Експертът по пътна безопасност Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите от катастрофи у нас коментира в програма "Ден след" има ли основание за вдигане на застраховките. „Гражданска отговорност“ и „Злополука на пътниците“ за таксита, което стана повод и за протеста им днес в Пловдив.
Той припомни, че таксита винаги са плащали по-високи застраховки ГО и Каско, защото презумцията е, че те са 24 часа на пътя и автомобилът е по-рисков.
Обикновено цената, която дават застрахователите за таксиметровите автомобили е от 100% до 200% по-скъпа от ГО за останалите. Направих бърз преглед на тарифите, но нека да не се спекулира с това, наистина има компании, които обявяват цени от 3000 лева, но това са компании, които не желаят да имат клиенти таксиметрови автомобили, допълни Тодоров.
По думите му в България има 18-19 компании, които продават ГО и има компании, при които увеличението е до два пъти. Така, че ако е 300 лева цената на ГО за стандартен автомобил, то 600 лева ще е годишната цена за таксиметров автомобил.
Според него всяка компания има право да си избира клиентите като в това няма злоупотреба и на пазара има такива, които не са вдигнали драстично цената. Той посочи, че цените на ГО я вдигат компаниите, които не искат да имат за клиенти таксиметрови шофьори.
Има компании които предлагат 200 % увеличение, но има такива които предлагат 500% и това са такива, които не искат таксита в портфейла си, каза още Тодоров.
Той уточни, че КФН трябва да направи анализ и да провери защо се вдига ГО за такситата.
След протестите Комисията за финансов надзор трябва да направи проверка и кои компании и защо са вдигнали тарифите.
Не знам от какво е продиктувано това увеличение и дали не се е получило развален телефон, посочи още експертът .
Той препоръча на таксиметровите шофьори да проверят и в други компании на каква цена се продават застраховките и да си намерят най-изгодната за тях.
Тодоров изрази мнение, че няма основание да се повиши цената на гражданска отговорност за останалите автомобили. По думите му няма увеличение на ПТП през последните месеци, но припомни, че има ръст на услугите в сервизите, които ремонтират автомобилите след катастрофа.
Надявам се, че след протестите на таксиметровите шофьори КФН ще извърши този анализ, посочи Тодоров.
Цялото интервю може да чуете от прикачения звуков файл.
Объркаха ли се още повече сметките за съставяне на правителство и след поредните предсрочни избори? Темите за купения вот, съменията в резултатите и касирането на изборите, реакциите на партиите и сравнението между изборите тази и миналата есен коментираме с политическия анализатор Кристиян Шкварек. Разговорът за купения вот може да..
В програма "Точно днес" за възможностите по нареждането на политическия пъзел в България разговаряме с Манол Пейков , който ще бъде депутат от „Продължаваме промяната-Демократична България“. Те призоваха за "санитарен кондор" около ДПС-Ново начало. Манол Пейков каза, че ще има отново много работа за вършене, защото е получил сериозно доверие от..
Безпрецедентни критики има към честността на изборите. Това за мен е много сериозната заплаха, която следва от тези избори, а не толкова съставянето на правителство. Това мнение изрази в програма "Ден след ден" политологът Теодора Йовчева, която коментира политическата ситуация след извънредния парламентарен вот в неделя и вече заявените „червени..
„ ВиК утайките в депото край Катуница са депонирани от края на 80-те години до 2008 г., когато тази дейност е преустановена “ – заяви в интервю за Радио Пловдив управителят на ВиК-Пловдив Антон Гълъбов. „ Мястото е оградено и се пази от жива охрана, благодарение на която пожарът е овладян “ – подчерта Гълъбов. „ Нека не плашим..
Имахме избори байганьовки, купени, грозни, дописвани, несправедливи и не случайно има искане за касирането им, коментира в предаването "Точно днес" политологът Калоян Методиев. Според него влизането или невлизането на "Величие" във всички случаи ще влоши ситуацията. Ако останат извън праламента, това ще ги превърне в креслива алтернатива, която е в..