Експертът по пътна безопасност Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите от катастрофи у нас коментира в програма "Ден след" има ли основание за вдигане на застраховките. „Гражданска отговорност“ и „Злополука на пътниците“ за таксита, което стана повод и за протеста им днес в Пловдив.
Той припомни, че таксита винаги са плащали по-високи застраховки ГО и Каско, защото презумцията е, че те са 24 часа на пътя и автомобилът е по-рисков.
Обикновено цената, която дават застрахователите за таксиметровите автомобили е от 100% до 200% по-скъпа от ГО за останалите. Направих бърз преглед на тарифите, но нека да не се спекулира с това, наистина има компании, които обявяват цени от 3000 лева, но това са компании, които не желаят да имат клиенти таксиметрови автомобили, допълни Тодоров.
По думите му в България има 18-19 компании, които продават ГО и има компании, при които увеличението е до два пъти. Така, че ако е 300 лева цената на ГО за стандартен автомобил, то 600 лева ще е годишната цена за таксиметров автомобил.
Според него всяка компания има право да си избира клиентите като в това няма злоупотреба и на пазара има такива, които не са вдигнали драстично цената. Той посочи, че цените на ГО я вдигат компаниите, които не искат да имат за клиенти таксиметрови шофьори.
Има компании които предлагат 200 % увеличение, но има такива които предлагат 500% и това са такива, които не искат таксита в портфейла си, каза още Тодоров.
Той уточни, че КФН трябва да направи анализ и да провери защо се вдига ГО за такситата.
След протестите Комисията за финансов надзор трябва да направи проверка и кои компании и защо са вдигнали тарифите.
Не знам от какво е продиктувано това увеличение и дали не се е получило развален телефон, посочи още експертът .
Той препоръча на таксиметровите шофьори да проверят и в други компании на каква цена се продават застраховките и да си намерят най-изгодната за тях.
Тодоров изрази мнение, че няма основание да се повиши цената на гражданска отговорност за останалите автомобили. По думите му няма увеличение на ПТП през последните месеци, но припомни, че има ръст на услугите в сервизите, които ремонтират автомобилите след катастрофа.
Надявам се, че след протестите на таксиметровите шофьори КФН ще извърши този анализ, посочи Тодоров.
Цялото интервю може да чуете от прикачения звуков файл.
Ползата от безплатните лекарства за деца до 7 години ще е малка за родителите, тъй като до момента се говори в позитивния лекарствен списък да бъдат включени само антибиотици. Това коментира д-р Костадин Сотиров, председател на регионалната структура на Сдружението на общопрактикуващите лекари. По думите му това ще създаде..
СУ „Георги Бенковски“ в Бенковски предлага на учениците след 7. клас възможност за модерно професионално образование чрез специалността „Мехатроника“. Тя е мултидисциплинарна област, която обединява механика, електроника, автоматизация и програмиране. Обучението в СУ „Георги Бенковски“ е съобразено с нуждите на компаниите, позиционирани в..
Фондация „За Нашите Деца“ стартира новата си дарителска кампания – „Абонамент за чудеса“, с която отправя силна покана към всички хора с отворени сърца: да превърнем съпричастността в действие и добрината – в навик. Вече 33 години фондацията работи за това всяко дете в България да има шанса да расте в сигурна, обичаща и подкрепяща..
Постоянните вотове на недоверие обезсмислят този парламентарен инструмент. Това коментира в програма "Точно днес" на Радио Пловдив политологът Христо Панчугов. Според него вносителите или не могат да си представят друг механизъм, с който може да се прави политика, или това допълнително разширява възможното поле на действие. "Възраждане"..
Отново се налага дебат за пореден вот на недоверие към правителството на Росен Желязков. Какви са политическите въпросителни, които носи въвеждането на еврото и неизвестните пред "Продължаваме промяната"? Според социолога от агенция "Тренд" Евелина Славкова вотът на недоверие, внесен от "Възраждане", "Меч" и "Величие" няма да мине и това не е..