Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Община Пловдив няма да допусне втора „Индра“

Община Пловдив ще защитава обществения интерес при финализиране на електронната система в градския транспорт. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив Ерол Садъков, заместник-кмет на Пловдив с ресор транспорт. Той обясни, че в момента се водят преговори с фирма „Тикси“ за сумата, която трябва да се даде допълнително за да работи плащането с банкови карти в рейсовете.

Към момента в 70% от автобусите има монтирани валидатори.

„Това е друг проблем, който трябва да реши „Тикси“. В момента от 220 автобуса реално в изправност са 140 устройства, което е 70% от подвижния съста. Имаме 25 в неизправност, а в над 50 автобуса няма оборудване. Съгласете се, че в момента няма как да тръгне електронното таксуване“, каза Ерол Садъков.

Той допълни, че от „Тикси“ са изпратили оферта за да бъдат свалени устройствата от автобусите и съответно да бъдат монтирани от превозвача, който поема линиите.

„За момента офертата ни е за 2500 лева на брой. Затова там също сме в разговори, тъй като тази сума е прекалено висока“, обясни Садъков.

Водят се и преговори за стойността на таксите, които Община Пловдив трябва да плаща за поддръжката и администрираните на банковото разплащане в автобусите от масовия градски транспорт на града. Преди месец заместник-кметът по транспорт беше изготвил доклад, от който ставаше ясно, че трябва да бъдат платени още 1 милион 349 хиляди лева, което не отговаря на обществения интерес.

„Последните разговори бяха много положителни. Надяваме се скоро да имаме решение и на този проблем. Трябва да намерим пресечна точка между двете искания. Ние защитаваме интересите на Община Пловдив, а и на всички пловдивски данъкоплатци. Не можем да си позволим неразумно да подписваме договори, а след това да се оказва, че за пореден път общината е в неизгодна позиция. Тук говорим за някаква справедлива сума и такса, която да се плаща при трансакциите“, обясни Ерол Садъков.

Той допълни, че след развалянето на договорите с превозвачите от 2016 и 2018 година, изпълнението на курсовете по тези линии вече е на 97%.

Заради неизпълнение на изискванията до месец ще се разтрогне и договорът от 2021 година.

„Линиите ще бъдат давани на фирмите, които нямат нарушения. Договорът от 2021 година се разтрогва, заради постъпили сигнали и оплаквания за неспазване на маршрутни разписания, обслужване на автобусни линии. И тези сигнали се потвърдиха от ОКТ“, категоричен беше Садъков.

Цялото интервю с Ерол Садъков можете да чуете в звуковия файл. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Скандалът Ф-16 показа проблем със сигурността на информацията

Полковникът от резерва и председател на Съюза на офицерите от разерва "Атлантик" не е привърженик на парадите, въпреки че на 6 май се вълнува от спомените и принадлежността си към армията. Според него обаче те са инерция и отживелица, характерна повече за тоталитарните държави. Те ангажират твърде сериозен и неоправдан ресурс, а отделно от това..

обновено на 06.05.25 в 19:45

Предизвикателство е да си лекар с офицерска отговорност

Професията на военния лекар е предизвикателство, което съчетава хуманизма и отговорността на офицерската кариера, каза в прадаването "Точно днес" на 6 май началникът на Военна болница - Пловдив полк. д-р Ангел Гозманов.  Той призна за дефицит на кадри, въпреки че от 2017 година вече има отделна специалност "Военна медицина", но и конкуренцията между..

обновено на 06.05.25 в 19:44

Запазването на родните породи трябва да е държавна кауза

Научният център по животновъдство и земеделие Смолян е основан през 1928 година.  Изследователската дейност в първите години е била насочена в п ородно усъвършенстване на местното родопско говедо и местните породи овце, чрез развъдно-подобрителна работа, съобразена със специфичните природни и икономически условия. Днес в него работят 6-тима научни..

публикувано на 06.05.25 в 13:10
Георги Вулджев

Ако ни приемат в еврозоната, това ще е компромис

Готови ли сме за въвеждането на еврото като потребители? Мит или реалност са твърденията, че след влизането ни в Еврозоната цените ще се увеличат двойно? Ще чуем коментара на икономиста  Георги Вулджев  от Експертения клуб за икономика и политика. Според Вулджев няма никакви данни, че присъединяването към еврозоната може да стимулира по-бърз..

публикувано на 05.05.25 в 17:20

Без технологиите днешните поколения не са много адаптивни

Доц. Борис Грозданов от Института за отбрана и международна сигурност коментира в предаването „Ден след ден“ енергийния шок, който преживяха Испания, Португалия и Южна Франция миналата седмица, както и срива на два български мобилни оператора. „Ние делегирахме не само правата си, но и много от способностите и инструментите си на цифровата..

публикувано на 05.05.25 в 16:07