След седеммесечно забавяне вече е пусната обществената поръчка за изграждане на градска железница в Пловдив. Това съобщи вчера при поседещието си в града под тепетата съпредседателят на ПП-ДБ Асен Василев.
"И се надяваме все пак да бъде избран изпълнител, да се проектира, а също и да се построи. Знаете, че по Плана за възстановяване има предвидени средства за подвижен състав. Добре е НКЖИ да може да изгради и трасе“, каза Асен Василев.
Проект за Градска железница на Пловдив няма!
Това коментира пред Радио Пловдив инж. Симеон Евтимов от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт, който е бивш председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ".Той обясни, че това, което е предвидено да се направи в Пловдив на бул. "Копривщица" е естакада, която може да се използва за градска железница, но може и да не се използва. Твърде преждевременно този проект е обявен за елемент от градската железница, котегоричен е Евтимов.
Наличието на железопътна инфраструктура в града още не значи, че имаш градска железница. Железопътната инфраструктура е част от железопътната експлоатация на БДЖ. Те имат свои транспортни планове, свои проекти, свой пазар.
Но поне засега не ми е известно в бъдещите планове на БДЖ да има опериране на градска железница в Пловдив.
Така че, НКЖИ не могат да изграждат порект, за който не знаят, примерно, кой ще му е операторът.
Най - добре е преди да започне да се изгражда една инфраструктура да е ясно с какво цел и кой ще е потребителят на тази инфраструктура. От досегашните спорове, които съм следил в града, оставам с впечатлението, че този проект на БДЖ не е нужен и че дори ще пречи на БДЖ.
Според мен, би трябвало градската управа на Пловдив, градският съвет, общината първо да решат как градската железница - ако има такава - как ще се впише в градоустройственото развитие на града. И дали тя ще се впише и в системата на обществения транспорт, защото една градска железница е порсто елемент от градския обществен транспорт.
Симеон Евтимов смята, че не са правени проучвания как градската железница ще се впише в обслужването на жителите на Пловдив.
Според мен, БДЖ няма да оперира градска железница в Пловдив. Кой ще оперира градската железница?
Цялата беда е, че е предложено едно решение, без да са обсъждани каквито и да било алтернативи, посочи транспортният експерт.
"То е все едно сега да кажете Дайте да строим сега тунел, защото един ден може Пловдив да има метро!"
Трябва да се търсят комплексни решения със сериозни проучвания, категоричен е инж. Евтимов.
По думите му, от един такъв проект най - много ще спечелят строителите, без да е ясно дали пловдивчани ще спечелят от него и дали ще се облекчи трафикът в града.
Пловдив трябва да има План за устойчиво развитие и градската железница да е част от него. За целта трябва да има наистина проучване и да се разглеждат различни алтернативи.
Ако железопътните прелези са основната причина за задръстванията и НКЖИ носи отговорност за безопасната им експлоатация, то едва ли във века на информационните технологии, цифровизацията и изкуствения интелект изграждането на жпестакада е единственото възможно решение. Автоматизирани жп прелези в градска среда, съчетани с дистанционно управление на светофарната мрежа, са ежедневие в много от големите градове по света, смята още експертът.
Интервюто на Неда Велкова със Симеон Евтимов е в звуковия файл.
Преждевременно е да говорим, че партия "Продължаваме промяната" (ПП) си отива, но нанесеният удар по нея е много силен. Това заяви в програма "Точно днес" политологът и университетски преподавател доц. Борис Попиванов . Според него, този удар е доста по-силен, защото ПП е може би единствената партия в този парламент, която при създаването си..
Пампорово е домакин на Втора национална научна конференция за климатолечение " Ролята на климатолечебните курорти за здравето – примерът Пампорово ". Събитието се организира от Министерството на туризма и Община Чепеларе. Целта на двудневния форум е да подчертае възможностите на курортния комплекс Пампорово и региона в климатолечението и да даде..
Оставката на Кирил Петков като политическо действие, според мен, е един достоен акт. Един лидер трябва да постъпва по този начин, когато има сътресения. Особено когато те са свързани с корупция. Както се разстресе не само цялата партия, но и цялата държава, това е отговорното действие. Тук не виждам. Това заяви в интервю за Радио Пловдив..
Четирима души получиха званието „Добър човек“ в рамките на 14-тата кампания „Пловдив – град на доброто“. Те бяха наградени от кмета Костадин Димитров на церемония в Заседателната зала на Община Пловдив. В категорията „ Добротворчество “ бе отличен Галин Видев за организираната от него акция „Дари предмет не за смет“ в помощ на болни..
Как подадената оставка на Кирил Петков като съпредседател на "Продължаваме промяната" и като депутат ще се отрази на процесите вътре в коалицията и на политическия живот в страната, коментира в програма "Точно днес" социологът доц. Алексей Пампоров. Според него това е доста закъсняла оставка, която Кирил Петков може би е трябвало да подаде още преди..