Експертът по пътна безопасност Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите от катастрофи у нас коментира в програма "Ден след" има ли основание за вдигане на застраховките. „Гражданска отговорност“ и „Злополука на пътниците“ за таксита, което стана повод и за протеста им днес в Пловдив.
Той припомни, че таксита винаги са плащали по-високи застраховки ГО и Каско, защото презумцията е, че те са 24 часа на пътя и автомобилът е по-рисков.
Обикновено цената, която дават застрахователите за таксиметровите автомобили е от 100% до 200% по-скъпа от ГО за останалите. Направих бърз преглед на тарифите, но нека да не се спекулира с това, наистина има компании, които обявяват цени от 3000 лева, но това са компании, които не желаят да имат клиенти таксиметрови автомобили, допълни Тодоров.
По думите му в България има 18-19 компании, които продават ГО и има компании, при които увеличението е до два пъти. Така, че ако е 300 лева цената на ГО за стандартен автомобил, то 600 лева ще е годишната цена за таксиметров автомобил.
Според него всяка компания има право да си избира клиентите като в това няма злоупотреба и на пазара има такива, които не са вдигнали драстично цената. Той посочи, че цените на ГО я вдигат компаниите, които не искат да имат за клиенти таксиметрови шофьори.
Има компании които предлагат 200 % увеличение, но има такива които предлагат 500% и това са такива, които не искат таксита в портфейла си, каза още Тодоров.
Той уточни, че КФН трябва да направи анализ и да провери защо се вдига ГО за такситата.
След протестите Комисията за финансов надзор трябва да направи проверка и кои компании и защо са вдигнали тарифите.
Не знам от какво е продиктувано това увеличение и дали не се е получило развален телефон, посочи още експертът .
Той препоръча на таксиметровите шофьори да проверят и в други компании на каква цена се продават застраховките и да си намерят най-изгодната за тях.
Тодоров изрази мнение, че няма основание да се повиши цената на гражданска отговорност за останалите автомобили. По думите му няма увеличение на ПТП през последните месеци, но припомни, че има ръст на услугите в сервизите, които ремонтират автомобилите след катастрофа.
Надявам се, че след протестите на таксиметровите шофьори КФН ще извърши този анализ, посочи Тодоров.
Цялото интервю може да чуете от прикачения звуков файл.
Съвместната кампания е между МБАЛ - Пазарджик и общината, а инициатор е д-р Димитър Бакалов, заместник-началник на Спешното отделение. " Тази кампания се роди от идеята да успеем да предоставим медицинска помощ в малките населени места, особено за хората, които са трудно подвижни. Получих пълна подкрепа от директора на болницата д-р Красимир..
Спешни законови реформи, по-голям контрол от страна на държавата и право на коопериране на малките производители. За това настояват членовете на Българската аграрна камара, която пое ангажимент да опише нелоялните търговски практики по цялата верига на доставки. "Като Аграрна камара този проблем го поставяме от миналата година и тогава, по..
Според предложения проектобюджет за 2025 година и финансовия план за следващите три години България влиза в дългова спирала, смята преподавателят по икономика и финанси проф. Красимир Петров. Дълговете ще достигнат през тази година 60 млрд. лева, догодина 70 млрд. лв, следват 80 млрд и след това 87 млрд. лева. България затъва в бясна скорост в..
Ръководството на "ЕВН България" (EVN) възрази остро срещу приетия на второ четене от Народното събрание Законопроект за предоставяне на финансова подкрепа на битови крайни клиенти на електрическа енергия, останали без ток в периода 21-31 декември 2024 г. включително. "Изненадани сме от приетото вчера в парламентарната Комисия по енергетика и днес в..
Техническият университет – филиал Пловдив отваря 12 от най-съвременните си лаборатории за практически упражнения на ученици от 58 училища в Южен централен район . Инициативата „Час в лабораторията: иновации в действие“ ще даде възможност – чрез открити уроци и практики, ученици от 11-ти и 12-ти клас и техните учители да надградят знанията си..