Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Няма решение за транспорта до Труд и Войводиново

В събота и неделя на протест излизат пловдивските села Трилистник, Труд и Войводиново.  За пореден път те ще напомнят, че имат транспортни проблеми и неспазени обещания към тях от страна на местните власти. В Трилистник от миналата година настояват да се изгради жп надлеза, за да не изминават десетки километри по заобиколни лоши пътища или да се качват на магистралата, за да стигнат до село Рогош. Село Труд пък иска автобус №1 от Пловдив да стига до селото, както е било преди десетина години, а Войводиново има същия проблем с автобус №15, който през август спря маршрута си до селото заради проточващия се ремонт на Брезовско шосе в града. 

Според областния управител Христина Янчева, в областната администрация е получено писмо от жителите на село Труд със сигнал, който уведомява за преписката за линия №1. 

"В това писмо нямаше искане за среща с нас и аз реагирах бързо, като реших да направя спешно работна среща с кметовете на двете общини и техните експерти, за да намерим решение на проблема. Този проблем е поставян и през 2022 година и отново не се е стигнало до решение линия №1 да стига до село Труд. В момента кметовете на общините "Марица" и Пловдив не могат да намерят решение на проблема. Но тъй като транспортната услуга е и социална, се опитахме да намерим друго решение – затова се разбрахме маршрутка №5 да увеличи курсовете си и да има повече спирки на междуградските рейсове в рамките на град Пловдив, за да е по-удобно на пътуващите до селото", обясни Янчева.

Тя поясни, че не е поканила протестиращите, защото в тяхното искане е било записано, че искат само писмен отговор. По думите ѝ единствено кметовете на двете общини могат да решат въпроса с удължаването на линията.

"Преди години единицата е пътувала до село Труд но тя е в градската транспротна схема. Удължаването ѝ може да стане след дълга процедура. Освен това, ако която и да е линия излиза от границата на общината, тя трябва да бъде платена от другата община, където влиза в транспортната схема. В същото време има доста проблеми с транспорта в Пловдив и ако единицата излиза от града, процедурата е доста дълга", коментира Янчева.

Според нея компетентният орган да разреши промените на транспортните схеми са съответните общински съвети. Областният управител само утвърждава искането преди промените да влязат в местните парламенти и след това отново го утвърждават, когато бъде гласувано. 

"Не е в моите правомощия, аз да направя това. Можем да направим още една среща, но днес изпратихме писмо до инициатора на протеста в Труд Галина Тошева, в което дадохме нашето становище и на община "Марица"  относно линия №1. Засега обаче няма работещо решение", подчерта Янчева и обясни, че с Войводиново проблемът е същият. 

"Ние нито имаме договори с инвеститорите, нито със строителите на Брезовско шосе, нито с превозвача, който изпълнява линия №15. Това е работа на съответния кмет на съответната община", каза тя.

Христина Янчева допълни, че другата седмица областна администрация ще се произнесе по искането на община Пловдив, свързано с прекратяване на договора за 13 автобусни линии с превозвачите от 2018 година. Искането е за спешна мярка, която ще им позволи да да се направят временни договори, посочи областният управител и допълни, че то трябва ввнимателно да се огледа. 

За искането на хората от село Трилистник да бъде отворен надлеза, строен от НКЖИ, тя обясни, че до областна управа няма писмо, посочи Янчева. Тя обясни, че е поискала среща с НКЖИ за всички техни проекти в Пловдив и областта, която да се проведе в областна управа и вероятно тя ще се проведе другата седмица. 

Чуйте още в звуковия файл. 

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54