите (и то..

публикувано на 10.10.25 в 17:06

Ако държавата не свие разходите, ще трябва да вдига данъци

Колко сериозна е кризата с публичните финанси? Възможно ли е отново да бъде прикрит рекордният бюджетен дефицит на страната ни? А рискът от дългова спирала? Предизвикателствата пред „Бюджет 2026“ – първата за България финансова рамка в евро коментира икономистът  Димитър Чобанов от Института по икономики и политики в УНСС.  Той посочи, че..

публикувано на 10.10.25 в 16:25

Събират средства за спешен ремонт на храма в Дълго поле

Събират средства за спешен ремонт на църквата „Свети Архангел Михаил“ в Дълго поле, която е на почти век. Покривът й от дълги години е компрометиран и има нужда от основен ремонт, за да се запазят стенописите и иконите. До момента са правени частични, козметични ремонти, обясни отец Янко.  За целта са необходими 40 000 лева. Събрана е само..

обновено на 10.10.25 в 09:03

Сериозен ръст на кандидатите за съветници в Пазарджик

Организацията за извънредните избори зда общински съветници в Пазарджик в неделя, 12 октомври, върви по график, каза за Радио Пловдив Стефан Димитров, председател на ОИК Пазарджик. Той съобщи, че има постъпили сигнали за нерегламентирано поставяне на агитационни материали и два сигнала за купуване на гласове, които са препратени към прокуратурата...

публикувано на 10.10.25 в 08:43

Политици с частни ВЕЦ-ове провалят поливното земеделие

Липса на добиви заради сушата; източена вода от язовирите заради ВЕЦ-ове, които са собственост на политици и депутати;  липса на пазари - това са само част от причините  всички в сектора зърнопроизводство да сме пред фалит . Няма вода за напояване, тъй като през зимата, когато токът е скъп, водата се източва през частните ВЕЦ-ове,..

публикувано на 09.10.25 в 17:44