Община Пловдив ще защитава обществения интерес при финализиране на електронната система в градския транспорт. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив Ерол Садъков, заместник-кмет на Пловдив с ресор транспорт. Той обясни, че в момента се водят преговори с фирма „Тикси“ за сумата, която трябва да се даде допълнително за да работи плащането с банкови карти в рейсовете.
Към момента в 70% от автобусите има монтирани валидатори.
„Това е друг проблем, който трябва да реши „Тикси“. В момента от 220 автобуса реално в изправност са 140 устройства, което е 70% от подвижния съста. Имаме 25 в неизправност, а в над 50 автобуса няма оборудване. Съгласете се, че в момента няма как да тръгне електронното таксуване“, каза Ерол Садъков.
Той допълни, че от „Тикси“ са изпратили оферта за да бъдат свалени устройствата от автобусите и съответно да бъдат монтирани от превозвача, който поема линиите.
„За момента офертата ни е за 2500 лева на брой. Затова там също сме в разговори, тъй като тази сума е прекалено висока“, обясни Садъков.
Водят се и преговори за стойността на таксите, които Община Пловдив трябва да плаща за поддръжката и администрираните на банковото разплащане в автобусите от масовия градски транспорт на града. Преди месец заместник-кметът по транспорт беше изготвил доклад, от който ставаше ясно, че трябва да бъдат платени още 1 милион 349 хиляди лева, което не отговаря на обществения интерес.
„Последните разговори бяха много положителни. Надяваме се скоро да имаме решение и на този проблем. Трябва да намерим пресечна точка между двете искания. Ние защитаваме интересите на Община Пловдив, а и на всички пловдивски данъкоплатци. Не можем да си позволим неразумно да подписваме договори, а след това да се оказва, че за пореден път общината е в неизгодна позиция. Тук говорим за някаква справедлива сума и такса, която да се плаща при трансакциите“, обясни Ерол Садъков.
Той допълни, че след развалянето на договорите с превозвачите от 2016 и 2018 година, изпълнението на курсовете по тези линии вече е на 97%.
Заради неизпълнение на изискванията до месец ще се разтрогне и договорът от 2021 година.
„Линиите ще бъдат давани на фирмите, които нямат нарушения. Договорът от 2021 година се разтрогва, заради постъпили сигнали и оплаквания за неспазване на маршрутни разписания, обслужване на автобусни линии. И тези сигнали се потвърдиха от ОКТ“, категоричен беше Садъков.
Цялото интервю с Ерол Садъков можете да чуете в звуковия файл.
Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС. Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..
Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..
Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма. Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...
Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..
770 000 души в България страдат от диабет, от тях около 2500 са деца. В Световния ден за борба с диабета разговаряме с Мариета Котова, която е председател на Националната асоциация на децата с диабет. Сред най- сериозните проблеми е това, че НЗОК не реимбурсира изцяло инсулиновите помпи, а цената от 400 лева на месец е непосилна за много семейства...